וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרקטות: כך ניצלה החתונה בשדרות

16.7.2014 / 16:39

החתונה התבטלה בשל המצב הביטחוני, אך ראש ישיבת ההסדר בשדרות החליט לערוך להם חופה יחד עם תלמידיו. "לא ציפיתי לזה", אמרה הכלה הנרגשת וביקשה להודות להם. "ממשיכים כרגיל"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בני זוג צעירים מהדרום שתכננו להינשא הערב (רביעי) נאלצו לבטל את החתונה בשל המצב הביטחוני. הסיפור הגיע לאוזני ראש ישיבת ההסדר בשדרות, דוד פנדל, ואשתו הרבנית מכי, שהחליטו לפעול לקיום החופה ביום שבו נקבעה. תוך יממה הצליח הרב פנדל, בעזרת תלמידיו, להכין את חדר האוכל הממוגן של הישיבה והיום בצהריים ערכו את החופה של חיים זוהר מאופקים וזיוה משדרות.

ההתרגשות הייתה גדולה, במשך זמן רב תלמידי הישיבה הרקידו את החתן ברחבת הריקודים. ביישובים הסמוכים לשדרות נשמעות כל הזמן אזעקות, פיצוצים ונפילות, אך בני הישיבה לא הפסיקו לרקוד ולשמח את הזוג הצעיר.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
אבו מאזן יוזם: הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח
הבעיה האסטרטגית שרק פעולה קרקעית תוכל לפתור
בתו של דרור כמעט הצטרפה לאביה שנהרג ו"ניצלה בנס"
מבצע "צוק איתן", היום התשיעי: עדכונים שוטפים

במקום לבטל: החתונה התקיימה בישיבה המוגנת. צילום מסך
"זה מלחיץ, אבל זה לא ימנע מאתנו להתחתן". חיים וזיוה זוהר בחופה, היום/צילום מסך

בני הזוג התרגשו, והתקשו להאמין שכך באו לעזרתם. "יצא מאוד מרגש, לא רק שלא תכננו, באנו בהכי פשוט שיש, רצינו בית כנסת, חופה וקידושין כמו שצריך ורצוי, וארגנו לנו פה הפתעה שאין מילים", סיפר החתן. "זה מלחיץ, אבל זה לא ימנע מאתנו להתחתן. אנחנו לא מפחדים מהקסאמים, הם לא יפחידו אותנו ושום חמאס בעולם לא יפחיד אותנו. עם כל הטילים שלהם, אנחנו ממשיכים להתנהג הכי טוב והכי רגיל שאפשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"לא ציפיתי לכל העניין הזה", הוסיפה הכלה שגם סיפרה כי הם מתכננים לקיים מסיבה ברגע שהמצב הביטחוני יירגע ויחזור השקט. "זה היה צריך להיות משהו קטן, חופה וללכת הביתה, ובעוד חודש כל המסיבה כי דחו לנו את החתונה, אבל אני מודה לכולם, לכל התורמים לכל מי שארגן את זה".

"זו שמחה עצומה. הזוג הזה היה צריך להתחתן באולם לא מוגן באשקלון והיו צריכים לבטל את החתונה", אמר הרב פנדל. "אמרנו להם למה? יש פה ציבור, כולם רוצים לשמוח, יש מקום מוגן - תבואו. לא ידענו שאנחנו יכולים להפיק כזה אירוע בחדר אוכל של ישיבת הסדר, אבל הבחורים עשו את זה. והם שמחים כאילו אלה החברים שלהם". לדבריו, "זו הסולידריות של עם ישראל - בלי להכיר את החתן והכלה כולם שמחים בשמחתם ומרגישים שזאת שמחה של כולנו".

עדיאל אברהם, שהשתתף בחתונה, אמר כי לדעתו "זה מראה את העוצמה הגדולה של עם ישראל, שלמרות שנראה שבחוץ הכול אפל ושחור ממשיכים קדימה, ממשיכים הלאה וזה מה שבונה את עם ישראל, זה מה שבונה את ארץ ישראל, זה אנשים שממשיכים".

לדברי אברהם, לא מדובר בפעם הראשונה שרב הישיבה מתגייס לעזור בזמן משבר. "כל הזמן כשיש בלגן או משהו, יודעים שהרב פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות, אצלו נמצא כתובת", אמר. "יש המון מקרים שמגיעים לפה ומנסים לעזור ולתמוך". לדבריו, הישיבה זכתה לכינוי מגדלור, "כי זאת השפעתה על כל הסביבה. והמטרה שלנו זה כמה שיותר לתת, כמו מגדל אור שלם שהמטרה שלו זה להיבנות ולתת ולהוציא החוצה".

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully