וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בירדן: "חמאס, שגרו רקטות לזכר המתים"

21.7.2014 / 10:05

האחים המוסלמים הובילו את ההפגנה מול השגרירות הישראלית בעמאן. המוחים הביעו תמיכה בארדואן וגינו את ארה"ב. בלונדון ובניו יורק הפגינו בקריאה "לעצור את טרור החמאס"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאות בני אדם הפגינו אמש בירדן מול שגרירות ישראל בעמאן. הם קראו לישראל לעצור לאלתר את מבצע "צוק איתן", והציתו את דגלי המדינה. הם פנו לחמאס, וקראו להגביר את שיגורי הרקטות מעזה, כדי לנקום את מותם של מאות ההרוגים ברצועה בימים האחרונים, ובפרט בשכונה שג'אעיה.

זו הייתה אחת ההפגנות האנטי-ישראליות הגדולות ביותר בירדן בשנים האחרונות. המפגינים הגיעו בשעות הלילה (ראשון) למתחם השגרירות בשכונת ראביה, וצעקו "מוות לישראל". מאות שוטרים מהיחידה לפיזור הפגנות נפרסו מול השגרירות, ומנעו מהמפגינים להגיע אל הבניין.

המשתתפים בהפגנה נשאו שלטים, שעליהם נכתב "חמאס, הרקטות שלכם מרוממות את רוחנו. שגרו אותן לתל אביב ולאשקלון". במקביל, נערכו תפילות במאות מסגדים בירדן, לזכר מאות ההרוגים ברצועת עזה. הבוקר דיווחו גורמי רפואה רשמיים כי מניין ההרוגים ברצועה עלה ל-500 מאז החל מבצע "צוק איתן". רובם אזרחים.

בהפגנה השתתף מנהיג "האחים המוסלמים" בירדן, שייח חמאם סעיד. הוא השתלחי במנהיגי מדינות ערב, ובראשם בעבדאללה מלך ירדן, משום שאינם מפגינים תמיכה בחמאס. מנגד, המפגינים הביעו תמיכה בראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שהסלים בימים האחרונים את התבטאויותיו נגד ישראל, וביקר את ארה"ב ואת מצרים.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
לייב בלוג: המבצע ברצועת עזה - עדכונים שוטפים
צה"ל חיסל שתי חוליות מחבלים שחדרו במנהרה
חגיגות בגדה ובעזה לאחר שחמאס הודיע: "חטפנו חייל"

הפגנה מול שגרירות ישראל בירדן, עמאן, 20 ביולי 2014. AP
שוטרים ניצבים מול המפגינים, אמש במתחם השגרירות בעמאן/AP

הפגנות מחאה התקיימו אמש גם מול הבית הלבן, מול הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס ומול מטה האו"ם בעיר ניו יורק. בהפגנות השתתפו גם כמה נציגים של הפלג החרדי הקיצוני נטורי קרתא. עצרת מחאה קטנה התקיימה מול מעון השגריר הישראלי באיסטנבול, תחת אבטחה כבדה של המשטרה המקומית.

בלונדון נערכה אתמול עצרת גדולה לתמיכה בישראל ובמטרות המבצע הצבאי בעזה. המארגנים קיוו להשתתפות גדולה, כדי להביע התנגדות לצעדה האנטי-ישראלית שהייתה בעיר בסוף השבוע. ואולם, רק כמה אלפי בני אדם הגיעו להפגנה, שהתכנסה מול השגרירות הישראלית בשכונת קנזינגטון. בעצרת נישאו שלטים שעליהם נכתב "לעצור את טרור החמאס" ו-"שלום לתושבי ישראל ועזה".

גם בכיכר טיימס בניו יורק התקהלו כמה מאות מפגינים לתמיכה בישראל, בהם "נוצרים ציוניים". בצדו השני של הכיכר הפגינו כמה עשרות בני אדם לתמיכה בפלסטינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנת תמיכה בישראל מחוץ לשגרירות ישראל – לונדון, 20 ביולי 2014. רויטרס
שיירת אופנוענים רוכבת לתמיכה בישראל בלונדון/רויטרס
הפגנה מול מעון השגריר הישראלי בטורקיה - אנקרה, 20 ביולי 2014. AP
שוטרים מחוץ למעון השגריר הישראלי באנקרה, אתמול/AP
הפגנה פרו ישראלית בטיימס סקוור. רויטרס
הפגנה פרו-ישראלית בכיכר טיימס בניו יורק, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully