וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח מיוחד של מג"ב חיסל מבוקש חמוש ליד שכם

הכוח, בליווי צה"ל, פשט על בית המחבל בכפר מדרום לשכם. במקום התפתח קרב יריות, בסופו נורה טיל לעבר המבנה ודחפור הרס אותו. גורם צבאי: "הוא היה מעורב במקרי ירי על חיילים"

כוחות מיוחדים של משמר הגבול בשיתוף כוחות צה"ל חיסלו הבוקר (שני) בכפר קבלאן שמדרום לשכם מבוקש פלסטיני שהיה מעורב בפעילות טרור נגד ישראל. במהלך הלילה פשטו הכוחות על ביתו של המחבל, כיתרו את המקום וניסו לעצור את המבוקש תוך כדי חילופי אש. לפי דיווחים בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", שמו של המבוקש הוא זכאריה אל-אקרע.

בהמשך, החל להתבצע על הבית נוהל "סיר לחץ". תחילה כרזו החיילים לאל-אקרע לצאת אל הרחוב, לאחר מכן נורו יריות אל דפנות הבית, ומשהוא לא נענה – נורה טיל לעבר המבנה. לבסוף דחפור של צה"ל הפיל את המבנה, ואל-אקרע נהרג כתוצאה מכך. לדברי גורם צבאי, הוא היה מעורב בכמה תקריות ירי נגד כוחות צה"ל באזור שכם. חמישה פלסטינים נוספים נפצעו באירוע, ושלושה נעצרו.

עוד בוואלה! חדשות:
אלוף פיקוד הדרום מודה: "שגינו בחלק מההכרזות"
הקרב הבא של הפצועים: "שיקום - רצף ניצחונות קטנים"
עיראק: הצבא נפרש בבגדד, חשש מהפיכה

פעילות גדוד "שחם" בחטיבת הנחל שבוצעה הלילה באזור שכם. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בשכם/דובר צה"ל

במקביל לפעילות באזור שכם, עצרו הלילה כוחות צה"ל ארבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. שניים מהמבוקשים נעצרו בבית אומר מדרום מערב לבית לחם, אחד בענתבא ממזרח לטול כרם ואחד בחברון. הארבעה הועברו לחקירה של כוחות הביטחון.

בתוך כך, בדרום נכנסה לתוקפה הלילה בחצות הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. לפי תוכן ההודעה המצרית על הפסקת האש, שנמסרה לאתר האינטרנט "א-רסאלה" המזוהה עם חמאס, במסגרת שלוש היממות הקרובות ינצרו שני הצדדים את הירי, וכן "ייצרו את התנאים המתאימים לצורך הכנסת סיוע הומניטרי, שיקום התשתיות וניצול הרגיעה לחידוש השיחות העקיפות באופן מידי, כדי להגיע למתווה מוסכם של הפסקת אש כוללת וקבועה".

שיגור רקטה מהעיר עזה לעבר ישראל. 9 באוגוסט 2014. AP
הירי נמשך עד דקה לפני הפסקת האש. שיגור רקטה לעבר ישראל/AP

שיגורי הרקטות לעבר ישראל נמשכו עד סמוך למועד כניסתה של הפסקת האש לתוקף. דקה לפני חצות התפוצצה רקטה בשטח פתוח במרכז הארץ. תושבים דיווחו על הדי הפיצוץ, אך לא היו נפגעים או נזק. האזעקה לא הופעלה משום שזוהה שהרקטה לא תיפול באזור מיושב.

כעשר דקות קודם לכן, נשמעה אזעקה בקריית מלאכי, באר טוביה, אשדוד, חוף אשקלון ובמועצה האזורית מרחבים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות באזור אשדוד ואחת נוספת בשמי המועצה האזורית מרחבים. בסביבות השעה 23:30 נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול וזמן קצר אחר כך דווח על נפילת חמש רקטות בשטח פתוח במועצה. כרבע שעה קודם לכן התפוצצה רקטה נוספת באחד היישובים באשכול. שעה לפני כן, באזור השעה 22:00, נשמעו אזעקות באשדוד ובמועצה האזורית חבל יבנה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי אשדוד. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully