וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואים בנגב: "אין לנו מקלט, אנחנו מופקרים"

אחמד אבו סוויס

15.7.2014 / 21:18

תושבי לקיה, שם נפצעו אתמול שתי אחיות מרסיסי רקטה, אחת מהן באורח קשה, מוחים על המצב בפזורה, שם קיים מחסור במיגון ואין אזעקות. "בושה וחרפה, אף אחד לא מסתכל לכיווננו"

צילום: אחמד אבו סוויס, עריכה: מתן חדד

יום אחרי פגיעת הרקטה בכפר ליד היישוב לקיה שבנגב, ממנה נפצעה מראם אל-ווקלי בת ה-11 באורח קשה, ואחותה עתיל בת ה-13 באורח בינוני, מלינים תושבי האזור על היעדר האזעקות והמיגון בפזורה הבדואית וטוענים ל"הפקרות" מצד הרשויות במדינת ישראל.

"אין לנו שום מקלט, שום מגן שיגן עלינו", אמר אחד מהם, תושב כפר באזור. "לא דואגים לנו, כאילו שאנחנו לא נמצאים בעולם הזה. אנחנו מופקרים, וזה לא מהיום. עכשיו זה החופש של הילדים - כולם מסתובבים בכפר, ואין אפילו קייטנה. אם הייתה קייטנה, לפחות זה היה מונע מהילדים להסתובב בחוץ".

"הטילים לא מבדילים בין יהודים, ערבים ובדואים. אין מקלטים ביישובים הלא מוכרים, ואפילו באלה שהמדינה הכירה בהם בזמן האחרון, זה מסוכן מאוד לילדים. כשיש אזעקה הם נעמדים ליד קיר פינתי או קיר של צריף. אחד שומר על השני. זה המצב".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
הרוג ישראלי ראשון; נתניהו: נרחיב הפעולה נגד חמאס
הקבינט ידון בהמשך המבצע: "חמאס ישלם"
הרופא שמטפל בפצועים מישראל ומעזה: ”אין הבדל”

כמה רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ליד הכפרים הבדואים בנגב. אחמד סויס, מערכת וואלה! NEWS
"הטילים לא מבדילים בין יהודים, ערבים ובדואים"/מערכת וואלה! NEWS, אחמד סויס

עומאר אל-ווקלי, תושב היישוב לקיה, אמר היום (שלישי): "זו בושה וחרפה שמדינה כזו לא יכולה לשמור על האנשים שלה. בושה וחרפה. אנחנו מופקרים, והמדינה, מה שהיא יודעת לעשות זה להרוס בתים. אין פה מיגוניות ואין פה שום דבר".

הליה אל-ווקלי, גם הוא תושב לקיה, הוסיף: "הרי הם יודעים שיש הרבה נפילות בפזורה פה, בשטח הבדואי, אבל אף אחד לא דואג לנו, אף אחד לא מסתכל לכיווננו. אני כועס על המדינה, שהפקירה אותנו והשאירה אותנו ערומים ובלי הגנה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כמה רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ליד הכפרים הבדואים בנגב. אחמד סויס, מערכת וואלה! NEWS
"הכפרים האלה הפכו לחצר האחורית של מדינת ישראל"/מערכת וואלה! NEWS, אחמד סויס

עטיה אל-ווקלי, אביהן של שתי הבנות שנפצעו ביישוב, אמר אתמול בשיחה עם וואלה! חדשות כי ילדיו מרבים להסתובב בחצר הבית, אך בסביבה אין מרחב מוגן, וכך גם לא בביתם. הוא שחזר את הערב הקשה שעבר על משפחתו וסיפר: "פתאום שמענו פיצוץ גדול והילדים התחילו לצעוק, רצתי לילדה וראיתי שיש לה רסיסים בבטן. יצאתי מהבית והכול היה מלא בעשן ובאבק, ואז אמרו לי שעוד אחת מבנותיי נפצעה. לקחתי אותן איתי לבית החולים, הן היו בהלם". הוא התייחס גם למצב העגום של הכפרים בפזורה בעתות חירום ואמר: "המדינה צריכה לדעת לבד שאנחנו באמת צריכים את המבנים המוגנים".

"זו לא פעם ראשונה שיש מלחמה ואנחנו תחת טילים. עוד מאז מבצע 'עופרת יצוקה' אנחנו מבקשים מראשי מועצות שיציבו מיגוניות ואף אחד לא עונה. אם הייתה אזעקה ומיגונית לא היינו מגיעים למצב הזה", אמר אתמול דודן של הבנות, מאהר.

"הכפרים האלה הפכו לחצר האחורית של מדינת ישראל", אמר לוואלה! חדשות ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרינאווי. "אין שם חשמל, אין מים, והעובדה שאין להם גם מיגון רק מוכיחה שאף אחד במדינה לא מתייחס אליהם כראוי. המדינה הייתה צריכה לדאוג להם למיגוניות בעתות חירום כאלה, אך אף אחד לא מתייחס אליהם. הדבר הזה חייב להשתנות".

כמה רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ליד הכפרים הבדואים בנגב. אחמד סויס, מערכת וואלה! NEWS
כמה רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ליד הכפרים הבדואים בנגב/מערכת וואלה! NEWS, אחמד סויס

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully