וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: משגר רקטות של חמאס נחשף בלב שכונת מגורים

עם כניסתה של הפסקת האש לתוקף, כתבים של רשת "פראנס24" חשפו משגר רקטות שהוצב במרכז העיר עזה, כ-100 מטרים ממבנה של האו"ם. "ניתן להבין את הקשיים של חיל האוויר הישראלי"

רשת "פראנס24" פרסמה היום (שלישי) תיעוד מיוחד של משגר רקטות של חמאס, הממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית ובמרחק של כ-100 מטרים ממבנה של האו"ם. עם כניסת הפסקת האש לתוקף, כתבי הרשת, מתיו מאבן וגלאגר פנוויק, גילו בעיר עזה עמדה ממנה שיגר חמאס במהלך הלחימה.

בתיעוד נראים "צינורות פשוטים" שמוקמו בלב שכונה בעיר, ממנה נורו רקטות, כמו גם ילדים המשחקים בקרבת מקום. "זהו לב המחלוקת של חלק מחברי הקהילה הבינלאומית עם מדינת ישראל", הסביר הכתב מאבן.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
תרחיש האימים של צה"ל על כיבוש רצועת עזה
הניה: "הניצחון הצבאי שלנו יוביל להסרת המצור"
תיעוד נדיר: חמאס מציב משגר רקטות בלב שטח אזרחי

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל/רויטרס

"ישראל מואשמת בהפצצת אזורים החוסים תחת הגנה באמנות בינלאומית", הוסיף, "כאן, אנו מבינים היטב את הקשיים שנתקל בהם חיל האוויר הישראלי בהבחנה בין אתרי שיגור רקטות ואתרים מוגנים".

לדבריו, "בסביבה שכזו, הנזק העקיף והאבדות של האוכלוסייה האזרחית הם בלתי נמנים". להערכתו של מאבן, קיימות מאות עמדות נוספות שכאלה ברחבי רצועת עזה.

מוקדם יותר היום, פרסמה רשת NDTV ההודית תיעוד נדיר שצילם צוות הכתבים מחלון חדר המלון בו שהו, של הצבת משגר רקטות בלב אזור בנוי והפעלתו מרחוק. לפי הדיווח, משם נורה מטח הרקטות האחרון היום, זמן קצר לפני כניסתה של הפסקת האש בין ישראל לחמאס לתוקפה.

במעקב מצולם, שארך 24 שעות, גילה הצוות ההודי כי חמאס מיקם את משגרי הטילים שלו בלב שכונה אזרחית, סמוך לבית מלון בו שהו כתבים זרים רבים. עוד עולה מהתיעוד כי המחבלים הציבו את כן השיגור מתחת לאוהל הסוואה, על מנת שלא ייחשף על ידי מטוסי תצפית ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully