וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע קשה מפגיעת רקטה בקריית גת, יירוטים בתל אביב

גבר כבן 30 נפגע כשרקטה פגעה במכונית סמוך לבניין מגורים שבו שהה. הוא פונה לבית החולים ברזילי. במקביל, מטח רקטות שוגר לעבר אזור גוש דן. "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות

צילום: שי מכלוף בני ואינר, עיריית קריית גת, דו"צ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

- פצוע קשה מרסיסי רקטה בקריית גת
- גורם פלסטיני בכיר: המו"מ להפסקת אש נקלע למבוי סתום
- תחקיר קריסת המבנה: מרפאה שמולכדה בטונה חומר נפץ


הירי ליישובי הדרום נמשך: מכונית בקריית גת נפגעה אחר הצהריים (חמישי) מרקטה. אדם אחד ששהה בבניין סמוך נפצע באורח קשה מרסיסים. שניים נוספים נפצעו באורח קל ושבעה לקו בחרדה. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בעיר.

כמו כן, מטח רקטות נורה לעבר מרכז הארץ. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי תל אביב. שברים גדולים נפלו בעיר. איש לא נפגע. מוקדם יותר יורטו שתי רקטות מעל העיר אשקלון ומעל המועצה האזורית חוף אשקלון. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטח הרצועה.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
נתניהו נזף בשרים: "בלתי נסבל שתבקרו אותי בזמן לחימה"
"כוח צביקה": חברי הקצין שנפל יפגינו בעד המבצע
מבצע "צוק איתן" | היום ה-24: עדכונים שוטפים

בצהריים התפוצצה סמוך לבית ספר וגן ציבורי בשדרות, ונזק נגרם למבנה. במהלך היום היו יירוטים בשמי שדרות והמועצה האזורית שער הנגב, ורקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזורים שונים בעוטף עזה ובעיר אשקלון. איש לא נפגע.

רקטה פוגעת בבניין בקריית גת. מתן שמעונוב,
הפגיעה בקריית גת, היום/מתן שמעונוב
שבר רקטה שנפל בפארק הירקון בתל אביב לאחר מטח רקטות לעבר גוש דן, יולי 2014. דוד רוזנטל, מערכת וואלה! NEWS
שבר של רקטה שנפל בפארק הירקון/מערכת וואלה! NEWS, דוד רוזנטל

בינתיים, המשא ומתן בין ישראל לחמאס להפסקת אש נקלע למבוי סתום – זאת על פי גורם פלסטיני בכיר. לדבריו, מאז אתמול התקיימו שורה של התייעצויות ודיונים בין הצדדים השונים במאמץ להשיג הסכמה לעצור את הלחימה ל-72 שעות. על פי הגורם, ישראל התעקשה שבמהלך ההפוגה ימשיכו כוחות צה"ל להרוס מנהרות, ואילו חמאס דרש כי פעילות זו תיפסק. עם זאת, הארגון הסכים לכך שכוחות צה"ל יישארו ב-72 הללו בתוך הרצועה. לדבריו, הודעת ממשלת ישראל היום כי פעילות צה"ל נגד המנהרות תימשך עם הפסקת אש או בלעדיה מסכלת גם את המאמצים האלה.

לאחר שבכירים ישראלים הגיעו אמש לקהיר כדי לדון בהפסקת אש אפשרית, אך ככל הנראה לא נשלחה נציגות של חמאס למקום, הבהיר הגורם הבכיר כי משלחת פלסטינית תבקר בקהיר רק לאחר שהפסקת אש תיכנס לתוקף. לדבריו, אם תהיה נסיגה חד-צדדית של ישראל, יעמוד חמאס בדילמה קשה – אם להמשיך לתקוף את ישראל או לא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון משה ויעלון בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

גורמי ביטחון במצרים המעורים בפרטי הפגישה שערכה אמש המשלחת הישראלית בקהיר, מסרו לאתר "אל-יום אל-סאביע" כי ישראל מעוניינת לסיים את המבצע בעזה באמצעות החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, שתורה על הפסקת אש ועל פירוק חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנשקם. לדברי הגורמים, הפגישה עסקה ברובה בסירובה של ישראל לקשור את הפסקת האש בנסיגת הכוחות הקרקעיים מרצועת עזה, וכי המשלחת הישראלית התנתה את נסיגת הכוחות בסיום הרס המנהרות של חמאס ובקבלת התחייבות שהוא לא יחפור מנהרות חדשות.

גורם מדיני שנכח בישיבת הממשלה היום אמר כי ישראל תבחן כל הצעה להפסקת אש שעומדת בתנאים שהיא הציגה, ובהם שהסכם יהיה בתיווך מצרי, ללא תנאים מוקדמים, ושיאפשר לישראל להמשיך לטפל במנהרות. שרי הממשלה תודרכו בישיבה על התקדמותו של צה"ל בהשמדת המנהרות, ועל פי הגורם, שמעו השרים כי עד כה הושמדו עשרות מנהרות. "חמאס איבד נכס אסטרטגי יקר שנבנה במשך שנים ארוכות", אמר הגורם.

לדבריו, גורמי ביטחון עדכנו את השרים גם בהתנגשות האלימה בין כוחות חמאס לבין אזרחים עזתים שהתרחשה בצפון הרצועה במהלך ההפוגה ההומניטרית, ועל פי גורמי הביטחון הסתיימה במותם של לפחות חמישה אזרחים פלסטינים מירי חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרפאה הממולכדת שבה נהרגו שלושת הלוחמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממצאי תחקיר על האירוע הקשה שהתרחש אתמול בדרום רצועת עזה, שבו נהרגו שלושה לוחמים מיחידת העילית מגלן ונפצעו 20 חיילים נוספים, התפרסמו היום. הממצאים מציג תמונה מדאיגה של התחכום הרב שנוקטים אנשי חמאס בלחימה נגד כוחות צה"ל במסגרת מבצע "צוק איתן".

לפי התחקיר, המבנה הממולכד שקרס על הלוחמים באזור חאן יונס היה מרפאה של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטיניים. כמו כן, קצין בכיר בפיקוד הדרום חשף כי "חמאס הסתיר בתוך קיר במרפאה 12 חביות של חומר נפץ, וכל אחת מהן שקלה 80 קילוגרמים".

ממצאי התחקיר מעלים כי בטרם נכנסו כוחות מגלן אל המרפאה נורה פגז פנימה מחשש שהיא ממולכדת. לאחר מכן, פרץ פנימה כוח מיוחד של מגלן יחד עם לוחמים מהיחידה לסילוק פצצות ולוחמים מיחידת הכלבנים עוקץ. עם כניסת הכוחות פנימה, נשמע פיצוץ עז וחלק גדול מהמבנה קרס על הלוחמים.

נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
זירת נפילת הרקטה בקריית גת/יותם רונן
נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
מפנים את הריסות הרקטה בקריית גת/יותם רונן
נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
הרכב שנפגע בקריית גת/יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 31 ביולי 2014/רויטרס
לוחם צה"ל על טנק מחוץ לרצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
לוחם צה"ל על טנק מחוץ לרצועת עזה. 31 ביולי 2014/רויטרס
פלסטינים במרכז חלוקת מזון של האו"ם בחאן יונס. 31 ביולי 2014. רויטרס
חלוקת מזון לפלסטינים בחאן יונס/רויטרס
רקטה התפוצצה בשדרות, יולי 2014. אלברט גבאי, מערכת וואלה! NEWS
זירת התפוצצות רקטה בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, אלברט גבאי
פלסטיני פצוע מובהל לבית החולים שיפא בעזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
פינוי פצוע פלסטיני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully