וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "הקריה" בצילומי המזל"ט של חמאס - עוטף עזה

בסרטון שפורסם ברשת אל-ג'זירה מתועד לכאורה המתחם הביטחוני בתל אביב. עם זאת, ניתן לראות בבירור כי זאת לא העיר תל אביב, אלא יישוב הסמוך לרצועת עזה, ככל הנראה כרם שלום

צילום מסך

רשת אל-ג'זירה פרסמה היום (שלישי) סרטון שצולם על ידי מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) ובו נראית לכאורה הקריה בתל אביב. המטוס, כך נטען, נשלח למשימת ריגול בישראל מטעם הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. עם זאת,, בסרטון כלל לא רואים את תל אביב, אלא יישוב הסמוך לרצועת עזה, ככל הנראה כרם שלום.

אתמול פרסמה הזרוע הצבאית שני סרטונים נוספים המתעדים את המזל"טים שברשותה. בסרטון הראשון, שהופץ בשעות הצהריים, נראה מזל"ט חג מעל עיר חוף, אולם לא ניתן לדעת בוודאות כי זו אכן עיר בישראל. בחמאס טענו כי זה המזל"ט שנשלח לתל אביב ויורט על ידי טיל ששוגר מסוללת "פטריוט".

בסרטון השני, שפורסם מאוחר יותר, נראה לכאורה מזל"ט מסוג "אבאביל A1C", המיועד למטרות "התקפיות התאבדותיות". בחשבון הטוויטר של רשת הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא" נכתב כי המטוס נושא עמו טילים קטנים.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
מטחים לעבר כל הדרום, פגיעה בבתים באשדוד
לקראת הסכם: שעתה הקשה ביותר של הנהגת חמאס
הימין נגד הסכם עם חמאס: "את ראש הנחש צריך לרוצץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תל אביב" מבעד למצלמת המזל"ט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו לקבל את יוזמת מצרים להפסקת האש בין ישראל לחמאס. עם זאת, חמאס לא השיב להצעה ובשעות הבוקר שוגרו מטחי רקטות לעבר כל אזור הדרום. באשדוד שני בתים נפגעו, אחת מפגיעה ישירה של רקטה והשנייה מרסיסים. לא דווח על נפגעים. כמו כן, נשמעו אזעקות בקריית מלאכי, בבאר טוביה, בגדרה ובכמה מועצות אזוריות בעוטף עזה. רקטה אחת פגעה בלול בשטח המועצה האזורית שער הנגב. חמאס קיבל אחריות לירי. מוקדם יותר יורטו כמה רקטות בשמי המועצה אזורית שער הנגב וכמה נפלו בשטחים פתוחים באשכול.

בהודעה באתר הרשמי של חמאס נמסר כי ההסכם הוא "יוזמה של כריעה וכניעה". הארגון עומד על דרישתו שישראל תשחרר 56 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. כמו כן, דורש הארגון לפתוח את מעבר רפיח ולהעביר באופן מוסדר את משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר. "הקרב שלנו עם האויב ממשיך ויסלים בכל הכוח", הוסיפה הזרוע בהודעתה.

עם זאת, בלשכה המדינית של חמאס מסתייגים מהדחייה של הזרוע הצבאית. סגן ראש הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עדיין מתייעצים, טרם פרסמנו החלטה רשמית בנוגע ליוזמה המצרית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נפילת רקטה שנורתה לאזור רמת הגולן, יולי 2014. פבלו ליבנה, תמונות גולשים
שריפה שפרצה בעקבות נפילת הרקטה ברמת הגולן, אתמול/תמונות גולשים, פבלו ליבנה

הלילה הפציץ חיל האוויר כמה מטרות באזור העיר קוניטרה בסוריה בעקבות ירי הרקטות לרמת הגולן אתמול – כך דיווחה סוכנות הידיעות "סוריה פרס". על פי הדיווח, 12 אנשים נהרגו בהפצצות, שכללו יעדים השייכים למשטר אסד, ובהן בניין מושל קוניטרה, בסיס של חטיבה 90 ומוצבים נוספים של צבא סוריה. בצה"ל סירבו להתייחס לדיווחים.

גם בגבול עם לבנון לא שקט – אתמול שוגרו שתי רקטות מדרום המדינה לעבר ישראל. אחת מהן התפוצצה בשטח פתוח ליד ראש הנקרה שבגליל המערבי. הרקטה השנייה נפלה בשטח לבנון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל השיב בירי ארטילריה לעבר הנקודה שממנה נורו הרקטות. ביום ראשון ניזוק בית בגליל המערבי מרסיסי רקטה שנורתה מלבנון.

הלילה שוגרו שלוש רקטות לעבר העיר אילת, לראשונה מתחילת המבצע. שתי רקטות התפוצצו במרכז העיר וגרמו לבהלה רבה. שבעה בני אדם נפצעו, בהם אישה בת 53 שספגה חתכים בפניה ובראשה, ופונתה במצב קל עד בינוני לבית החולים יוספטל בעיר. מלבדה שאר הפצועים במצב קל מאוד. 23 בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה. לפי ההערכה, הרקטות שוגרו לאילת מכיוון סיני.

הבוקר שאחרי נפילת הרקטה באילת, יולי 2014. קרדיט בועז סמוראי, סטודיו אילת, מערכת וואלה! NEWS
רכבים באילת שניזוקו מרסיסי הרקטות שנורו לעיר/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט בועז סמוראי, סטודיו אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully