וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פרי לוואלה!: "ייתכן שאנחנו לקראת עידן חדש"

שר המדע אמר שישראל לא תהסס לחדש את האש "ולהיכנס בחזרה לעזה אם תצטרך". על האפשרות להסכם עתידי: "נוצרה הזדמנות וישראל צריכה לנקוט כאן יזומה ולפחות לנסות. רק המעז מנצח"

מתוך משדר וואלה! חדשות

"ההכרזה שהמבצע יסתיים הייתה לדעתי קצת מוקדמת" – כך אמר הבוקר (רביעי) שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי. בראיון למשדר וואלה! חדשות כי אמר פרי ישראל לא תהסס לחדש את האש ולהיכנס בחזרה לעזה אם תצטרך. "לא נחזור למקצים הקודמים. אם השיחות לא תצלחנה, נצטרך לפעול", הוסיף פרי בהתייחסו לחידוש השיחות בין הצדדים בקהיר. "במזרח התיכון שום דבר לא נגמר עד שהוא נגמר. נכון לרגע זה, אנו נמצאים בהפסקת האש שביקש החמאס בגלל מצוקתו אך אסור לסכם כבר את המלחמה - הסיכומים עכשיו הם סיכום ביניים".

שר המדע הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי באולפן וואלה! אוגוסט 2014. בן קלמר
השר פרי באולפן וואלה! חדשות, הבוקר/בן קלמר

"חמאס צריך להבין שבסבב הנוכחי, ישראל שמה קץ לאותם 'טפטופים' וארגונים סוררים שחיינו איתם בשגרה", אמר פרי. "הדבר הזה ייפסק, ואם הוא לא ייפסק – הפעם ישראל תהיה מאוד נחושה. התחייבנו בפני תושבי הדרום להשיב את השקט, ונגיב בירי למקורות של כל ירי שיפר את השקט".

פרי הוסיף כי הנהגת חמאס והתושבים בעזה מבינים כי נגרם הרס גדול ברצועה: "כשליש ממערך הרקטות שלהם הושמד, 380 בתים של מפקדים נעלמו והנכס האסטרטגי, המנהרות - הושמד. הפגיעה מאוד משמעותית, והם יצטרכו להעריך את הסיבה שלהם לכניסה למלחמה, לאור זה שהם לא השיגו אף הישג משמעותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הריסות בבית לאהיא בתום מבצע צוק איתן 5 באוגוסט 2014. רויטרס
מנהיגי חמאס "יצטרכו להעריך את הסיבה שלהם לכניסה למלחמה". הרס בבית לאהיא/רויטרס

בנוגע להסדר עתידי אמר פרי כי נידונה אפשרות של נסיגה חלקית בלבד מגושי ההתיישבות, הסדר שלהערכתו תהיה לו תמיכה של "רוב רובו של הציבור הישראלי". לדבריו, גם אילולא חטיפת ורצח שלושת הנערים "היינו עדיין מדשדשים במצב שבו לא חוזרים למשא ומתן", אך כעת "נוצרה הזדמנות וישראל צריכה לנקוט כאן ביזומה ולפחות לנסות. רק המעז מנצח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שהפנה אצבע מאשימה כלפי אבו מאזן בכישלון סבב השיחות הקודם, אמר פרי כי הרוחות כעת בקבינט "אומרות שאבו מאזן הוא בהחלט פתרון". "ייתכן שאנחנו לקראת עידן חדש. השאלה מי יתפוס בעוצמה ובאומץ את קצה החוט במזרח התיכון ויגלגל אותו. יהיה לפלסטינים יותר קל להגיע למשא ומתן עם גורמים אזוריים ועם תמיכה כלכלית שלהם. הפעם, הדרישות ואי-הוויתורים של ישראל יהיו הרבה יותר נחושים, גם אם זה ייקח יותר זמן".

ג'ון קרי, נביל אל-ערבי וסאמח שוכרי בקהיר, 25 ביולי. AP
|השאלה מי יתפוס בעוצמה ובאומץ את קצה החוט במזרח התיכון ויגלגל אותו". בסוף החודש שעבר/AP

לדברי פרי, אמנם חמאס חטף "מכה אנושה שיהיה לו קשה להתאושש ממנה", אבל לא צריך לדבר במונחים של "ניצחנו". מלבד הפגיעה בארסנל של חמאס, מציין פרי, הישגיה הנוספים של ישראל הם עמידתה הנחושה בכל הקשור להתחמשות עתידית והתייצבותה של מצרים לצדה: "יש לנו ברית אסטרטגית ואינטרסים משותפים עם סיסי (נשיא מצרים)". הוא ציין כי מעבר רפיח הוא אמנם בטריטוריה מצרית, אך יש הבנה עם מצרים לרצון ישראלי לנוכחות של הרשות שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully