וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט הנח"ל: "ניסו לחטוף לנו חיילים ללא הצלחה"

22.7.2014 / 17:41

לדברי אל"מ אורי גורדין, חמאס אמנם "מפעיל את כל הכלים שיש לו", אולם חושש מקרבות קרובים ולכן מנהל אש מרחוק. בתדריך על גבול הרצועה הוסיף כי צה"ל השמיד את רוב המנהרות

צילום: בני ואינר, עריכה: מתן חדד

שידור ישיר מגבול הרצועה

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

"חמאס ניסה לחטוף חיילים גם בגזרת הפעולה שלנו, אולם לשמחתי ללא הצלחה", כך אמר היום מפקד חטיבת הנח"ל אלוף-משנה אורי גורדין. בתדרוך כתבים מחוץ לרצועת עזה, סמוך לבית חאנון – שם פועלת חטיבתו, אמר גורדין חמאס מגלה התנגדות גדולה. "חמאס נלחם ככל שהוא יכול, ומפעיל את כל הכלים שיש לו". לדברי מח"ט הנח"ל, צה"ל חשף עד כה את רוב המנהרות של חמאס.

"צוק איתן": סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בשורת איוב הגיעה גם לדלתה של ראש מחלקת הנפגעים
תחקיר פיצוץ הנגמ"ש: "הוא התלקח והפך לכדור אש"
מזכ"ל האו"ם לנתניהו: עליכם לנהוג בריסון מרבי

חטיבת הנח"ל פועלת זה חמישה ימים, מאז החל השלב הקרקעי של מבצע "צוק איתן", בעיקר בצפון הרצועה. לדברי אל"מ גורדין, לחמאס אין יתרון בלחימה מקרוב ולכן הוא מעדיף "לחימה מנגד". "אנחנו במלחמה ובמלחמה גם הצד השני נלחם. החטיבה פוגעת במחבלים רבים ובתשתיות רבות של הארגון. לוחמי הנח"ל נלחמים בצורה עזה. זו חבורה שמצליחה למגר את חמאס וגם לפגוע ולהשמיד מנהרות", אמר. עד כה פורסם כי צה"ל חשף 23 מנהרות ויותר מ-60 פירים.

עם זאת, החטיבה איבדה כבר שניים מלוחמיה, רב-סמל עודד בן סירא, בן ב-22 מניר עציון, ואיתן ברק בן ה-20 מהרצליה. "לחטיבה שלנו יש גם הרוגים, ואני מצר על כל אחד מהם", אמר והוסיף כי למרות זאת, "אנחנו חדורי מוטיבציה להחזיר את השקט לתושבי הדרום".

מבצע "צוק איתן" בעזה: עדכונים שוטפים

בנוגע לשימוש שעושה חמאס באזרחים בתור מגן אנושי השיב אל"מ גורדין: "לשמחתי לא פגענו באוכלוסיה אזרחית. חמאס ניסה למנוע מאזרחים לצאת משטח הלחימה כי הוא מבין שזה המגן שלו. לשמחתי האזרחים הבינו את האמת והתפנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילות חטיבת הנחל במסגרת מבצע צוק איתן ברצועת עזה, יולי 2014. דובר צה"ל
לוחם נח"ל במהלך פעילות ברצועה/דובר צה"ל

בתוך כך במשך היום אמנם נרשמה ירידה משמעותית במספר שיגורי הרקטות לעבר ישראל, אך לראשונה מפתיחת המבצע הייתה פגיעה ישירה במרכז הארץ. בית ביהוד ספג פגיעת רקטה, אולם למרבה המזל במקום לא היו יושביו. אישה אחת לקתה בחרדה.

ברצועת עזה הלחימה נמשכת בשורת זירות. הבוקר, במהלך בהיתקלות עם מחבלים ברצועה נהרג סמל ראשון אביתר תורג'מן, לוחם בחטיבת הצנחנים, בן 20 מבית שאן. בכך עלה מניין הרוגי צה"ל במבצע "צוק איתן" ל-28. עשרות רבות של חיילים, שנפצעו במהלך הקרבות, מאושפזים עדיין בבתי החולים בישראל. בבית החולים סורוקה שבבאר שבע מאושפזים 37 חיילים, שמהם חמישה במצב קשה. בבית החולים ברזילי באשקלון - 26 חיילים מאושפזים, בבית החולים בילינסון בפתח תקווה - 20, בהדסה עין כרם - 13, ובאסף הרופא - 9.

הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שישה מלוחמי חטיבת גולני שנהרגו בלילה שבין שבת לראשון באסון הנגמ"ש ברצועת עזה: סמל-ראשון שחר תעשה, סמל-ראשון דניאל פומרנץ, סמל-ראשון אורן נח, סמל שון מונדשיין, סמל בן וענונו וסמל מקס שטיינברג.

זירת נפילת הרקטה ביהוד, יולי 2014. דרור עינב
נפילת הרקטה ביהוד, היום/דרור עינב

עוד הותר לפרסם היום כי הלוחם השביעי שנסע בנגמ"ש שנפגע מטיל בשכונת שג'אעיה, הוא סמל אורון שאול, בן 21 מפוריה עילית, שמוגדר נעדר. ראש אכ"א, אלופה אורנה ברביבאי, ביקרה אתמול בבית משפחתו של שאול. לאחר שסיפרה ברביבאי להורים על השתלשלות הבדיקה בנוגע לגורל בנם, אמר אחד מבני המשפחה כי מבחינתה החייל חי. בתגובה אמרה ראש אכ"א כי הסיכוי שהוא בין החיים קלוש. עם זאת, צה"ל אינו יודע בוודאות מה עלה בגורלו.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully