וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע האחרון: יחידות מיוחדות פועלות בעזה

16.7.2014 / 17:36

יחידה מיוחדת פעלה בצפון הרצועה נגד מרחבי שיגור ומחסני תחמושת של רקטות ארוכות טווח ויחידה נוספת פעלה בדרום הרצועה במשולש הגבולות מצרים-עזה-ישראל, נגד חוליות שיגור

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, גדעון צנטנר, משה ראובינוב, רן צימט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

לצד המערכה האווירית המתמשכת במסגרת מבצע "צוק איתן", פועלות גם יחידות עילית של צה"ל בשבוע האחרון בתוך שטחי רצועת עזה. יחידה מיוחדת פעלה בצפון הרצועה נגד מרחבי שיגור ומחסני תחמושת של רקטות ארוכות טווח ויחידה מיוחדת נוספת פעלה בדרום הרצועה במשולש הגבולות מצרים-רצועת עזה-ישראל, נגד חוליות שיגור.

בשבת נפצעו ארבעה לוחמי שייטת 13 באורח קל במהלך פשיטה על מתחם משגרים ברצועת עזה, ממנו נורו רקטות ארוכות-טווח לעבר ישראל. הלוחמים נתקלו באש מחבלים והשיבו בירי. הם הועברו לאשפוז בישראל. הלוחמים ניסו לנחות על חוף אל-סודניה שבצפון רצועת עזה. עם הכניסה של הכוח למתחם נתקל הכוח בהתנגדות של חמושים, ובקרב שהתפתח נעשה שימוש בנשק כבד. מסוקי קרב של חיל האוויר ומטוסי F-16 הוקפצו לאזור. עם הנסיגה לאחור וסיום הפשיטה תקפו כלי הטיס את המתחם.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אבו מאזן יוזם: הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח
ליברמן: "יש להבטיח שכל מחבלי חמאס יברחו או ימותו"
אולטימטום צה"ל פקע: תושבי זייתון וסג'עייה לא התפנו

חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. AP
כוחות צה"ל/AP
עשן מעל עזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
גם הפעולה האווירית נמשכת/AP

גם הפעולה האווירית נמשכת. משעות הבוקר, תקף צה"ל כ-60 יעדים ברצועת עזה, מתוכן כ-50 מטרות בבית לאהיא, שג'עייה, זייתון ובמרחב צפון רצועת עזה. הותקפו מרחבי שיגור, מנהרות, מוקדי פעילות טרור ותשתיות מבצעיות של חמאס.

הלילה הציב צה"ל אולטימטום לתושבי שכונות זייתון ושג'עייה, שנדרשו להתפנות מבתיהם עד השעה 08:00 בבוקר. "כחלק ממאמצינו להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית, אנחנו שולחים הודעות לתושבי צפון רצועת עזה שיעזבו את בתיהם למען ביטחונם האישי", נכתב בהודעת דובר צה"ל. גם לאחר פקיעת האולטימטום, התושבים ברובם לא התפנו מבתיהם - כך מסרו מקורות פלסטינים ברצועת עזה. זאת, בניגוד ליציאתם של כ-18 אלף בני אדם מבית לאהיא לאחר אולטימטום דומה. ייתכן שהימנעותה של מדינת ישראל לתקוף בבית לאהיא לאחר הצבת האולטימטום ההוא, הביא את תושבי השכונות זייתון ושג'עייה להתעלם הפעם מהדרישה הישראלית ולהישאר בבתיהם.

במקביל לפעולות שך צה"ל ברצועה, נמשך הירי לעבר ישראל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה אחר הצהריים שתי רקטות בשמי נתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן, התפוצצה רקטה בשטח פתוח ליד רהט. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כמו כן, התפוצצה רקטה בסמוך לבית אריזה ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. אחת הנפילות גרמה להתלקחות שריפה במקום. נפילה נוספת גרמה לנזק באתר סולארי להפקת אנרגיה ולהתנפצות של פאנלים במקום.

(עדכון ראשון: 17:15)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
שר החוץ ליברמן בביקור באשדוד, היום/יותם רונן
היום השמיני למבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
אזרחים בזמן אזעקה, אתמול/רויטרס
יירוט בשמי תל אביב. יולי 2014. בן קלמר
יירוט בשמי תל אביב, היום/בן קלמר
כוחות צה"ל פרוסים בגבול רצועת עזה. יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל פרוסים בגבול הרצועה, היום/יותם רונן
כוחות צה"ל פרוסים בגבול רצועת עזה. יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל פרוסים בגבול רצועת עזה. יולי 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully