וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: המשטרה תאסור על קיום הפגנה פרו-פלסטינית

בעקבות עצרת מחאה נגד מבצע "צוק איתן" שנערכה במרכז העיר והסלימה לכדי אלימות, הצהירה המשטרה כי תפעל לאסור קיום אירוע דומה המתוכנן להמשך השבוע. "אלימות בלתי נסבלת"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מתן חדד

(תיעוד: ההפגנה הפרו-פלסטינית בפריז, ראשון)

בעקבות המהומות הקשות שהתפתחו בתום עצרת מחאה פרו-פלסטינית בפריז נגד מבצע "צוק איתן", המשטרה בבירה הצרפתית הודיעה היום (רביעי) כי היא פתחה בהליך לאסור את קיומה של הפגנה דומה, המתוכננת להיערך ביום שבת הקרוב – כך דווח באתר "מטרוניוז" הצרפתי.

מארגני ההפגנה בשבת הם אותם גורמים האחראים לעצרת שנערכה ביום ראשון, שהסתיימה במצור על שני בתי כנסת בעיר, ועימותים אלימים בין המפגינים לכוחות המשטרה, ולחברי התנועה הכהניסטית "הליגה להגנה יהודית", שהגיעו לאזור כשהם חמושים באלות, במוטות ברזל ואף באקדח הלם חשמלי מסוג "טייזר".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
4 ילדים נהרגו מהפצצה בעזה: "הטילים רדפו אחריהם"
מה באמת עומד מאחורי התמונה משדרות שהסעירה את העולם?
אבו מאזן יוזם: הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח

הפגנה פרו-פלסטינית בפריז, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
מפגינים בפריז, יום ראשון/AP

לדברי המשטרה, ההחלטה הגיעה "לאור הסיכון החמור להפרת הסדר הציבורי, על רקע מתח הולך וגובר". המפגינים התכנסו ברובע ה-11 של פריז, סמוך לכיכר הבסטיליה, והחלו להתעמת עם כוחות המשטרה במקום. זו פיזרה אותם לרחוב סמוך, שם נמצא בית כנסת גדול.

העימותים נגררו לפסים אלימים, והשוטרים נאלצו לחסום את הכניסה לבית הכנסת, מחשש שהמפגינים יתפרצו פנימה. בין המתפללים שהיו במקום באותה שעה היו כמה מבכירי הרבנים של פריז. באותה שעה הגיעו חברי "הליגה להגנה יהודית" והחלו לתקוף גם הם את המפגינים.

הפגנה פרו-פלסטינית בפריז, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
מפגינים בפריז, יום ראשון/AP

האירוע הסתיים בכמה בני אדם שנחבלו קלות, ושמונה עצורים. על אחד מהם נגזר עונש מאסר של ארבעה חודשים בגין "התמרדות", לאחר שהתעמת עם השוטרים שהגיעו לפזר את ההפגנה. ארבעה עצורים נוספים יואשמו ב"אלימות נגד כוחות הביטחון", כך לפי מקור במערכת המשפט בפריז.

בעקבות התקרית, שר הפנים, ברנאר קזנוב, יצא נגד "התפרצויות האלימות הבלתי נסבלות", וקרא לכוחות המשטרה בפריז "להכפיל את הכוננות". בתוך כך, הצהיר כי יש לאסור הפגנות אם יש בכך צורך, ולמנוע כל סיכון ממשי לסדר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully