וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יירוטים בקריית מלאכי ואשדוד; נזק נגרם לבית ספר

17.7.2014 / 0:05

אזעקות נשמעו באשקלון, אשדוד וביישובים סמוכים. רקטה אחת התפוצצה בשכונת מגורים באשדוד, ונזק נגרם למבנה בית ספר. "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות נוספות בשמי העיר

שי מכלוף, גדעון צנטנר, דו"צ, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

מטח רקטות שוגר אמש (רביעי) לעבר הדרום: אזעקות נשמעו בערים אשקלון, קריית מלאכי ואשדוד, ובמועצות האזוריות באר טוביה, גן יבנה, שדות נגב ויואב וביישובים הסמוכים. רקטה אחת התפוצצה בשכונת מגורים באשדוד, סמוך לבית ספר. לא דווח על נפגעים אך נזק נגרם לגג המבנה. פצצת מרגמה התפוצצה בשטח פתוח בשדות נגב ולא גרמה לנפגעים או נזק. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שבע רקטות בשמי אשדוד ושלוש נוספות בקריית מלאכי. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מוקדם יותר בליל אמש, נשמעו אזעקות "צבע אדום" במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות בשמי נתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן, התפוצצה רקטה בשטח פתוח ליד רהט. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כמו כן, רקטה התפוצצה בסמוך לבית אריזה ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. אחת הנפילות גרמה להתלקחות שריפה במקום. נפילה נוספת גרמה לנזק באתר סולארי להפקת אנרגיה ולהתנפצות של פאנלים במקום.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
גורם צבאי לניו יורק טיימס: "סיכוי גבוה מאוד לכניסה קרקעית"
4 ילדים נהרגו מהפצצה בעזה: "הטילים רדפו אחריהם"
חנין זועבי הותקפה: "שייפול לך טיל על הראש". צפו

נפילת רקטה בבית ספר באשדוד, יולי 2014. קבוצה 5, מערכת וואלה! NEWS
בית הספר באשדוד לידו התפוצצה הרקטה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, קבוצה 5

בשל המשך ההסלמה בדרום, במסגרת היום התשיעי של מבצע "צוק איתן", אמר אמש גורם צבאי בכיר כי הסיכוי לכך שצה"ל יפתח במערכה קרקעית ברצועת עזה הוא "גבוה מאוד". הגורם, שדבריו פורסמו ב"ניו יורק טיימס", טען כי "אם אתה רוצה להילחם בטרור באופן יעיל אתה חייב להיות נוכח בשטח. אנחנו יכולים אולי להכאיב להם מאוד מהאוויר אבל לא להיפטר מהם". הוא הוסיף כי השתלטות של ישראל על עזה היא "לא אתגר גדול מדי" עבור צה"ל, והעריך כי הדבר ייקח "ימים עד שבועות". דבריו של הגורם הבכיר נאמרו על רקע האישור שנתנו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לגייס 8,000 חיילי מילואים נוספים לגבול רצועת עזה.

בתוך כך, התקיפות האוויריות של צה"ל ברחבי הרצועה נמשכו אתמול באופן נרחב. מאז שעות הלילה הותקפו 155 מטרות ברחבי הרצועה. בין השאר, הופצצו מרחבי שיגור, מנהרות, מוקדי פעילות טרור ותשתיות מבצעיות של חמאס. לצד זאת, הפציצו גם כלי שיט של חיל הים יעדים ברצועה. באחת ההפצצות, כך לפי גורמי רפואה ברצועה, נהרגו ארבעה ילדים ואחד נוסף נפצע באורח אנוש. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע נמצא בבדיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
תושבים בעזה לאחר קבל הידיעה על מות הילדים, אמש/רויטרס

אתמול דווח על המשך הניסיונות שנעשים מאחורי הקלעים לגבש הסכם הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס, בתיווך מצרים ובסיוע של הרשות הפלסטינית. בשעות הצהריים אתמול דווח לראשונה בוואלה! חדשות כי הרשות הפלסטינית תציע למצרים לפתוח את מעבר רפיח בפיקוח מנגנוני הביטחון של הרשות יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אף הגיע אתמול לקהיר כדי להציג את עיקרי היוזמה לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי. הוא צפוי להיפגש במהלך הביקור עם סגנו של חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק, ולאחר מכן ימשיך לביקור מדיני בטורקיה ובארצות המפרץ.

מבחינת חמאס, אחת הדרישות העיקריות לעצירת הלחימה טמונה בפתיחה המעבר, המקשר את הרצועה עם מצרים. מקורות ישראלים אמרו לוואלה! חדשות כי ירושלים לא תתנגד לפתיחת המעבר. בכיר בחמאס הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי ארגונו אינו שולל את הרעיון.

מעבר רפיח בין רפיח לחצי האי סיני – רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חמאס דורשים לפתוח את השערים. מעבר רפיח/רויטרס

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, התייחס לסירוב שהפגין עד כה הארגון לחתום על מתווה הפסקת האש. "לא נסכים לשום הפסקת אש שלא תענה על דרישות העם הפלסטיני, בהן פתיחת מעבר רפיח", אמר אבו זוהרי. "נמשיך בהתנגדות נגד הכיבוש, שישלם על הפשעים שעשה. העמדה שלנו לא תתבטא בדיבורים, אלא בירי טילים. אנו חשים הזנחה מצד הנהגת מדינות ערב, ואנו בהלם מעמדותיהן".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול כי "ניסינו למצוא פתרון למצב, אך חמאס סירב". לדברי נתניהו, שדיבר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בכנסת יחד עם שרת החוץ האיטלקית, פדריקה מוגריני, "אני חושב שכל אנשי הקהילה הבין-לאומית צריכים לגנות אל חמאס על פשעיו". נתניהו הוסיף כי "הדבר החשוב הוא שעזה תפורז מנשק, זה חלק חשוב מהפתרון ארוך הטווח אבל הדבר המידי הוא הזכות שלנו להגן על עצמנו ולהילחם באנשים שפוגעים בנו ומשתמשים באזרחים שלהם".


לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully