וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הדרום: "אני אבא לחייל בעזה - ותומך במבצע"

18.7.2014 / 4:54

תושבי הדרום, השוהים בקרבת מרחבים מוגנים בהוראת פיקוד העורף, מברכים ברובם על הכניסה הקרקעית לרצועת עזה. "לא יכול מצב שבו כל תושבי הדרום נתונים לחסדיו של ארגון טרור"

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

מיד לאחר שהבינו כי כוחות צה"ל נכנסו קרקעית לרצועת עזה התמלאו אמש (חמישי) הרשתות החברתיות של תושבי הדרום בתפילות לשלומם של החיילים. רבים מתושבי הדרום בכלל, ועוטף עזה בפרט, סבורים כי אין מנוס מכניסה קרקעית לרצועה כדי לחסל את תשתיות המנהרות. עם זאת חלק מהתושבים סבורים כי על צה"ל להימנע מכניסה לעומק הרצועה. "אנחנו שולחים חיבוק חם לחיילי צה?ל ומקווים מאוד שהפעולה תסתיים במינימום נפגעים מכוחותינו", אמרו תושבים.

מבצע "צוק איתן" - כתבות נוספות:
תושבי יישובים הסמוכים לגדר התבקשו להישאר בבתיהם
צפו בחמאס מזהיר: "טיפשים, לא בטוח שתחזרו מעזה"
הקבינט אישר לגייס עוד 18 אלף חיילי מילואים

"לאחר איפוק רב של הממשלה והעומד בראשה הובן שאין מנוס מכניסה קרקעית. אנחנו מבינים שאירוע המנהרות היה האירוע המכונן בדרך למבצע קרקעי. אנחנו מקווים שהשקט יחזור במהרה ליישובי הדרום", אומר נמי טיוטו, תושב מושב תקומה בעוטף עזה. גם בעיר שדרות סבורים כי הכניסה לעזה קרקעית הייתה בלתי נמנעת וכי למרות הסיכון במבצע קרקעי הוא היה חייב להתבצע. "ההחלטה להיכנס קרקעית לעזה היא החלטה נכונה לאור ההתפתחות במבצע. חמאס לא השאיר ברירה לישראל אלא להיכנס ולהכניע אותם. למרות החשש מפגיעה בחיילנו אין דרך אחרת להכניע את חמאס ולהרוס את המנהרות ואת התשתית שלהם. אני אבא לחייל שנמצא כרגע שם ובכל זאת תומך בהחלטה", סיפר אלברט גבאי תושב העיר.

תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס. במחנה
"לאחר איפוק רב של הממשלה והעומד בראשה הובן שאין מנוס מכניסה קרקעית"/במחנה

חלק מהתושבים יושבים וקוראים פרקי תהילים לשלומם של החיילים. "אנחנו תומכים בכניסה קרקעית כי לא יכול מצב שבו כל תושבי הדרום נתונים לחסדיו של ארגון טרור, צריך לשים לזה סוף כדי שבעוד כמה שנים לא נשלם מחיר כבד מידי, אנו מחזקים את לוחמי צה"ל ומתפללים עבורם, איננו תאבי מלחמה אבל אי אפשר להמשיך במצב הזה שמדינה שלמה משותקת", אמר עו"ד שלומי חן, חבר מועצת העיר נתיבות.

תושבי היישובים הסמוכים לגדר עם רצועת עזה קיבלו אתמול הוראה לשהות במרחק של עד 15 שניות מהמרחבים המוגנים, כאשר ביישובים מסוימים התבקשו התושבים שלא לעזוב את בתיהם כלל. זאת, במקביל לכניסת כוחות קרקעיים לרצועה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס. במחנה
"איננו תאבי מלחמה אבל אי אפשר להמשיך במצב הזה"/במחנה

בהודעה שנמסרה הלילה מטעם ראש הממשלה נאמר כי ההוראה לפעולה קיבלה את אישור הקבינט המדיני-ביטחוני, "אחרי שישראל הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש ואילו החמאס דחה אותה והמשיך בירי רקטות על ערי ישראל.

"חמאס גם לא כיבד את הפסקת האש ההומניטרית שיזם האו"ם, והמשיך בירי על ישראל בזמן ההפוגה", נמסר בהודעה. "לאור התוקפנות הנפשעת והבלתי פוסקת של החמאס והחדירה המסוכנת לשטחה של ישראל, ישראל מחויבת לפעול להגנת אזרחיה. מבצע 'צוק איתן' יימשך עד להשגת מטרתו – להשיב לאזרחי ישראל את השקט לתקופה ממושכת, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות חמאס ושאר ארגוני הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully