וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בנתב"ג: מטוס נחת נחיתת חירום עם מנוע אחד

10.8.2014 / 16:38

כחצי שעה לאחר שהמריא מישראל דיווח הטייס היווני כי אחד המנועים חדל לפעול, כשעל הסיפון 170 נוסעים ואנשי צוות. מסוקי 669 ועשרות רכבי הצלה הועמדו בכוננות עד לנחיתה המוצלחת

חניכת מסלול 21, המסלול החדש בנתב"ג, מאי 2014. משה שי,
מטוס על מסלול ההמראה בנמל התעופה בן גוריון/משה שי

דקות של מתח וחרדה הסתיימו בנחיתה מוצלחת: מטוס נוסעים של חברת התעופה היוונית "טן איירוויס" שהמריא מישראל לאי היווני קורפו כשעל סיפונו 170 נוסעים ואנשי צוות נחת אחר הצהריים (ראשון) נחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון, כאשר רק אחד ממנועיו עובד. כחצי שעה אחרי ההמראה מנתב"ג דיווח הטייס על מצב חירום בשל ירידה בכוחו של אחד המנועים. הוא הודיע כי הוא שב על עקבותיו וביקש לנחות נחיתת חירום. בסביבות 16:40 נחת המטוס בהצלחה והנוסעים הועברו לבית הנתיבות.

עוד בוואלה! חדשות:
בדרך לרגיעה? חמאס השיג מיליוני דולרים לתשלום משכורות
זועבי צפויה להתייצב מחר לחקירה בחשד להסתה
עיראק: "אנשי דאעש הוציאו להורג כ-500 יזידים"

מיד לאחר שהטייס דיווח על התקלה החמורה נערכו לנחיתתו עשרות אמבולנסים, כבאיות ואף מסוקים של יחידת החילוץ 669. "נערכנו מיד עם כל הכוחות שאנחנו זקוקים להם לנחיתת חירום", אמרה סגנית דובר רשות שדות התעופה, עליזה דביר. דובר מגן דוד אדום זכי הלר אמר "מיד הכרזנו מצב חירום והזרמנו לנתב"ג אמבולנסים וניידות מד"א מכל אזור המרכז. מדובר בעשרות רכבי הצלה". גם בתי החולים אסף הרופא בצריפין, שיבא בתל השומר ואיכילוב בתל אביב הועמדו גם הם בכוננות לקראת הנחיתה.

אין מדובר בנחיתת החירום הראשונה בנתב"ג בשבועות האחרונים. לפני כחודש נחת שם מטוס בואינג 747 של חברת "דלתא" שהמריא מניו יורק לישראל עם מאות נוסעים מישראל. המטוס נתקל בתקלה טכנית כשעה אחרי ההמראה מישראל, ונאלץ לשוב על עקבותיו בחזרה לנחיתה. על המטוס היו 362 נוסעים. המטוס עשה "הקפות" באוויר מול חדרה, כדי לרוקן את מכליו מדלק מיותר ולהקל על משקלו לקראת הנחיתה. צוותי חירום רבים, בהם אמבולנסים וכבאיות, הוזעקו לנמל התעופה ונערכו על המסלול, לקראת נחיתתו של המטוס העמוס.

רמי ניר, ראש אגף מבצעי קרקע בנמל התעופה, אמר כי על הקרקע הוכרזה כוננות 2 - המצב הגבוה ביותר, הנובע בין היתר בשל מספר הנוסעים הרב שהיה על המטוס, כמעט 400. "לקראת סוף סיום ההמראה התגלה תקלה טכנית, אך לכל אורך הדרך לא הייתה כל סכנה לנוסעים", הדגיש. "הכל הסתיים בשלום".

בחודש אפריל הוכרז מצב חירום בנמל התעופה, אחרי שמטוס בואינג 757 של חברת "פדקס" דיווח על תקלה במערכת ההידראולית. המטוס, ועליו שלושה אנשי צוות, נחת בשלום.

בדצמבר 2013 נחת בשלום בנתב"ג מטוס תובלה שאיבד את אחד ממנועיו. שני הטייסים שהיו בכלי הטיס לא נפגעו בעת נחיתת החירום.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully