וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: לא נדחה הדיון על נמל ושדה תעופה

על אף הדיווח על המתווה המצרי שגובש, איסמעיל רדואן דחה את האפשרות שחלק מהסוגיות יידונו רק חודש אחרי ההסכם. בכיר אחר בארגון: ישראל תצטער אם לא תקבל את דרישותינו

רויטרס

האם ההסכם בין ישראל לחמאס קרוב מתמיד – או שמא חילוקי הדעות עדיין על כנם? איסמעיל רדואן, ממנהיגי ארגון הטרור, אומר כי חמאס סירב לדחות את הדיון בעניין הקמת נמל ימי ושדה תעופה בעזה. לפי פרסומים שונים, ובהם הדיווח המצרי שהציג את סעיפי המתווה המצרי, רק חודש אחרי החתימה על הסכם יתקיים בקהיר סבב נוסף של משא ומתן, ובו יידונו השבת גופות החיילים שנפלו בשבי בקרבות, שחרור האסירים וכן דרכי הפעלת שדה תעופה ונמל ימי ברצועה. במקביל, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הצהיר כי "מי שסייע בהגנה על גבולות עזה לא ייענה לתנאים שהישראלים מציבים".

המשא ומתן בקהיר - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
ראש המשלחת הפלסטינית: הוסכם על פתיחת המעברים
הג'יהאד האיסלמי: "תיתכן הפסקת אש קבועה גם ללא הסכם"
בנט מקדם יוזמה בקבינט: הקלה במצור ללא הסכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצליחו להגיע להסכמה? משעל, א-סיסי, נתניהו ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתון "א-רסאלה" המזוהה עם חמאס דווח הבוקר (שבת) כי הארגון עשה תיקונים בהצעה המצרית. רדואן הדגיש כי חמאס ימשיך בהתייעצויות עם הפלגים הפלסטיניים האחרים כדי להגיע למסמך אחיד. העיתון ציטט מקור מצרי שאמר כי ההצעה שהוגשה להסכם בין הצדדים היא האחרונה שתוגש במסגרת הדיונים הנוכחיים.

גם אוסמה חמדאן, הממונה על קשרי החוץ של חמאס, התבטא בנושא. הוא הזהיר את ישראל כי אם היא תסרב לדרישות הפלסטינים כעת, אלה יתרחבו בעתיד וישראל תצטער על כך. "אם ישראל תדחה את דרישות 'ההתנגדות', ניאלץ להשתמש באמצעים אחרים", איים חמדאן.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, בכיר פתח עזאם אל-אחמד, במסיבת עיתונאים להכרזה על הארכת הפסקת האש, 13 באוגוסט 2014. רויטרס
המשלחת תשוב הערב לקהיר. ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד/רויטרס

הערב צפויה המשלחת הפלסטינית לשוב לקהיר ולחדש את השיחות על הפסקת אש ארוכת טווח, לקראת פקיעתה של הפסקת האש הזמנית בחצות הלילה שבין שני לשלישי. אתר החדשות הפלסטיני "עזה עכשיו" דיווח כי בכיר פתח, סאיב עריקאת, ייוועד היום בקטאר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא", אתמול מסר ראש המשלחת הפלסטינית, עזאם אל-אחמד, כי הוסכם על פתיחת המעברים, ואנשי הרשות הם שיפעילו אותם. לדבריו, הושגה גם הסכמה על שיקום עזה, והגורם שידאג לאכוף זאת הוא הרשות הפלסטינית.

"אנחנו נמצאים בקרב ארוך כדי לקבל את זכויותינו ולסיים את הכיבוש. חברי המשלחת אמנם בעלי דעות שונות, אך המטרה היא אחת – להשיג את דרישות העם שלנו", אמר.

ביום חמישי, פרסם האיחוד האירופי בתום כינוס חירום בבריסל כי הארגון מוכן לחזור ולפקח על מעברי הגבול ברצועת עזה, כדי לנסות ולייצב את המצב באזור. ההחלטה צריכה לקבל את אישור מועצת הביטחון של האו"ם. שרי החוץ באיחוד אף התחייבו לפעול למניעת הברחות נשק לשטח הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully