וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חידוש הירי: הנחיות פיקוד העורף המעודכנות

יומיים בלבד לאחר שהכריז על חזרה לשגרה, פרסם פיקוד העורף הנחיות חדשות לציבור, לפיהן אסורות התקהלויות של 500 איש בטווח של 40 ק"מ מהרצועה. במהלך הבוקר שוגרו לישראל 14 רקטות

צילום: פיקוד הערף

- חודש הירי לישראל עם פקיעת הפסקת האש
- פיקוד העורף פרסם הוראות מעודכנות
- הבוקר שוגרו 14 רקטות מרצועת עזה
- דובר חמאס: "לא הושגה הסכמה בקהיר"


בשל חידוש הירי הבוקר (שישי) לעבר ישראל, חידש פיקוד העורף את הנחיותיו לציבור. עם סיומה של הפסקת האש, חזר הציבור הישראלי לתור אחר מקומות מקלט זמינים במידה שתשמע אזעקה או קול נפץ בסביבתו. ההנחיות החדשות נועדו בעיקר על מנת לרענן את הנהלים אצל הציבור הישראלי והן אינן שונות במיוחד משהיו לפני שלושה ימים, בטרם החלה הפסקת האש.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד
בנט: "להחזיר את המשלחת הישראלית מקהיר"
"משימת הסולידריות" של 51 כמרים בישראל
דיווח בעזה: 5 אנשי חמאס נהרגו בזמן הכנת מטען

מפת אזורי התגוננות של פיקוד העורף. אתר פיקוד העורף, צילום מסך
מפת ההתגוננות של משרד העורף/צילום מסך, אתר פיקוד העורף

בטווח של עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה, אסורות התכנסויות והתקהלויות של למעלה מ-500 בני אדם הן בשטח פתוח והן בשטח סגור. פעילויות הפגה לרווחת הציבור ניתן לקיים בתנאי שבזמן הישמע אזעקה או קול נפץ, יעמוד לרשות הציבור המשתתף הפעילות מרחב מוגן תקני. המרחב חייב להיות במיקום אשר תואם לפרק הזמן שעומד לרשות הציבור כדי להגיע אליו.

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

בטווח של 80-40 קילומטרים מהרצועה, אסורות התקהלויות והתכנסויות של למעלה מאלף בני אדם בשטח פתוח. בטווח מרחק של למעלה מ-80 קילומטרים מגבול הרצועה, ההוראות היחידות נכון לשעה זו הן פתיחת המקלטים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אזעקה בנתיבות. יולי 2014. בן קלמר
אזעקה בנתיבות/בן קלמר

רק ביום רביעי פרסם פיקוד העורף הנחיות חדשות ומקלות, לפיהן כל יישובי הארץ יכולים לחזור לשגרה ללא מגבלות. זאת, תחת המגבלה היחידה כי בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר לכל אזור. החזרה הרשמית של פיקוד העורף לשגרה החזיקה יומיים בלבד, עד לפרסום ההוראות החדשות הבוקר.

הגל השקט של וואלה!

בסך הכול, בשעה הראשונה לפקיעתה של הפסקת האש, נורו לעבר ישראל 14 רקטות. חמאס קיבל אחריות על ירי שלוש רקטות גראד לעבר אשקלון. צה"ל טרם הגיב לשיגורי הרקטות, אך לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים אלפי תושבים במזרח רצועת עזה החלו הבוקר לנטוש את בתיהם מחשש שיחודשו תקיפות חיל האוויר.

חדר מדרגות בבניין בתל אביב במהלך אזעקה, יולי 2014. דרור עינב
תושבי תל אביב נכנסים לחדר המדרגות בעת אזעקה/דרור עינב

זמן קצר לפני שהסתיימה הפסקת האש, אמר לוואלה! חדשות ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, עזאם אל-אחמד, כי לא הושגה "הסכמה על הארכת הפסקת האש". לדבריו, המצרים הציעו לשני הצדדים להאריך את הרגיעה בעוד שלושה ימים, אולם חמאס דחה את ההצעה. לעת עתה, לפי אל-אחמד, משלחת המשא ומתן הפלסטינית תישאר בקהיר וביממה הקרובה תחליט אם להמשיך בשיחות או לא. מוקדם יותר דווח גם בסוכנות הידיעות אי-פי מפי גורם בכיר בחמאס על כך שהארגון החליט שלא להאריך את הפסקת האש בת 72 השעות משום שישראל דחתה את כל דרישותיו בשיחות בקהיר.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אישר כי הפלגים הפלסטיניים לא הסכימו על המשך הפסקת האש, אך הדגיש כי המשא ומתן בקהיר יימשך בניסיון לגבש מתווה מוסכם להסכם הפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל.

אזעקה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
אזעקה באשקלון/יותם רונן
אנשים רצים בחוף הים בתל אביב בזמן האזעקה. יולי 2014. בן קלמר
תושבי תל אביב רצים מהחוף בעת אזעקה/בן קלמר
תושבי תל אביב מסתתרים בזמן אזעקה בעת שיגור רקטות לעבר העיר – 9 ביולי 2014. רויטרס
נהגים בל אביב בעת אזעקה/רויטרס
אזרחים מסתתרים בעת אזעקה באשקלון, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
אזעקה באשקלון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully