וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה ביחידת 8200: 4 מפקדים הפרו פקודה ונכלאו

16.8.2014 / 0:30

ארבעה מפקדים בקורס יוקרתי של היחידה השתתפו במסיבת סיום של אחד מהחניכים, חרף איסור מפקדיהם. אחת מהן, מפקדת שעומדת בפני שחרור, נשפטה לחמישה ימי מחבוש. "גילו כלפיה אטימות"

מחנה גלילות. מאי 2014. יותם רונן
המפקדים דרשו הסבר לאיסור שהוטל עליהם. בסיס גלילות/יותם רונן

ארבעה מפקדים בקורס יוקרתי של יחידת 8200, יחידת האיסוף של אגף המודיעין בצה"ל, הצליחו לעורר את חמתם של מפקדי בסיס בה"ד 15, שאליו הם משתייכים, לאחר שתכננו להשתתף במסיבת סיום קורס שארגן אחד החניכים בביתו. אחד ממפקדי הבה"ד, שנמצא בבסיס גלילות, התקשר לארבעה ואסר עליהם במפורש לקחת חלק באירוע, אולם הם דרשו הסבר מפורט לאיסור ובדיקה של הפקודות בנושא.

אחד מהמפקדים התעקש שכבר נרכשו מתנות עבור המסיבה, וכי לדעתו אין מניע חוקי מלהשתתף בה. אחרי שבילו באירוע בניגוד להוראות, הם הגיעו ביום למחרת לבסיס, והוחלט לשפוט אותם בגין התנהלותם שקדמה לאירוע ובגין הפרת ההנחיות המפורשות שהועברו להם. על שלושה מהם נגזר עונש מאסר בפועל של עשרה ימים, ומפקדת נוספת נשפטה לחמישה ימים בפועל.

"מדובר במסיבת סיום קורס. אין בכך שום דבר פסול", אמר אחד מבני משפחתה של המפקדת לוואלה! חדשות. "מה גם שהמפקדים גילו אטימות כלפיה. היא אמורה להשתחרר מצה"ל בעוד כמה ימים, ועכשיו היא מרצה עונש מאסר בכלא. ההורים פנו למפקדים, שטענו כי ניתן לדון בהמתקת עונש רק ביום ראשון".

עוד ידיעות בנושא צבא וביטחון
מישהו הכין את הצבא הזה למלחמה בטרור?
"ייקח חודשים לחדש מלאי התחמושת ויעלה מיליארדים"
בכיר שישב בקבינט: "פועלים רק כשחמאס מכריח אותנו"

  • עוד באותו נושא:
  • 8200

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully