וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים איתרו פצצות בבית ברפיח ותלו בו דגל ישראל

4.8.2014 / 12:32

במהלך פשיטה של חיילי גבעתי על ביתו של בכיר חמאס התגלה סליק בו הוסתר אחד ממצבורי פצצות המרגמה הגדולים ביותר שאותרו מאז תחילת המבצע. "הלחימה כאן נמשכת והיא מורכבת מאוד"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, עומר מירון, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ערב נסיגת רוב הכוחות הקרקעיים משטח הרצועה, וההתפרסות ברצועת ביטחון לאורך הגבול, פשטו אתמול (ראשון) חיילי גבעתי על ביתו של בכיר חמאס ברפיח ונתקלו באחד ממצבורי פצצות המרגמה הגדולים ביותר שאותרו ברצועה מאז החלה המלחמה בדרום. לצד הסליק גדול, נמצאו בסלון הבית מטולי אר-פי-ג'י, תתי מקלעים, מחסניות, מטעני חבלה, חלקם בעלי יכולת הסוואה, תיקי נשיאה לציוד נשק, מדי צבא, אפודים, קסדות, ומחסניות.

גורם צבאי בכיר העריך כי אמצעי הלחימה הרבים שנמצאו בביתו של הבכיר היו מספיקים לשבועות רבים של לחימה. "הפעילות של צה"ל במרחב רפיח חשובה מאוד וכל מי שאומר שצה"ל מדשדש לא מבין כמה אמצעי לחימה רבים יש כאן וכמה עוד נותר לאתר – כך לפחות על פי המידע המודיעיני. הלחימה כאן נמשכת והיא מורכבת מאוד". בתום הפעולה המוצלחת תלו החיילים את דגל ישראל בפתח הבית.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
ישראל נוצרת את האש; ליברמן: "לשקול מנדט של האו"ם בעזה"
הרצוג: "ההתנהלות מול האמריקנים – כישלון חמור"
צה"ל תקף 100 מטרות הלילה; 2 מנהרות נוספות אותרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הלחימה כאן נמשכת והיא מורכבת מאוד". החיילים והדגל, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסף על לאיתור אמצעי הלחימה, צוות מיוחד של חטיבת גבעתי, בפיקודו של אלוף-משנה עופר וינטר, הפועל מאז יום רביעי במזרח העיר רפיח שבדרום הרצועה, הצליח לאתר שלוש מנהרות, שתיים מהן ביממה האחרונה.

במקביל, מדווחים גורמי צבא בפיקוד דרום כי למרות הלחימה המורכבת והרג שני הקצינים ולוחם מגדוד הסיור של החטיבה ביום שישי, נמשכות הסריקות במבנים הן במרחב החקלאי והן באזורים הבנויים. במשימה לוקחים כוחות מיוחדים של חיל השריון, חיל ההנדסה וחיל האוויר. לדברי הגורם, הכוחות הצליחו לאתר מחסני נשק גדולים מאוד ששימשו חוליות חמאס וארגונים נוספים בגזרת רפיח.

למרות ההצלחות המבצעיות בימים האחרונים, ביממה הקרובה הקבינט המדיני-הביטחוני להחליט אם להרחיב את הפעילות הצבאית, להעלות את היקף הפגיעה בבכירים, או לחילופין, בהתאמה להחלטה על הסדרה, להכריז על נסיגה מלאה משטח הרצועה. זאת, לאור הדיונים שמתקיימים בימים אלה בקהיר לצורך גיבוש מתווה מוסכם להפסקת אש ארוכת טווח ברצועה.

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מאמצעי הלחימה שאותרו בבית הבכיר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפעילות של צה"ל במרחב רפיח חשובה מאוד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully