וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייקח חודשים לחדש מלאי התחמושת ויעלה מיליארדים"

15.8.2014 / 2:00

אגף הלוגיסטיקה פרסם סיכום ביניים של 30 ימי הלחימה. מיליוני כריכים ועשרות אלפי פגזים הם רק חלק מהנתונים שנחשפו. ואיזה כלי מיוחד חזר לשימוש לראשונה ממלחמת יום הכיפורים?

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

המלחמה בדרום אמנם טרם הסתיימה באופן רשמי, אך באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל (אט"ל) כבר הציגו נתונים מסכמים של כמות המזון ותחמושת שסופקה לכוחות במהלך ימי הלחימה. מהנתונים שפורסמו אמש (חמישי) על ידי אט"ל, עולה כי במהלך 30 הימים הראשונים של "צוק איתן" סופקו לכוחות 580 אלף מנות קרב, 950 אלף חמגשיות ו-1.1 מיליון כריכים.

בנוגע לאספקת תחמושת לכוחות היבשה, מהנתונים עולה כי ללוחמים הועברו 4.8 מיליון קליעים לנשק קל, 43 אלף פגזי ארטילריה ו-39 אלף פגזים לטנקים. הכוחות הלוחמים השתמשו בכ-60% מהתחמושת שהייתה בידיהם. כמו כן, לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים גייס צה"ל עשרה כלים כבדים אזרחיים מסוג "דרילר" (כלי רכב שמיועד לקידוח באדמה) כדי לסייע למאמץ איתור המנהרות.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד:
בכיר שישב בקבינט: "פועלים רק כשחמאס מכריח אותנו"
ישראל תלויה בארה"ב, לא להיפך | דני אילון
בשל המתיחות המדינית: ארה"ב עיכבה משלוח נשק לישראל

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
39 אלף פגזי טנקים . טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה/בן קלמר

קצין בכיר באט"ל התייחס לכמות התחמושת בה נעשה שימוש במהלך המערכה ברצועת עזה והודה כי הלוחמים "ירו יותר ממה שתכננו". לדבריו, "הלחימה בשטח בנוי הצריכה שימוש ביותר תחמושת, כולל קרבות החילוץ". הקצין הוסיף כי בחלק מהמקרים עשויים להידרש שבועות עד חודשים להחזרת מלאי התחמושת לצבא. עלות השבת המלאים נאמדת בכשניים עד ארבעה מיליארד שקלים. "זה קדימון למה שעשוי לקרות בזירה הצפונית, שם מחכים לנו 80 שג'אעיה. אנחנו מוכנים כבר עכשיו לכל מערכה ולכל תרחיש", הבהיר הקצין הבכיר.

כמו כן, הקצין הוסיף כי בשלב זה יש לצה"ל מאות נגמ"שים מסוג "נמר" וכי הוא מקווה שבעתיד הקרוב תאושר רכישתם של עוד כמה מאות. נוסף על כך, קצין בכיר נוסף התלונן בשיחה עם עיתונאים על כך שמובילי הטנקים של צה"ל מיושנים, כשכ-50% מהם בני יותר מ-30 שנה. עם זאת, בשנה הבאה אמורים לנחות בישראל מאה מובילים חדשים לכלים כבדים מתוצרת חברת "וולוו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פינוי פצועים בעזרת מסוק לבית החולים סורוקה – באר שבע 22 ביולי 2014. רויטרס
250 פצועים פונו לבתי החולים במסוקים. מסוק נוחת עם פצועים בבית החולים סורוקה/רויטרס

במקביל לנתונים שפרסם אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה, סיכם קצין בכיר בחיל הרפואה את הפעילות הרפואית במהלך חודש הלחימה. 64 חיילים נהרגו ו-714 נוספים נפצעו. כמאה חיילים נוספים מוגדרים פגועי נפש. ממוצע זמן הפינוי לבתי החולים עמד על 57 דקות. בסך הכול, בוצעו 120 גיחות של מסוקים אשר פינו 250 פצועים לבתי החולים.

לדברי הקצין הבכיר, במהלך מבצע "צוק איתן" נכנסו לשימוש כמה סוגי טיפולים חדשים, ביניהם סוכריות מיוחדות לטיפול בכאב. כמו כן, נוסו אמצעים מתקדמים לעצירת דימום והלוחמים צוידו במשקפי מגן כדי למזער את הפגיעה בעיניים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully