וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "להחזיר את המשלחת הישראלית מקהיר"

8.8.2014 / 9:13

שר הכלכלה התייחס לירי לדרום הארץ, עם תום ההפוגה בין ישראל לחמאס, והבהיר: "לא ייתכן שיתקיימו שיחות תחת 'פרוטקשן'". כמו כן הוסיף בנט: "חמאס טרם הוכרע, נדרשת תגובה קשה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
קורא להגיב בחומרה. נפתלי בנט/מערכת וואלה, צילום מסך

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (שישי) לירי ליישובי הדרום, שהתחדש עם תום הפסקת האש בת 72 השעות בין ישראל לחמאס. בנט קרא "להחזיר מיידית את המשלחת הישראלית ממצרים", והוסיף: "לא ייתכן שיתקיימו שיחות תחת 'פרוטקשן' – ירי על אזרחים ישראלים כאמצעי לחץ". לדברי בנט, "זה רגע מבחן להרתעה הישראלית לשנים הקרובות, התגובה חייבת להיות קשה". בנט הוסיף בדבריו: "אני מזכיר לציבור בישראל – 'צוק איתן' לא נגמר, החמאס טרם הוכרע, תושבי ישראל צריכים להיות חזקים ודרוכים לקראת ההמשך".

בן מפלגתו של בנט, שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הגיב גם הוא הבוקר לסיום הפסקת האש והבהיר כי "מדינת ישראל לא יכולה לאפשר לארגון טרור לקבוע את כללי המשחק על פי מה שנוח לו". לדבריו, "המציאות הזאת חייבת להשתנות מידית והיא תתאפשר על ידי הגדרת יעד ברור לכוחות הביטחון, שמשמעותו מיטוט החמאס אחת ולתמיד".

מלחמה בדרום - כל העדכונים בוואלה! חדשות:
הסתיימה הפסקת האש: מטחים לעבר ישראל
חמאס: "מוכנים להצית את האש אם דרישותינו לא ייענו"
דיווח בעזה: 5 אנשי חמאס נהרגו בזמן הכנת מטען

אזעקה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
האזעקות והיירוטים חזרו לשמי אשקלון/יותם רונן

הפסקת האש בת 72 השעות בין ישראל לבין חמאס תמה הבוקר בשעה 8:00. מיד עם תום ההפוגה, נשמעו אזעקות "צבע אדום" באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי העיר ואחת נוספת בשמי מועצת חוף אשקלון. שלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בשטח המועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק. זמן לא רב לאחר מכן, אזעקות נשמעו גם במועצה האזורית אשכול. תשע רקטות התפוצצו בשטח המועצה, אחת מהן בתוך יישוב. לא דווח על נפגעים או על נזק. בסך הכול, בשעה הראשונה לפקיעתה של הפסקת האש נורו לעבר ישראל 14 רקטות. חמאס לקח אחריות על ירי שלוש רקטות גראד לעבר אשקלון.

צה"ל טרם הגיב לשיגורי הרקטות, אך לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים אלפי תושבים במזרח רצועת עזה החלו הבוקר לנטוש את בתיהם מחשש שיחודשו תקיפות חיל האוויר.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
המשלחת הפלסטינית בקהיר: "זכותו של העם הפלסטיני להיות חופשי". צילום מסך
המצרים הציעו להאריך את הפסקת האש, חמאס סירב. המשלחת הפלסטינית בקהיר/צילום מסך

זמן קצר לפני שהסתיימה הפסקת האש אמר לוואלה! חדשות עזאם אל-אחמד, ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, כי לא הושגה "הסכמה על הארכת הפסקת האש". לדבריו, המצרים הציעו לשני הצדדים להאריך את הרגיעה בעוד שלושה ימים, אולם חמאס דחה את ההצעה. לעת עתה, אמר אל-אחמד, משלחת המשא ומתן הפלסטינית תישאר בקהיר וביממה הקרובה תחליט אם להמשיך בשיחות או לא. מוקדם יותר דווח גם בסוכנות הידיעות אי-פי מפי גורם בכיר בחמאס על כך שהארגון החליט שלא להאריך את הפסקת האש בת 72 השעות משום שישראל דחתה את כל דרישותיו בשיחות בקהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. 2 באוגוסט 2014. AP
"לא בטוח שהקרב הסתיים". נתניהו/AP

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הלילה בראיון לרשת "פוקס" למגעים שמתנהלים מול חמאס, ובמהלכו הביע הסתייגות באשר לסיומו של המבצע הצבאי. "אני לא בטוח שהקרב הסתיים. זה באמת תלוי אם בחמאס רוצים להמשיך בקרב", אמר. לדבריו, חמאס חפר מנהרות מתחת לגבול הרצועה שטרם אותרו.

נתניהו התייחס להישגים הצבאיים במהלך המלחמה בדרום ואמר כי ישראל "פגעה בצורה משמעותית ביכולות של חמאס". עם זאת, הוסיף נתניהו: "אני חושב שאנחנו צריכים למצוא פתרון בדרכי שלום, אם הדבר אפשרי. אין לנו דבר נגד תושבי עזה. למעשה, אנחנו רוצים לעזור להם נגד העריצות של חמאס". באשר לכמות ההרוגים והפצועים בעזה במהלך 29 ימי הלחימה אמר: "זה אכזרי, אבל הפגיעות לא היו מכוונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully