וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף מרדכי לעזתים: "בידקו שאין פצצה בבתיכם"

אלוף פולי מרדכי התראיין ל-BBC בערבית והאשים את חמאס בהפרת הפסקת האש בשל התקיפה שלאחריה נעדר סגן הדר גולדין. "כשמדובר בארגון טרור, לא כל מילה שהם אומרים נכונה"

צלמים זמניים מורשים

כבכל יום שבת בשבועות האחרונים, התעמת אתמול (שבת) מתאם פעולות הצבא בשטחים, אלוף יואב מרדכי, עם מגיש רשת BBC בערבית חמדאן ג'רוואי, והאשים שוב ושוב את חמאס בהרג 1,600 הפלסטינים ברצועה. כשהוא מדבר בערבית, טען מרדכי כי בתקרית במהלכה נשבה סגן הדר גולדין ביום שישי בבוקר, הפר חמאס את הפסקת האש עליה הסכים עם ישראל למשך שלושה ימים. כמו כן, ביקש מרדכי להזהיר את האזרחים הפלסטינים שישובו היום לביתם "לבדוק ולוודא שחמאס לא הניח פצצות בבתיהם כדי שיתפוצצו לכשצה"ל יגיע".

באותו שלב קטע אותו המראיין ואמר: "אתה מבקש מהעם הפלסטיני, העם מוכה האסון, לשוב למקומות מוכי האסון האלה. האם אתה חושב שיש בידיהם הטכנולוגיה והיכולת לנטרל את הפצצות האלה, שכפי שאתה אומר הטמין חמאס? למה צה"ל לא מפרק את המוקשים האלה על מנת להבטיח את ביטחונם של האזרחים הפלסטיניים ולאפשר להם לשוב למקומות האלה?".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
אזרח כבן 70 נפצע קשה מפגיעת פצמ"ר באשכול
צפו: מגלן השמידה המנהרה שממנה הופעל המטען הקטלני
כתבת זרה: "זה נכון, חמאס יורה רקטות מבתי חולים"

ראיון עם פולי מרדכי לאל ג'זירה. צילום מסך
מרדכי בראיון לאל-ג'זירה, בשבוע שעבר/צילום מסך

לאור הודעת צה"ל על נסיגה מאזור צפון הרצועה, שאל ג'רוואי את מרדכי: "האם הסתיימו פעולות צה"ל באזורים אלה?". מרדכי השיב: "עשינו מה שהיה מוטל עלינו באזורים אלו משום שבעשרות בתים באזורים אלה יש מנהרות מתחת לאדמה, כפי שאמרתי אתמול - עיר מעל האדמה ועיר תחתית. זוהי מערכה מוגבלת נגד חמאס ולא נגד אזרחים, נשים וילדים".

בשלב הבא ביקש המראיין לשוחח על החייל השבוי ותהה כיצד החליט צה"ל שחמאס אשם בחטיפתו לאור העובדה ש"חמאס מכחיש כי הוא נהרג במארב על אדמת המלחמה", לדבריו. "האם סרקתם את האזור לחלוטין בחיפושים אחריו, האם יש לצה"ל הוכחה לכך", שאל. "אני בטוח בדברי" אמר מרדכי. "למרבה הצער, משום שכאשר מדובר בארגון טרור, לא כל מילה שהם אומרים נכונה". את טענתו הדגים מרדכי עם טענת חמאס כי הפיצוץ שאירע אתמול באזור רפיח במהלכו נפגע גולדין, התרחש בשעה 6:00 בוקר ואילו מכשירי הקשר הוכיחו כי הוא אירע בשעה 9:00 – שעה לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
לוחמי מגלן השמידו מנהרה שממנה הופעל המטען שגרם למותם של שלושה לוחמי היחידה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
המנהרה ממנה הופעל המטען שהביא למותם של שלושה לוחמי מגלן/דובר צה"ל

בתגובה שאל המראיין את מרדכי אם עצם שהיית צה"ל ברצועה והמשך פירוק המנהרות לא מפרה אף היא את הפסקת האש?. "פלשתם לאדמות הרצועה, פלשתם לאזור רפיח עד קילומטר מהגבול, לא כך?", הוא שאל. ומרדכי השיב: "הצבא היה במקומו. הוא היה נוכח לפני הפסקת האש ההומניטרית בהובלת קרי והאו"ם. לכן השניים האלה הם אלה שיזמו את הפסקת האש הזאת ושניהם אמרו אחרי התקרית שהטעות היא של חמאס".

לקראת סוף הראיום ביקש ג'רוואי לדעת "מה המינימום שישראל יכולה לקבל מבין הדרישות לגבי רצועת עזה?". ומרדכי השיב: "הצבא ממשיך במשימתנו הברורה והיא פגיעה בחמאס, פגיעה במנהרות ולמרבה הצער, ואני אומר לך בכל פעם, כאשר אנו פוגעים במקומות של חמאס, על הדרך הם מנצלים את האזרחים", השיב מרדכי, שהדגיש את חשיבותה של מצרים כמתווכת בין הצדדים. "אם הם רוצים שיהיה שלום – הוא יהיה דרך מצרים. כרגע אין משלחת ואין משלחת ישראלית. אנו ממשיכים במלחמה צבאית בלבד, ותו לא".

(עדכון ראשון: 19:53)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully