וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התחזה לטייס והבריח יהלומים בעשרות מיליונים

10.8.2014 / 20:19

גבר ממרכז הארץ חשוד שעבר בנמלי תעופה באפריקה ללא בדיקות ביטחוניות, לבוש מדי טייס ונושא תעודת קברניט מזויפת, והבריח לארץ יהלומים שלא תועדו. 11 חשודים נוספים נעצרו

שדה התעופה באיסטנבול, טורקיה. AP
שאב השראה מסרטים הוליוודים?/AP

המציאות עולה על כל תסריט הוליוודי: ליאונרדו דיקפריו שיחק בסרט "תפוס אותי אם תוכל" נוכל רב-מעללים שחומק מידי ה-FBI כשהוא מתחזה לטייס בחברת תעופה אמריקנית. אולי ממנו קיבל השראה תושב מרכז הארץ, שעל פי החשד התחזה לטייס והצליח להבריח יהלומים בשווי עשרות מליוני שקלים, יחד עם כנופייה שסייעה לו.

עוד בוואלה! חדשות:
בדרך לרגיעה? חמאס השיג מיליוני דולרים לתשלום משכורות
דרמה בנתב"ג: מטוס נחת נחיתת חירום עם מנוע אחד
זועבי צפויה להתייצב מחר לחקירה בחשד להסתה

בשבוע שעבר עצרה המשטרה, יחד עם חוקרי המכס בנמל התעופה בן גוריון, את כנופיית המבריחים ואת החשוד המרכזי בפרשה. האחרון עבר בנמלי התעופה באפריקה ללא בדיקות ביטחוניות כשהוא לבוש במדי טייס של חברת תעופה. על פי החשד, הוא גם נשא עליו תעודת קברניט מזויפת.

החקירה בעניין החלה כסמויה, וניהלו אותה חוקרי המכס בנמל התעופה בן גוריון בראשותו של מנהל המכס רפי גבאי. היא התמקדה במתחזה, אדם העוסק בסחר ביהלומים. החשוד נכנס לישראל ויצא ממנה ליעדים ביבשת השחורה עשרות פעמים בשלוש השנים האחרונות, ולפי חשדם של החוקרים, הוא נשא עמו יהלומי גלם רבים. במסגרת הפרשה נעצרו עד כה 11 חשודים, ובמשטרה מעריכים כי עוד חשודים נוספים ייעצרו כבר בימים הקרובים.

לפי החוק, סוחרי יהלומים החברים בבורסת היהלומים ברמת גן, הנחשבת לבורסת היהלומים הגדולה בעולם, לא משלמים מכס על ייבוא יהלומי גלם. אלא שבשנים האחרונות קיימת תופעה של סחר ב"יהלומי דמים" - יהלומים שתהליך כרייתם והסחר בהם נעשה על ידי ארגונים לוחמים או באזורי עימות ומלחמה, וגניבה מסיבית של יהלומים ממכרות באפריקה. על אף שבאפריקה כל יהלום רשום ומתועד במספר סידורי, במקרים הללו היהלומים לא זוכים לתיעוד ולפיכך חל איסור לסחור בהם במרבית המדינות בעולם המערבי.

לפי חשדות המשטרה וחוקרי המכס, הוכנסו לישראל מאות יהלומים ללא תיעוד. החוקרים מעריכים כי לא מדובר ביהלומי דמים אלא ככל הנראה יהלומים שנגנבו או הוצאו בדרכים עקלקלות מהמכרות באפריקה, והוברחו על ידי שורה של בלדרים לישראל.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully