וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החינוך של בריטניה: "נישואים הם בין גבר לאישה"

ניקי מורגן, הידועה בהתבטאויותיה בגנות נישואים חד-מיניים, מונתה לתפקיד, והביקורת לא איחרה לבוא. ראש הממשלה קמרון הבהיר כי האחריות על יישום החקיקה בנושא לא תהיה תחת אחריותה

ניקי מורגן, שרת החינוך החדשה של בריטניה שהתבטאה בעבר נגד נישואים חד מיניים.. רויטרס
ניקי מורגן/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, הודיע אתמול (שלישי) על סבב חילופי תפקידים בממשלתו, לקראת הבחירות הצפויות בשנה הבאה, ובניסיון לנטרל את האיום ממפלגות יריבות. במסגרת המינויים, עליהם הכריז קמרון בחשבון הטוויטר שלו, מספר הנשים בממשלה עלה לשמונה, מתוך 33 שרים.

עם זאת, הביקורת לא איחרה לבוא. ניקי מורגן, השרה לענייני נשים לשעבר, מונתה לתפקיד שרת החינוך. במסגרת התפקיד, היא ממונה על תחום שוויון הזכויות, אלא שהיא ידועה בהתבטאויותיה הקשות בגנות נישואים חד-מיניים. לאחר ההצבעה על החוק המתיר נישואים חד-מיניים בבריטניה בשנה שעברה, נימקה מורגן את התנגדותה: "נישואים, עבורי, הם בין גבר לאישה".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
אפגניסטן: 89 הרוגים בפיגוע התאבדות בשוק הומה
כאוס במוסקבה: 20 הרוגים בתאונה ברכבת התחתית
סיני: 8 הרוגים בפיגוע באל-עריש, בהם חייל וילדים

הביקורת לא איחרה לבוא, וקמרון הבהיר כי האחריות על יישום החקיקה בנוגע לנישואים חד-מיניים לא תהיה תחת אחריותה. הביקורת הגיעה מכיוונים נוספים, לאחר שמורגן התנגדה, בין היתר, לחוקים המאפשרים הפלות במסגרת ביטוח הבריאות הממשלתי.

לאחר ההכרזה על שרי הממשלה החדשים, במסיבת עיתונאים שכונסה בבניין הפרלמנט, דוברת מטעם ראש הממשלה נשאלה אם התנגדותה של מורגן לנישואים חד-מיניים עלולה להשפיע על טיפולה בנושאים הנוגעים לשוויון זכויות, וענתה: "כפי שכולם זוכרים, זו הייתה הצבעה חופשית, אך כעת זהו החוק במדינה".

מאז שהתקבל החוק, מורגן התעקשה כי היו "סיבות מגוונות" מאחורי הצבעתה, אך כעת משהתקבלה ההחלטה, יש לכבד את החוק. "אני לגמרי בעד מערכות יחסים חד-מיניות ויש לי הרבה חברים הומואים", סיפרה בריאיון לטיימס הבריטי, "על כולנו לכבד את החוק, כולל הכנסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully