וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו דרך השכול: "רק אנחנו יכולים להבין זה את זו"

ליאל רובל איבד את אחיו בניה ונוי יפרח את אחיה טל, בלחימה ברצועת עזה. בראיון משותף במשדר וואלה! חדשות סיפרו: "אנחנו מחבקים את המשפחות והאחרים, זה נותן כוח"

צילום מסך

כשבועיים מפרידים בין האירועים ששינו את חייהם של ליאל רובל ונוי יפרח, אך הם חולקים גורל משותף וטראגי: שניהם איבדו את אחיהם האהוב בעזה. סמל בניה רובל, לוחם צנחנים בן 20, אחיו של ליאל, נפל יום לאחר הכניסה הקרקעית לעזה בהיתקלות עם מחבלים. סמל-ראשון טל יפרח, לוחם חטיבת גולני, בן 21 מראשון לציון, נהרג לפני כשבועיים בהיתקלות אחרת. "אנחנו מחבקים את המשפחות והאחרים, זה נותן כוח", סיפרו בראיון משותף במשדר וואלה! חדשות. "אנחנו היחידים שיכולים להבין אחד את השני".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הבכיר הישראלי שבז לכיפת ברזל: ”בלוף, לא יירטה כלום”
לא נותקה: מה באמת קרה בשיחה בין קרי לנתניהו?
שמרו מרחק: החל מבצע איסוף נפלי מאות הרקטות

בניה רובל,  טל יפרח. באדיבות המשפחה
בניה רובל/באדיבות המשפחה

"הם קיבלו משימה לגלות מנהרות ברפיח", סיפר ליאל על הפעולה בה נפל אחיו. "בזמן שהתחפרו הם זיהו כמה צריפונים חשודים. אח שלי ועוד מספר חיילים יצאו קדימה כדי לסרוק אותם, והסתבר שחמאס הכין עבורם מלכודת. נורה לעבר הכוח טיל נ"ט (נגד טנקים) ובמקביל נפתחה אש מאחד הצריפונים". המשפחה משוועת למידע נוסף על התקרית ומקווה לקבל אותו מחבריו, שיצאו רק אתמול משטחי הרצועה. "אני מאמין שזה יהיה מפגש עוצמתי ומרגש", סיפר. "אנחנו יודעים שהוא נפל כגיבור, אבל נרצה לדעת כל פרט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראיון עם שני אחים שאיבדו את אחיהם במבצע בעזה. צילום מסך
"זה נותן כוח". ליאל רובל וטל יפרח במשדר וואלה! חדשות/צילום מסך

"כרגע המידע בנוגע מה שקרה לו הוא מאוד מעורפל", סיפרה נוי על התקרית בה נפל אחיה טל. "הם היו צריכים להיכנס לבית של בכיר חמאס שהיה בו מידע חשוב. שלוש פלגות של אגוז התחילו להתקדם, כשטל עמד בראש הפלגה שלו. לפתע היה פיצוץ, רוב הפלגה נפצעה וטל ואחד מחבריו לכוח נהרגו. בבית הזה הייתה המנהרה שהגיעה על קיבוץ כיסופים. הם מנעו את זה, טל וחבריו. באו אלינו אנשים מכל הארץ, צפון ודרום, ואמרו לנו 'אנחנו לא מכירים את טל, אבל באנו להגיד תודה'".

הלווייתו של החייל בניה רובל, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין בחולון, יולי 2014. דרור עינב
"אנחנו יודעים שהוא נפל כגיבור". הלוויתו של בניה רובל/דרור עינב

במשפחת רובל עוד שני אחים, מלבד ליאל ובניה. טל, לעומת זאת, היה אחיה היחיד של נוי. "הקשר בינינו היה מדהים", אמרה נוי. "הוא היה אחי הקטן, הכל עשיתי למענו, בישלתי, כיבסתי. המורות שלי ביסודי זכרו איך תמיד שמרתי עלי בהפסקות. הוא היה יותר מרק אח עבורי, הוא היה החבר הכי טוב. אנחנו נורא דומים, יש לנו את אותו הדיבור ואותו צחוק". היא הוסיפה: "רבים הגיעו להלוויה, אנשים שטל נכנס להם ללב. הוא היה בחור נורא צנוע וחייכן".

ליאל תיאר את הפעם האחרונה שהוא ומשפחתו ראו את בניה, כמפגש מדהים. "ביקרנו אותו בנקודת הכינוס אחרי חמישה שבועות שהוא לא היה בבית. הגענו טרם הכניסה הקרקעית, למרות האזעקות והכל. הוא כתב לנו אחרי זה שעשינו אותו מאושר", אמרה.

הלווית סמל ראשון טל יפרח שנפל במבצע צוק איתן 22 ביולי 2014. רויטרס
אמרו לנו "אנחנו לא מכירים את טל, אבל באנו להגיד תודה". הלוויתו של טל יפרח/רויטרס

"הייתי האחרונה מהמשפחה שראתה אותו", מספרת נוי. "לקחתי אותו לתחנת הרכבת ואמרתי 'אולי אני אשבור לך יד או רגל כדי שתישאר איתי. פעם אחת אל תהיה אמיץ, תהיה פחדן'. הוא לא הקשיב לי, וזה מה שהפך אותו לטל. הוא מלח הארץ, התגלמות הערכים של מדינת ישראל".

שני האחים נפצעו טרם הכניסה לעזה, אך בחרו להיכנס, למרות הכל. לדברי ליאל, בניה נקע את רגלו כמה שבועות לפני הכניסה הקרקעית ולא יכול היה בתחילה להיכנס לעזה, אולם "החליט שהוא לא עוזב את החברים". לטל היה שבר מאמץ, סיפרה נוי, "אבל הוא בחר לחזור לגדוד ואמר לי 'אני חייב להשתתף במלחמה אחת'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully