וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ראש העיר לונדון מתכנן להדיח את קמרון?

בוריס ג'ונסון, יריבו הוותיק של ראש הממשלה המכהן דייויד קמרון, היה חבר פרלמנט בשנים 2001-2008. "אין מושב מיוחד ששמור עבורי, אבל אני מניח שאמצא לי אחד כזה", הבהיר

בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון. רויטרס
"הסיכויים שווים לסיכויים למצוא את אלוויס על מאדים". ג'ונסון, היום/רויטרס

ראש העיר לונדון בוריס ג'ונסון הודיע היום (רביעי) כי יתמודד מחדש על מושב בפרלמנט הבריטי בשנה הבאה. ההערכה היא שג'ונסון, בן 50, ינסה להדיח את דיוויד קמרון מראשות המפלגה השמרנית.

ג'ונסון הודיע על כוונתו לשוב לבית הנבחרים הבוקר בשעה שראש הממשלה הבריטי שוהה מחוץ למדינה, ואמר: "איני יכול להמשיך להתחמק מהשאלות ששואלים אותי. אין מושב מיוחד ששמור עבורי, אבל אני מניח שאמצא לי אחד כזה". ג'ונסון, מהפוליטיקאים הפופולריים ביותר בבריטניה, כיהן כחבר הפרלמנט בשנים 2008-2001.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
הנגיף מתפשט: חולה אבולה ראשון מת בערב הסעודית
וושינגטון מודה: קיים מדליף נוסף במערכת הביטחון
סעודיה נתנה ללבנון מיליארד דולר כדי להיאבק בדאעש

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, ווימבלדון 2013. רויטרס
"חדשות מעולות". היריבות עם קמרון עוברת לזירה המרכזית/רויטרס

חזרתו הצפויה לבית הנבחרים נתפסת כאיום משמעותי על מנהיגותו של קמרון, ומחלישה את מנהיג האופוזיציה, אד מיליבנד, לקראת הבחירות שצפויות להיערך בחודש מאי הקרוב. עם זאת, דווח כי ג'ונסון הבהיר בנשאום שנשא היום כי הוא מתכנן להשלים את כהונתו כראש העיר, שמסתיימת רק בשנת 2016.

ג'ונסון הפך לדמות ידועה באמירותיו השנונות וסגנון שיערו הייחודי. בעבר, כשנשאל על סיכוייו להתמודד על ראשות הממשלה, אמר שאלה שווים לסיכויים "למצוא את אלוויס במאדים, או שאוולד מחדש כעץ זית".

בסקר שפורסם היום של "YouGov" בשיתוף עם "סאן" הבריטי, נמצא כי 33% מהמצביעים תומכים במפלגה השמרנית, בעוד 38% תומכים באופוזיציה הליברלית. 8% נוספים הצהירו כי יצביעו לליברל-דמוקרטיים ו-12% ל"מפלגת העצמאות", המתנגדת להישארות הממלכה הבריטית באיחוד האירופי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

היריבות בין קמרון לג'ונסון ותיקה – הם למדו יחד בפנימייה היוקרתית "איטון" ובאוניברסיטת אוקספורד. עם זאת, קמרון הבהיר היום בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי הצהרתו של ג'ונסון היא "חדשות מעולות".

בימים האחרונים, התייחס ג'ונסון לסוגיות הבוערות בבריטניה, בהן תפקידה של הממלכה באיחוד האירופי, וטען כי בריסל נגועה ב"טרשת", ויציאת בריטניה מהאיחוד יכולה להיות ניצחון כפול, אם לונדון לא תוכל להבטיח את הרפורמות שהיא רוצה להעביר. בנוגע למבצע "צוק איתן", טען ג'ונסון כי פעולות צה"ל ברצועת עזה הן "מחרידות לחלוטין ואינן מתקבלות על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully