וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 נפצעו מפגיעת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול

הפצועים פונו לבתי החולים סורוקה, ברזילי ושיבא. הוסר חשש לאירוע ביטחוני סמוך לקיבוץ זיקים. מוקדם יותר נפצע אדם באורח קשה מפגיעת רקטה בכלי רכב בקריית גת

צילום: שי מכלוף בני ואינר, עיריית קריית גת ישראל דרעי, דו"צ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

13 בני אדם נפצעו אמש (חמישי) מפגיעת פצצת מרגמה במועצה האזורית אשכול. שלושה מהפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שלושה פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, ושניים פונו לבית החולים שיבא בתל השומר.

עקב חשש לאירוע ביטחוני, התבקשו אמש תושבי יישובים מדרום לקיבוץ זיקים להישאר בבתיהם, אולם בהמשך החשש הוסר. אתמול לפנות ערב נחסמו גם כמה צירים מרכזיים במועצה האזורית שער הנגב ותושבי היישובים באזור התבקשו להסתגר בבתיהם בשל חשש לאירוע ביטחוני, אך בהמשך הוסר החשש והכבישים נפתחו לתנועה.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
נתניהו נזף בשרים: "בלתי נסבל שתבקרו אותי בזמן לחימה"
"כוח צביקה": חברי הקצין שנפל יפגינו בעד המבצע
מבצע "צוק איתן" | היום ה-24: עדכונים שוטפים

רקטה פוגעת בבניין בקריית גת. מתן שמעונוב,
כלי רכב שנפגע מרקטה בקריית גת/מתן שמעונוב

פעילות הצבא ברצועת עזה נמשכת. מצה"ל נמסר כי ביממה החולפת חוסלו 15 מחבלים ברצועה. משרד הבריאות בעזה מסר כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים נוסיראת עלה ל-11. כמו כן, נמסר כי 82 בני אדם נהרגו אתמול ברחבי הרצועה. בכך, מניין הרוגים ברצועה עלה ל-1,440 מתחילת המבצע. כ-8,220 בני אדם נוספים נפצעו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
הרכב שנפגע בקריית גת, אתמול/יותם רונן

אתמול אחר הצהריים נפגעה מכונית מרקטה בקריית גת. אדם אחד ששהה בבניין סמוך נפצע באורח קשה מרסיסים. שניים נוספים נפצעו באורח קל ושבעה לקו בחרדה. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בעיר.

כמו כן, מטח רקטות נורה לעבר מרכז הארץ. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי תל אביב. שברים גדולים נפלו בעיר. איש לא נפגע. מוקדם יותר יורטו שתי רקטות בשמי העיר אשקלון ובשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטח הרצועה.

בשעות צהריים התפוצצה בסמוך לבית ספר וגן ציבורי בשדרות, ונזק נגרם למבנה. במהלך היום היו יירוטים בשמי שדרות והמועצה האזורית שער הנגב, ורקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזורים שונים ביישובי עוטף עזה ובעיר אשקלון. איש לא נפגע.

שבר רקטה שנפל בפארק הירקון בתל אביב לאחר מטח רקטות לעבר גוש דן, יולי 2014. עידו שליט, תמונות גולשים
שבר רקטה שנפל בתל אביב, אתמול/תמונות גולשים, עידו שליט

בינתיים, המשא ומתן בין ישראל לחמאס להפסקת אש נקלע למבוי סתום – זאת על פי גורם פלסטיני בכיר. לדבריו, מאז שלשוםהתקיימו שורה של התייעצויות ודיונים בין הצדדים השונים במאמץ להשיג הסכמה לעצור את הלחימה ל-72 שעות. על פי הגורם, ישראל התעקשה שבמהלך ההפוגה ימשיכו כוחות צה"ל להרוס מנהרות, ואילו חמאס דרש כי פעילות זו תיפסק. עם זאת, הארגון הסכים לכך שכוחות צה"ל יישארו ב-72 השעות הללו בתוך הרצועה. לדבריו, הודעת ממשלת ישראל היום כי פעילות צה"ל נגד המנהרות תימשך עם הפסקת אש או בלעדיה מסכלת גם את המאמצים האלה.

לאחר שבכירים ישראלים הגיעו אמש לקהיר כדי לדון בהפסקת אש אפשרית, אך ככל הנראה לא נשלחה נציגות של חמאס למקום, הבהיר הגורם הבכיר כי משלחת פלסטינית תבקר בקהיר רק לאחר שהפסקת אש תיכנס לתוקף. לדבריו, אם תהיה נסיגה חד-צדדית של ישראל, יעמוד חמאס בדילמה קשה – אם להמשיך לתקוף את ישראל או לא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
המו"מ להפסקת אש במבוי סתום. נתניהו בישיבת הממשלה/רויטרס

גורמי ביטחון במצרים המעורים בפרטי הפגישה שערכה אמש המשלחת הישראלית בקהיר, מסרו לאתר "אל-יום אל-סאביע" כי ישראל מעוניינת לסיים את המבצע בעזה באמצעות החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, שתורה על הפסקת אש ועל פירוק חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנשקם. לדברי הגורמים, הפגישה עסקה ברובה בסירובה של ישראל לקשור את הפסקת האש בנסיגת הכוחות הקרקעיים מרצועת עזה, וכי המשלחת הישראלית התנתה את נסיגת הכוחות בסיום הרס המנהרות של חמאס ובקבלת התחייבות שהוא לא יחפור מנהרות חדשות.

גורם מדיני שנכח בישיבת הממשלה היום אמר כי ישראל תבחן כל הצעה להפסקת אש שעומדת בתנאים שהיא הציגה, ובהם שהסכם יהיה בתיווך מצרי, ללא תנאים מוקדמים, ושיאפשר לישראל להמשיך לטפל במנהרות. שרי הממשלה תודרכו בישיבה על התקדמותו של צה"ל בהשמדת המנהרות, ועל פי הגורם, שמעו השרים כי עד כה הושמדו עשרות מנהרות. "חמאס איבד נכס אסטרטגי יקר שנבנה במשך שנים ארוכות", אמר הגורם.

לדבריו, גורמי ביטחון עדכנו את השרים גם בהתנגשות האלימה בין כוחות חמאס לבין אזרחים עזתים שהתרחשה בצפון הרצועה במהלך ההפוגה ההומניטרית, ועל פי גורמי הביטחון הסתיימה במותם של לפחות חמישה אזרחים פלסטינים מירי חמאס.

(עדכון ראשון: 19:35)

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

יירוט מעל קריית גת, יולי 2014. מתן שמעונוב, תמונות גולשים
יירוט בשמי קריית גת/תמונות גולשים, מתן שמעונוב
הלווייתו של סמל-ראשון גיא אלגרנטי, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, יולי 2014. דרור עינב
הלווייתו של סמל ראשון גיא אלגרנטי/דרור עינב
קצין צה"ל במנהרה שחפרו אנשי חמאס בגבול עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
מנהרת טרור של חמאס שנחשפה/AP
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס
הרס בעיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 31 ביולי 2014. רויטרס
הרס בעיר עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully