וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי האחיות שנפצעו בנגב: "אנחנו לבד, אין מיגון"

15.7.2014 / 0:01

תושבי הכפרים הבדואים בנגב חיים כבר שבוע תחת הירי מהרצועה ללא אזעקות ומיגונים. כעת בת העשר שנפצעה מרסיסים בכפר ליד לקיה בסכנת חיים. "אם היו אזעקות זה לא היה קורה"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, בני ואינר, אחמד אבו סויס, יותם רונן, דו"צ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

מראם אלוקילי בת ה-10 ואחותה בת ה-13, עתיל, לא היו יכולות לדעת אמש (שני) שרקטה עשתה דרכה לכפרן, הממוקם ליד היישוב הבדואי לקיה שבנגב. זאת, משום שהאזעקה במקום לא נשמעת. הרקטה התפוצצה בסמוך לביתן ומראם נפצעה באורח קשה מהרסיסים שניתזו, בעוד שעתיל נפצעה באורח בינוני. השתיים פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, וכעת מצבה של עתיל מוגדר קל. העובדה העצובה היא כי גם אם אזעקה הייתה מתריעה מפני נפילת הרקטה – אין בקרבת היישוב מרחב מוגן לרוץ אליו.

אביהן של הבנות, עטיה, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי ילדיו מרבים להסתובב בחצר הבית, אך בסביבה אין מרחב מוגן, וכך גם לא בביתם. הוא שחזר את הערב הקשה שעבר על משפחתו וסיפר: "פתאום שמענו פיצוץ גדול והילדים התחילו לצעוק, רצתי לילדה וראיתי שיש לה רסיסים בבטן. יצאתי מהבית והכול היה מלא בעשן ובאבק, ואז אמרו לי שעוד אחת מבנותיי נפצעה. לקחתי אותן איתי לבית החולים, הן היו בהלם". הוא התייחס גם למצב העגום של הכפרים בפזורה בעתות חירום ואמר: "המדינה צריכה לדעת לבד שאנחנו באמת צריכים את המבנים המוגנים".

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
זעם בעולם: צופים בעזה מופגזת ואוכלים פופקורן
עיריות לגנים פרטיים: רוצים מיגון לרקטות? שלמו
אלו תנאי ישראל וחמאס להסכם הפסקת אש

נפילת רקטה ביישוב לקיה בו נפצעו קשה שתי ילדות, יולי 2014. אחמד אבו סויס, צילום מסך
זירת נפילת הרקטה בכפר בדואי ליד היישוב לקיה/צילום מסך, אחמד אבו סויס

דודן של הבנות, מאהר, סיפר כי גם אם הם רוצים להזעיק אמבולנס לאחד הכפרים אין להם כתובת מדויקת לתת למוקד החירום כדי שצוות יגיע במהרה. "פינינו את הבנות ברכב הפרטי של האב, כי עד שמסבירים איפה זה - כבר עדיף לקחת אותן עצמאית". לדבריו, כבר זמן רב תושבי הכפרים דורשים אזעקות ומיגוניות. "זו לא פעם ראשונה שיש מלחמה ואנחנו תחת טילים. עוד מאז מבצע 'עופרת יצוקה' אנחנו מבקשים מראשי מועצות שיציבו מיגוניות ואף אחד לא עונה. שום דבר לא קרה. אם הייתה אזעקה ומיגונית לא היינו מגיעים למצב הזה".

"הכפרים האלה הפכו לחצר האחורית של מדינת ישראל", אמר לוואלה! חדשות ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרינאווי. "אין שם חשמל, אין מים, והעובדה שאין להם גם מיגון רק מוכיחה שאף אחד במדינה לא מתייחס אליהם כראוי. המדינה הייתה צריכה לדאוג להם למיגוניות בעתות חירום כאלה, אך אף אחד לא מתייחס אליהם. הדבר הזה חייב להשתנות".

את דבריו של אל-קרינאווי גיבה חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) אשר הוציא בעקבות התקרית מכתב לשר הביטחון משה יעלון בעניין היעדר המיגון באזור. "לא מתקבל על הדעת כי אוכלוסייה גדולה זו אשר נמצאת בטווח האש תסבול מהיעדר מוחלט של אפשרויות מיגון כמו גם היעדרן של אזעקות והנחיות פיקוד העורף אשר זמינות לציבור זה בשפתו", כתב חנין בפנייתו. "אני קורא לך לפעול באופן מיידי על מנת לספק מיגוניות, אזעקות ואת מירב ההגנה הנדרשת לאזרחים אלה".

מבית החולים סורוקה נמסר כי מראם בת העשר טרם יצאה מניתוח וכי נשקפת סכנה ממשית לחייה. אחותה הגדולה כבר יצאה מהניתוח ועברה לאשפוז במחלקה בבית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נפילת רקטה באזור באר שבע, יולי 2014. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"המדינה צריכה לדעת לבד שאנחנו באמת צריכים את המבנים המוגנים". זירת הנפילה, אתמול/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully