וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרו מרחק: החל מבצע איסוף נפלי מאות הרקטות

6.8.2014 / 12:52

המשטרה וצה"ל פתחו במבצע רחב לאיתור רקטות שנפלו בשטחים פתוחים. "מטיילים רבים יבקשו לרדת דרומה והחשש שלנו הוא שאזרחים יאספו חלק מאותן רקטות ונפלים שימצאו בשטח"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

נערכים לחזרה לשגרה: הבוקר (רביעי) פתחו המשטרה וצה"ל במבצע רחב לאיתור כלל הנפלים והרקטות ששוגרו לעבר ישראל במהלך 29 ימי מבצע "צוק איתן" ונפלו בשטחים פתוחים. על פי נתוני צה"ל, שיגר חמאס במהלך החודש האחרון יותר מ-3,300 רקטות ופצמ"רים, מהם 2532 נפלו בשטחים פתוחים ברחבי דרום ומרכז הארץ. מבצע הפינוי החל בשל החשש שחלק מהנפלים עדיין חמושים בחומרים נפיצים, ומגע לא זהיר בהם עשוי לגרום לאסון.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
השר פרי לוואלה!: ”ייתכן שאנחנו לקראת עידן חדש”
תושבי עוטף עזה חוזרים הביתה: ”השורשיות חשובה לי”
משלחת ישראלית לקהיר: ”חמאס ויתר על כל התנאים המוקדמים”

נפל של רקטה בגוש עציון, אוגוסט 2014. שלומי ענבי, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שנפלה בגוש עציון ולא התפוצצה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שלומי ענבי

במשטרה ובחיל ההנדסה הוחלט הבוקר למפות את כלל האזורים בהם יש מידע או קיים חשש להימצאות נפלים מהלחימה. "אנחנו מעריכים כי מדובר בכמה מאות נפלים וטילים בכל השטח", אמר קצין בכיר במשטרה. "המטרה כרגע היא לאסוף אותם. אנחנו יודעים כי לקראת סוף השבוע מטיילים רבים יבקשו לרדת דרומה, אם זה כדי לחזק את הלוחמים ואת תושבי הדרום ואם זה כדי לראות את אזורי הלחימה ושטחי הכינוס. החשש שלנו הוא שאזרחים יאספו חלק מאותם טילים ונפלים שימצאו בשטח. מלבד זאת, יש לא מעט חקלאים שיוצאים כעת לעבוד בשדות ובמטעים, וקיים חשש שהם עשויים תוך כדי תנועה להיתקל בנפל ולגרום לפיצוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
2532 רקטות ופצמ"רים נפלו בשטחים פתוחים. שיגור רקטה לעבר ישראל/רויטרס

"אנחנו יודעים מהם המקומות בהם נפלו הרקטות. מערכת המכ"מ של כיפת ברזל ידעה להצביע על מקום נפילתם. במקרה בו הובן כי הרקטה תיפול בשטח פתוח, לא שוגר לעברה טיל יירוט והמערכת אפשרה את נפילת הרקטה בשטח הפתוח", הסביר הקצין הבכיר. כל רקטה כזו נרשמה במערכת והיה ברור לנו שעם סיום הלחימה נפעל כדי לטפל בכל רקטה ורקטה". לדבריו, רוב הרקטות נפלו בשדות, במטעים ובשטחים פתוחים לא מעובדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפילת רקטה ביהוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

במבצע משתתפים אנשי מערך החבלה של המשטרה וכן לוחמי יחידת יהלום של חיל ההנדסה. "אספנו כבר כמה עשרות רקטות ונפלים. אנחנו מבקשים מהציבור שלא לגעת בכל מקרה בשרידי רקטות או בנפלים אלא להתרחק ולהזעיק אותנו, באמצעות מוקד 100".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully