וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה בגרמניה לנופלים בעזה: "הבנים שלא ישובו"

היומון הפופולרי "בילד" בהוצאת חברת אקסל שפרינגר, הנקרא ביותר בגרמניה, פרסם את תצלומי 64 החללים תחת הכותרת "מלחמתה של ישראל במחבלי חמאס". על רס"ן בניה שראל נכתב: "במקום לחגוג חתונה הובל לקבר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות הנופלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון הגרמני "בילד" פרסם מחווה יוצאת דופן לחיילי צה"ל שנפלו במבצע צוק איתן ברצועת עזה. העיתון, הנחשב לנקרא ביותר בגרמניה ורואה אור בהוצאת חברת אקסל שפרינגר, פרסם ביום שני את תצלומיהם של 64 החללים, ולכמה מהנופלים צורפו סיפורים האישיים.

תחת הכותרת "פני הנופלים: מלחמתה של ישראל נגד מחבלי חמאס", תיארה הכתבה את החיילים והקצינים כ-"64 בנים, חברים ובעלים, שלעולם לא ישובו לבני משפחותיהם. הם מתו עבור המולדת שלהם במלחמה בחמאס בעזה".

סמל-ראשון מתן גוטליב, לוחם מגלן שנהרג בפיצוץ בית ממולכד בחאן יונס ב-30 ביולי, תואר כך: "הוא היה רק בן 21, ועמד לסיים שלוש שנים של שירות חובה בצבא. הוא אהב לטייל ולטפס על הרים עם חבריו. הוא ושני עמיתיו נהרגו בפיצוץ מטען ברצועת עזה. מתן רצה לטייל ולגלות את העולם. אחיו, עומר בן ה-31, זעק את כאבו: 'איפה ראיתם אח גדול שמעריץ את אחיו הקטן? אני הערצתי אותך'".

רב-סרן בניה שראל, מפקד פלוגת הסיור של גבעתי, מתואר ב"בילד" כמי שנהרג שבועות ספורים לפני שעמד "לחגוג את היום השמח בחייו" - חתונתו". "במקום לחגוג, הובילו אותו לקברו, וארוסתו ספדה לו בדמעות: תודה לך על אהבתך האינסופית".

המלחמה בדרום - כותרות אחרונות
מטוס טורקי נחת בארץ כדי לפנות פצועים פלסטיניים
המשלחת הישראלית חזרה לקהיר: "עדיין אין פריצת דרך"
הרופאים נדהמו: קצין נלחם 3 שבועות עם קליע ברגל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיפורו של מתן גוטליב כפי שהובא ב"בילד"./מערכת וואלה!, צילום מסך

ה"בילד" מוביל קו מערכתי פרו-ישראלי מובהק. בחודש שעבר יצא העיתון במהדורת שער מיוחדת שהשמיעה קול נגד האנטישמיות שגברה בגרמניה ובאירופה כולה ברקע המלחמה בעזה.

סלבריטאים, פוליטיקאים, אנשי עסקים ומובילי דעת קהל גרמנים התגייסו למיזם שהתפרסם על שער העיתון, וקראו לשים קץ לתופעה. "ההתפרצויות וההצהרות הללו הן התקפות על החופש ועל הסובלנות. אנחנו לא יכולים לסבול זאת", כתבה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, עבור הפרויקט.

בפרויקט השתתפו 80 משתתפים, שכתבו קטעים קצרים עבור המאבק באנטישמיות. "אני מעודד אנשים לדווח על מקרים של גילויי אנטישמיות פומביים חדשים", כתב נשיא גרמניה יואכים גוק. מנכ"ל חברת המכוניות פולקסוואגן, מרטין וינטרקורן הוסיף: "לאפליה ולשנאה אין מקום בגרמניה. על כולנו להילחם למען חברה חופשית, פתוחה ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully