וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: המבצע יסתיים רק כשיושב השקט לאזרחי ישראל

ראש הממשלה התייחס למבצע "צוק איתן" בתום דיון בפיקוד דרום ואמר כי "הטיפול במנהרות עומד לקראת סיום", והוסיף כי "על העולם לתבוע ששיקום עזה יהיה קשור לפירוזה"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עומר מירון, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) למבצע "צוק איתן" בסיום דיון ביטחוני בפיקוד דרום ואמר כי "המערכה בעזה נמשכת". ראש הממשלה הוסיף כי "מה שעומד בפני סיום זה הטיפול של צה"ל במנהרות, אבל המבצע הזה יסתיים רק כשיושב השקט והביטחון לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל".

בסיום הדיון, שבו השתתפו שר הביטחון, משה יעלון, הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ ומפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, טען נתניהו כי "פגענו קשה בחמאס ובארגוני הטרור". ראש הממשלה הבהיר כי "אין לנו שום כוונה לפגוע בתושבי עזה, ומי שפוגע בהם הלכה למעשה זה החמאס, שגם מונע מהם סיוע הומניטארי. אני חושב שהקהילה הבינלאומית צריכה לגנות את החמאס בכל פה וגם לתבוע, כפי שאנחנו תובעים, ששיקומה של עזה יהיה קשור לפירוזה".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
הלוחמים איתרו פצצות בבית ברפיח ותלו בו דגל ישראל
גורם מדיני: "חמאס מצליח לבודד אותנו בעולם"
"ארה"ב שוב פועלת מול קטאר כדי להשיג הפסקת אש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ בהערכת מצב בקריה, יולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"יש פה עבודת צוות חזקה מאוד שמטרתה להביא את הביטחון לאזרחי ישראל", ראש הממשלה נתניהו עם שר הביטחון והרמטכ"ל בהערכת מצב לפני כשבועיים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

נתניהו סיכם את הדברים בהבעת הערכה לכוחות הביטחון: "אני רוצה לבטא הערכה מיוחדת לשר הביטחון, לרמטכ"ל, למפקד פיקוד הדרום, למפקדים ולחיילים הגיבורים שלנו וגם לשב"כ שמסייע להם. יש פה עבודת צוות חזקה מאוד שמטרתה להביא את הביטחון לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אחרי פיגוע הטרקטור: חייל נורה בהר הצופים. עומר מירון
הזירה בירושלים שבה נורה החייל ונפצע באורח קשה/עומר מירון

שעות ספורות אחרי פיגוע הדריסה הקטלני בירושלים, אלמוני רכוב על אופנוע פתח באש באזור הר הצופים בעיר. חייל נפצע באורח קשה בבטנו מהירי. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה, שם הוכנס לחדר ניתוח. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום, והם מנהלים מצוד אחר היורה, שנמלט על גבי האופנוע. כמו כן, המשטרה הציבה מחסומים סביב רחוב יצחק הנדיב הסמוך למנהרת הר הצופים במטרה לאתר את החשוד במעשה.

דובר מגן דוד אדום זכי הלר מסר כי החייל "נורה בכביש בין קמפוס הר הצופים לבית החולים הדסה". לדבריו, "מצאנו אותו מוטל על הכביש. הוא היה בהכרה אבל מעורפל עם פציעה בבטן".

פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. אוגוסט 2014/נועם מושקוביץ

רק כשעתיים קודם לפני האירוע בהר הצופים נהרג אדם וחמישה נפצעו בפיגוע דריסה שביצע נהג טרקטור ממזרח ירושלים, ברחוב משה זקס בעיר. הולך רגל כבן 30 נהרג וחמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל. מחקירה ראשונית עלה כי מחבל בשם מוחמד נאיף ג'עאביס, בן 23 מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, שעבד באתר בנייה סמוך, נהג בטרקטור ובתחילה פגע באדם שהלך ברגל בסמוך לאתר בנייה ברחוב. הגבר נפצע באורח אנוש ובתום מאמצי החייאה נקבע מותו.

פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
הטרקטור שעמו ביצע המחבל את פיגוע הדריסה בירושלים/נועם מושקוביץ

לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעתו ופגע באוטובוס ריק מנוסעים של חברת "קווים" והפך אותו. כתוצאה מכך, חמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל. לוחם מיחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר, שהיה במקום יחד עם שני שוטרים, ירה במחבל והרג אותו. ארבעה מבין הפצועים פונו לבית החולים הדסה הר צופים ופצוע נוסף לבית החולים שערי צדק. פועלים שהיו באתר הבנייה שהמחבל עבד בו הוכנסו לתוך אוטובוס שהיה במקום מחשש שייעשה בהם לינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully