וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: זועבי לא תיחקר בגין גיבוי חוטפי הנערים

28.7.2014 / 13:56

במסגרת החקירה הפלילית נגד חברת הכנסת, לא תיבחן התבטאותה כי אנשי חמאס "נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח". זועבי עדיין תיחקר בגין קריאות גנאי נגד שוטרים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

(ההפגנה בחיפה לפני כשבועיים, במהלכה נאזקה ח"כ זועבי)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (שני) כי במסגרת החקירה הפלילית של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), לא ייבחנו התבטאויותיה על כך שחוטפי שלושת הנערים גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל הם לא טרוריסטים. החלטתו של וינשטיין התקבלה לאחר בחינה של התבטאויותיה השונות של זועבי בנושא, על מנת לקדם את החקירה הפלילית שאישר לפתוח נגדה. לפי החלטתו מיום שישי, זועבי תיחקר בגין חשד להסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור במהלך אירוע שבו התעמתה עם שוטרים מתחנת נצרת.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד
תיעוד: כוחות מיוחדים פועלים ברצועת עזה
שבועיים של הפגזות: כך נראה ההרס בעזה, לפני ואחרי
שרים במשדר וואלה! חדשות: לא להפסקת האש

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
ח"כ זועבי במהלך ההפגנה בחיפה נגד מבצע "צוק איתן", לפני כשבועיים/ערן גילווארג

בראיון לתכנית הבוקר עם שרון גל ב"רדיו תל אביב" לפני כחודשיים אמרה חברת הכנסת זועבי כי חוטפי הנערים כי "הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר". האמירה הזו עוררה סערה ציבורית ואף הביאה לקריאות רבות מצד חברי הכנסת מהימין לנקוט צעדים ולשלול את אזרחותה. שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב גם הוא להתבטאות הזאת בחריפות ואמר כי "לא רק החוטפים הם טרוריסטים, גם חנין זועבי היא טרוריסטית. דינם של החוטפים ודינה של המסיתה מעודדת החטיפות זועבי צריך להיות זהה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
"לא רק החוטפים הם טרוריסטים, גם חנין זועבי טרוריסטית". שר החוץ ליברמן/יותם רונן

האירוע שבגינו אישר היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד זועבי התרחש בבית משפט השלום בנצרת, שם התנהל באחד האולמות דיון בנוגע לחשודים בהפרות סדר. שוטר בתחנת המשטרה העירונית, אשר עמד ברחבת בית המשפט יחד עם שוטר נוסף, דיווח כי חברת הכנסת החלה לקרוא לעברם קריאות גנאי והסיתה לאלימות.

בעקבות האישור לחקירה מצדו של וינשטיין, הנחה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, את ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, לפתוח בהקדם בחקירה פלילית בנושא ביחידה להב 433. חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל-ביתנו) טענה כי "מדובר בצעד ראוי ונכון". לדבריה, "למשטרה לא תהיה בעיה לאסוף את העדויות להסתה נגד מדינת ישראל, ותמיכה בארגון הטרור חמאס".

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
קיבל את עמדת המשטרה ואישר לפתוח בחקירה בגין הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור. וינשטיין/טלי מאייר

כמו כן, וינשטיין טרם החליט אם לאשר למשטרה לחקור את זועבי גם בגין התנהגותה במהלך הפגנה שהתקיימה לפני כשבועיים בחיפה במחאה נגד מבצע "צוק איתן". במהלך ההפגנה, אשר המפגינים בה הניפו דגלי פלסטין וקראו נגד המבצע בעזה, זועבי נאזקה למשך כמה דקות בחשד שהפריעה לשוטר במילוי תפקידו. קצין משטרה שנכח במקום הורה לשחררה, ובמשטרה אמרו כי השוטר שאזק את זועבי לא ידע שהיא חברת כנסת. כמו כן, המשטרה כבר אז מסרה כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי חברת הכנסת תקפה והכשילה שוטר.

בעקבות התהגותה בהפגנה, המאבק נגד חברת הכנסת אף החריף ובסיעת "ישראל ביתנו" איימו ביום שלאחר התקרית כי יגישו הצעת חוק שתקרא לשלול מזועבי את אזרחותה הישראלית. את המהלך הובילה חברת הכנסת פאינה קירשנבאום, שאמרה בשיחה עם וואלה! חדשות: "אי אפשר יותר לקבל את ההסתה שלה נגד מדינת ישראל". במפלגה אמרו כי יבחנו אפשרויות משפטיות שונות לניסוח הצעת החוק כדי שתוביל לשלילת אזרחותה של זועבי בהסתמך על התבטאויותיה נגד מדינת ישראל.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully