וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: "חסן נסראללה מאושפז לאחר ניתוח"

אתר "לבנון עכשיו", הנחשב למתנגד לחיזבאללה, מסר כי חמושים רבים מאבטחים את בית החולים ברובע הדאחייה שבו מאושפז מזכ"ל הארגון השיעי. נסראללה לא הופיע בטלוויזיה מאז תחילת הרמאדן

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
אמור להופיע בטלוויזיה בשבוע הבא. חסן נסראללה/רויטרס

מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, עבר לאחרונה "ניתוח רגיש" בבית החולים ברובע הדאחייה, שבביירות – כך דיווח אתר "לבנון עכשיו", הנחשב למתנגד לארגון. בדיווח לא נמסרו פרטים נוספים על אודות הניתוח. גורמים בארגון מסרו לכלי תקשורת בלבנון כי הדיווחים אינם נכונים.

על פי הדיווח באתר, לוחמים רבים של חיזבאללה נמצאים בסמוך לבית החולים א-ראסול אל-אזאם, ושומרים עליו. עוד נטען כי מצבו הבריאותי המידרדר של נסראללה הביא לכך שהוא לא נשא נאום או הופיע ברשתות התקשורת מאז תחילת חודש הרמאדן. כמו כן, מזכ"ל הארגון השיעי לא התייחס ליום השנה השמיני למלחמת לבנון השנייה, כפי שהוא נוהג לעשות בכל שנה.

נסראללה אמור להופיע בשיחת וידיאו בטלוויזיה ביום חמישי הבא, שבו יחול "לילת אל-קאדר", שעל פי האיסלאם הוא יום השנה להופעתם של פסוקי הקוראן הראשונים בפני הנביא מוחמד.

עוד ידיעות מהעולם
פריז: המשטרה תאסור על קיום הפגנה פרו-פלסטינית
החלטה היסטורית בהאג: הולנד אחראית לטבח בבוסניה
שרת החינוך של בריטניה: "נישואים הם בין גבר לאישה"

פעילי חיזבאללה – עיראק שהצטרפו לצבא המדינה במאבקו במורדים הסונים מארגון דאעש. בגדאד, יולי 2014. רויטרס
פעילי חיזבאללה שיצאו להילחם בעיראק/רויטרס

מלבד מעורבותו העמוקה של הארגון במלחמת האזרחים בסוריה, החליט בחודש שעבר הארגון השיעי לשלוח כוחות גם לעיראק, שם כבשו מורדים סונים חלקים רבים מהמדינה. לדברי נסראללה, הלוחמים יוצבו במקומות שונים ברחבי עיראק במטרה להגן על אתרים קדושים לשיעים, שעליהם השתלט ארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית").

"אנו מוכנים להקריב קורבנות בעיראק פי חמש מאשר בסוריה כדי להגן על המקומות הקדושים", אמר נסראללה. "נעשה כל מה שיבקשו מאיתנו לעשות ונלך לכל מקום שנתבקש. הזמנים שבהם מותר היה להרוס ולחלל את המקדשים שלנו חלפו". עוד ציין נסראללה כי "כל עוד ישנו מנהיג כמו חמינאי (המנהיג הרוחני של איראן), וכל עוד יש את ההתנגדות של העם העיראקי ואנשי הדת במדינה לא יקרה דבר למקומות הקדושם שלנו ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully