וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נ"ט: חמאס ניסה להפיל מסוקים עם טילי נ"מ

22.7.2014 / 18:56

בימים האחרונים עדים בצה"ל למספר ניסיונות של חוליות חמאס ליירט מסוקי קרב ומזל"טים של חיל האוויר באמצעות טילי כתף וטילים נגד מטוסים. גם משימות הפינוי המוסקות נתקלות באש

צילום: ערן גילווארג, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לא רק טילי נ"ט ורקטות: גורם בכיר בצה"ל חשף היום (שלישי) כי בימים האחרונים, בזמן שלוחמי צה"ל פועלים קרקעית ברצועה, ניסו חוליות מיוחדות של חמאס בעזה ליירט מסוקי קרב של חיל האוויר באמצעות טילי כתף וטילים נגד מטוסים.

מבצע "צוק איתן": עדכונים אחרונים
מח"ט הנח"ל: "ניסו לחטוף לנו חיילים ללא הצלחה"
סמל אורון שאול נעדר: איך ממשיכים מכאן?
בשורת איוב הגיעה גם לדלתה של ראש מחלקת הנפגעים לשעבר

לאור העובדה שלא מדובר באיום חדש, אלא באפשרות ריאלית, פועלים טייסי חיל האוויר ומפעילי כלי הטיס הבלתי מאוישים בצל הנחת העבודה שלחמאס ולג'יהאד האיסלאמי ישנם טילי כתף מתקדמים המסוגלים לפגוע בכלי הטיס של ישראל.

על פי עדויות מהלחימה, החשש התממש ונעשו כמה ניסיונות להפיל מסוקי קרב. אלה פועלים באופן אינטנסיבי לאורך הרצועה במסגרת הקרב המאמץ שתכליתו – סיוע מהאוויר לכוחות היבשה באמצעות ירי מקלעים ושיגור טילים.

נוסף על כך, השתתפו מסוקי קרב מסוג ינשוף בפעולות חילוץ מורכבות ומסוכנות של לוחמים ומפקדים פצועים בשדה הקרב. בין היתר, נאלצו הטייסים במספר מקרים לנחות תחת אש שהמטירו המחבלים מעזה. באחד המקרים חג אחד המסוקים באוויר במשך זמן מה, שעה שהצוות הרפואי בקרקע מנסה לייצב את מצבו של פצוע. הוא פונה לבסוף בהצלחה לבית החולים, וחייו ניצלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסוק מפנה פצועים לבית החולים, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמאס, כך מתברר, ממשיך בניסיונות לממש איום נוסף - חטיפת חיילים. "חמאס ניסה לחטוף חיילים בגזרת הפעולה שלנו, אולם לשמחתי ללא הצלחה", כך אמר היום מפקד חטיבת הנח"ל אלוף-משנה אורי גורדין. בתדרוך כתבים מחוץ לרצועת עזה, סמוך לבית חאנון – שם פועלת חטיבתו, אמר גורדין שחמאס מגלה התנגדות גדולה. "חמאס נלחם ככל שהוא יכול, ומפעיל את כל הכלים שיש לו". לדברי מח"ט הנח"ל, צה"ל חשף עד כה את רוב המנהרות של חמאס.

"אנחנו במלחמה ובמלחמה גם הצד השני נלחם. החטיבה פוגעת במחבלים רבים ובתשתיות רבות של הארגון. לוחמי הנח"ל נלחמים בצורה עזה. זו חבורה שמצליחה למגר את חמאס וגם לפגוע ולהשמיד מנהרות", אמר. עד כה פורסם כי צה"ל חשף 23 מנהרות ויותר מ-60 פירים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

נזק בבית חנון לאחר תקיפת ישראל ברצועת עזה, יוני 2012. AP
פלסטיני בוחן את תוצאת ההפצצות בבית חאנון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully