וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נעצרו בהפגנה סוערת בפריז: "ישראל רוצחת"

המפגינים התכנסו בצפון העיר למרות שהמשטרה אסרה על קיום העצרת. הם פוזרו ברימוני גז. "מבדילים בין הציונים ליהודים". גם בלונדון הפגינו אלפים: "שחררו את עזה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת פריז התעמתה אמש (שבת) עם אלפי מפגינים שמחו על מבצע "צוק איתן" המתרחש ברצועת עזה. ההפגנה התכנסה בצפון העיר, למרות שמשרד הפנים אסר על קיומה. מאות שוטרים התייצבו מראש מול המפגינים, מחשש שמארגני העצרת יתעלמו מהצו שהוצא נגדם.

האיסור להפגין בפריז, וב-15 ערים נוספות ברחבי צרפת, פורסם אחרי שבתחילת השבוע הפגנה דומה הידרדרה לפסים אלימים, למצור על בית כנסת, ולעימות בין מוסלמים לעשרות צעירים יהודים.

38 בני אדם נעצרו הערב ו-14 שוטרים נפצעו מאבנים ובקבוקים שהושלכו לעברם. המשטרה פיזרה את המפגינים בגז מדמיע וברימוני עשן. בתי עסק רבים ניזוקו ותאי טלפון נופצו. פחי אשפה שימשו את המפגינים כמחסה מענני הגז, ותכולתם מילאה את הרחובות.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
צה"ל תוקף בארטילריה כבדה לכל אורך הרצועה
ארדואן ממשיך במתקפה: "ישראל ברברית פי 100 מהיטלר"
חדירת המחבלים ליד עין השלושה: "שהו בשטח כשעה"

הפגנה נגד מבצע צוק איתן - פריז, 19 ביולי 2014. AP
38 בני אדם נעצרו הערב ו-14 שוטרים נפצעו מאבנים ובקבוקים שהושלכו לעברם/AP

עד ראייה ששוחח עם העיתון "לה פריזיין", תיאר את מראות ההרס כ"זירת מלחמה". ראש העיר פריז, אן הידלגו, אמרה כי "אין שום הצדקה לאלימות ולהשחתת התשתיות הציבוריות".

העימותים התרחשו סמוך לבזיליקת סקרה קר ונמשכו כמה שעות. מאות שוטרים הוזעקו כתגבורת כדי לבלום את המפגינים, שהמשיכו להגיע למקום והציתו צמיגים ופחים. כמה מהמתפרעים, שהצליחו לחמוק מהשוטרים, טיפסו על פיגומים, תלו עליהם דגלי פלסטין והציתו את דגלי ישראל. אחרים הניפו שלטים, שעליהם נכתב "פלסטין תחיה" ו-"ישראל רוצחת".

בודגמה, מפגין כבן 30 שבא לפריז מצפון צרפת, אמר כי העצרת לא נועדה להביע רגש אנטישמי, אלא כעס על מדינת ישראל. "אנחנו מבדילים בין הציונים לבין היהודים", הדגיש. מפגין נוסף, ג?רמי, אמר כי הסיקור התקשורתי של ההפגנות הפרו-פלסטיניות אינו הוגן. "אני לא תומך בהצתת דגלי ישראל", אמר. "אבל לצערי, זה מה שהתקשורת מראה. זה הופך את העניין לסכסוך גזעני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה נגד מבצע צוק איתן - פריז, 19 ביולי 2014. AP
שוטרים פינו נוסעים ברכבת שנחסמה על ידי המפגינים/AP

גם בלונדון צעדו הערב אלפי מפגינים, בקריאה לסיים את המבצע הצבאי בעזה ולהעניק לפלסטינים "צדק וחירות". יותר מ-10,000 מפגינים צעדו מרחוב דאונינג לעבר שגרירות ישראל בשכונת קנזינגטון. ההפגנה תוארה כשקטה יחסית, ולא דווח על התפרעויות או על עימותים עם המשטרה.

מפגינים רבים הניפו שלטים, שעליהם נכתב "די להפצצות, שחררו את עזה" ו-"עצרו את פשעי המלחמה ואת האפרטהייד של ישראל". המשטרה מנעה מהמפגינים להגיע אל מתחם שגרירות ישראל. הם ערכו עצרת בסמוך לשגרירות, בנוכחות כמה חברי פרלמנט.

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, בא הערב לישראל במסגרת המאמצים הבינלאומיים לתווך בין ישראל ובין חמאס. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, שוחח היום בטלפון עם נשיא ארה?ב ברק אובמה. לשכתו מסרה כי השניים דנו במשבר בעזה, וכי קמרון ואובמה "מדגישים את תמיכתם בזכותה של ישראל לנקוט צעדים מידתיים כדי להגן על עצמה ממטחי הרקטות המשוגרים מעזה".

הפגנה נגד מבצע צוק איתן , 19 ביולי 2014. רויטרס
כ-10,000 מפגינים צעדו לעבר שגרירות ישראל בלונדון, אתמול/רויטרס
הפגנה נגד מבצע צוק איתן , 19 ביולי 2014. רויטרס
הפגנה נגד מבצע צוק איתן , 19 ביולי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully