וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת כניסה? הקבינט אישר גיוס של 8,000 חיילי מילואים

16.7.2014 / 19:16

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו לגייס אלפי חיילי מילואים נוספים לגבול הרצועה. במקביל, מגעים להשגת הפסקת אש, בתיווך מצרים והרשות הפלסטינית. דובר חמאס: "נמשיך בהתנגדות"

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, גדעון צנטנר, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

לקראת כניסה קרקעית לעזה? שרי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו הערב (רביעי) לגייס 8,000 חיילי מילואים נוספים לגבול רצועת עזה, על רקע ההסלמה בדרום והמשך הירי לעבר ישראל, בעיצומו של היום התשיעי למבצע "צוק איתן".

בתוך כך, התקיפות האוויריות של צה"ל ברחבי הרצועה נמשכות. משעות הבוקר, תקף צה"ל כ-60 יעדים ברצועת עזה, מתוכן כ-50 מטרות בבית לאהיא, שג'עייה, זייתון ובמרחב צפון רצועת עזה. הותקפו מרחבי שיגור, מנהרות, מוקדי פעילות טרור ותשתיות מבצעיות של חמאס. לצד זאת, הפציצו גם כלי שיט של חיל הים יעדים ברצועה. באחת ההפצצות, כך לפי גורמי רפואה ברצועה, נהרגו ארבעה ילדים ואחד נוסף נפצע באורח אנוש. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע נמצא בבדיקה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
בשבוע האחרון: יחידות מיוחדות פועלות בעזה
למרות הרקטות: כך ניצלה החתונה בשדרות
אבו מאזן יוזם: הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח

כוחות צה"ל פרוסים בגבול רצועת עזה. יולי 2014. יותם רונן
חייל צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/יותם רונן

במקביל להמשך התקיפות הישראליות ברצועה, דווח במהלך היום על המשך המגעים להשגת הסכם הפסקת אש עם חמאס, בתיווך מצרים ובסיוע של הרשות הפלסטינית. בצהריים דווח לראשונה בוואלה! חדשות כי הרשות הפלסטינית תציע למצרים לפתוח את מעבר רפיח בפיקוח מנגנוני הביטחון של הרשות. מבחינת חמאס, אחת הדרישות העיקריות לעצירת הלחימה טמונה בפתיחה המעבר, המקשר את הרצועה עם מצרים. מקורות ישראלים אמרו לוואלה! חדשות כי ירושלים לא תתנגד לפתיחת המעבר. בכיר בחמאס הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי ארגונו אינו שולל את הרעיון, אך הוסיף כי "הדבר צריך להיעשות בתיאום ובהתייעצות עמנו".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הגיע היום לקהיר כדי להציג את עיקרי היוזמה לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי. הוא צפוי להיפגש היום עם סגנו של חאלד משעל, מוסא אבו מרזוק, ולאחר מכן ימשיך לביקור מדיני בטורקיה ובארצות המפרץ. יו"ר הרשות כבר שיגר לקטאר את שניים מיועציו הבכירים, ג'יבריל רג'וב וחוסיין א-שייח'. אבו מאזן הגיע למצרים בלוויית יועציו וראשי מנגנוני המודיעין שלו. הוא צפוי להיפגש בקהיר גם עם נציגי הליגה הערבית. לקהיר בא במקביל גם שליח הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט) טוני בלייר, המשמש כיועץ לנשיא סיסי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. GettyImages
המגעים להפסקת אש נמשכים. אבו מאזן/GettyImages

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אחר הצהריים לכישלון המגעים מול חמאס. "ניסינו למצוא פתרון למצב, אך חמאס סירב", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת בכנסת יחד עם שרת החוץ האיטלקית, פדריקה מוגריני. "אני חושב שכל אנשי הקהילה הבין-לאומית צריכים לגנות אל חמאס על פשעיו". נתניהו הוסיף כי "הדבר החשוב הוא שעזה תפורז מנשק, זה חלק חשוב מהפתרון ארוך הטווח אבל הדבר המיידי הוא הזכות שלנו להגן על עצמנו ולהילחם באנשים שפוגעים בנו ומשתמשים באזרחים שלהם".

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר בנוגע לסירוב הארגון למתווה הפסקת האש, כי "לא נסכים לשום הפסקת אש שלא תענה על דרישות העם הפלסטיני, בהן פתיחת מעבר רפיח". "נמשיך בהתנגדות נגד הכיבוש, שישלם על הפשעים שעשה", הוסיף זוהרי. "העמדה שלנו לא תתבטא בדיבורים, אלא בירי טילים. אנו חשים הזנחה מצד הנהגת מדינות ערב, ואנו בהלם מעמדותיהן".

ישיבת ממשלה, יולי 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
"ניסינו למצוא פתרון למצב, אך חמאס סירב". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

בתוך כך, ירי הרקטות לעבר ישראל עדיין נמשך. אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות בשמי נתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן, התפוצצה רקטה בשטח פתוח ליד רהט. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כמו כן, התפוצצה רקטה בסמוך לבית אריזה ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. אחת הנפילות גרמה להתלקחות שריפה במקום. נפילה נוספת גרמה לנזק באתר סולארי להפקת אנרגיה ולהתנפצות של פאנלים במקום.

(עדכון ראשון: 17:41)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
אחד הילדים שנפגע בהפצצת חיל הים ברצועה, היום/רויטרס
ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
מהומות לאחר תקיפת הילדים/רויטרס
נפילת רקטה בחצר בית באשקלון, יולי 2014. יותם רונן
מסתתרים בעת אזעקה באשקלון/יותם רונן
נפילת רקטה בחצר בית באשקלון, יולי 2014. יותם רונן
סירת נפילת רקטה באשקלון/יותם רונן
נפילת רקטה בשדות נגב. יולי 2014. דוברות שדות נגב,
זכוכית שנופצה מפגיעת רקטה/דוברות שדות נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully