וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, טעות: "גרמניה צותתה לקרי ולקלינטון"

16.8.2014 / 15:02

השבועון הגרמני "דר שפיגל" דיווח כי סוכנות הביון של גרמניה צותתה בטעות לשר החוץ האמריקני ולקודמתו בתפקיד. גורמי מודיעין: סוכנות נוספת האזינה לקרי בשנה האחרונה

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי משוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מחדרו במלון בקהיר. 25 ביולי 2014. רויטרס
מי עוד האזין לו? קרי משוחח עם נתניהו מחדרו בקהיר, בחודש שעבר/רויטרס

סוכנות הביון של גרמניה (BND) צותתה בטעות לשיחות שניהלו שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, וכן קודמתו בתפקיד הילרי קלינטון – כך דיווח היום (שבת) השבועון הגרמני "דר שפיגל". לפי הדיווח, הסוכנות הקליטה בשנה שעברה שיחה שביצע קרי, ושנה קודם לכן, שיחה בין קלינטון לבין מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי ענאן.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
עלו כדי להתגייס: החיילים הבודדים החדשים
בגלל המבצע: חסיד אומות עולם ויתר על התואר
רצח בר ציון: מצוד אחר בן הזוג, חיפוש בבית שלמה בר

השבועון הגרמני לא חשף את מקורותיו, אך על פי הדיווח, שלושת האישים לא היו מטרות ישירות של סוכנות הביון, והציתותים לשיחות נעשו בטעות. בדיווח גם הוזכר דוח מסווג מ-2009 שבו נכתב כי טורקיה מהווה יעד לאיסוף מודיעין עבור המודיעין הגרמני. סוכנות הביון של גרמניה ושגרירות ארצות הברית בברלין טרם מסרו את תגובותיהן בעניין.

בשבוע שעבר דיווח ה"דר שפיגל" שישראל צותתה לשיחות טלפון של קרי. בדיווח נכתב כי לפחות סוכנות מודיעין אחת נוספת האזינה לשיחותיו של קרי בשנה האחרונה, אך לא צוין מי הסוכנות הנוספת. על פי השבועון הגרמני, כמה גורמי מודיעין אישרו את הדברים. הציתות לקרי נעשה בזמן שתיווך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ובאותה תקופה הוא שוחח פעמים רבות עם עמיתיו הבכירים במזרח התיכון. על פי העיתון, ממשלת ישראל השתמשה במידע זה במשא ומתן לשלום.

בשנה שעברה חשף השבועון שממשלת גרמניה קיבלה מידע לפיו ייתכן שהסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA), יירטה שיחות מהטלפון הנייד של הקנצלרית, אנגלה מרקל. דובר הממשלה, סטפן זייברט, מסר כי בעקבות המידע מרקל התקשרה לנשיא אובמה, ודרשה ממנו לערוך בירור מידי בפרשה. "שלחנו בקשה בהולה לשותפינו האמריקנים לקבל הבהרות מידיות ומקיפות", אמר זייברט. הוא הוסיף כי הקנצלרית הבהירה לאובמה כי אם יתברר שהמידע נכון, זה יהיה "בלתי מתקבל לחלוטין והפרה חמורה של האמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully