וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מציעה הפסקת אש; הקבינט מכונס הבוקר

לפי ההצעה, הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס תחל ב-9:00. גורם מדיני: "ההצעה מחזירה את המצב שהיה לפני המבצע, אך עם חמאס חלש יותר". הניה: לא תהיה רגיעה שלא תענה על דרישותינו

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, בני ואינר, אחמד אבו סויס, יותם רונן, דו"צ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

האם מבצע "צוק איתן" עומד בפני סיום? מצרים העבירה אמש (שני) לישראל ולחמאס מתווה להפסקת אש בלחימה, שתיכנס לתוקפה החל משעה 9:00 בבוקר. על פי ההצעה, הפסקת האש תימשך 48 שעות, ובסיומה יתקיימו שיחות בדרג מדיני בכיר על בסיס ההבנות שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן" ב-2012.

הנשיא ברק אובמה: "תומך בהפסקת אש, מצדד בישראל"

גורם מדיני ישראלי אמר כי "ההצעה המצרית מחזירה את המצב שהתקיים בשטח לפני המבצע, אבל עם חמאס הרבה יותר חלש". הקבינט המדיני-ביטחוני דן הבוקר בהצעה, וישראל תפעל בכל מקרה בזירה הבינלאומית למען פירוז החמאס ברצועת עזה. גורם ביטחוני אמר: "הפעם זה נראה רציני יותר מפעמים קודמות. חשוב לציין שלא קיבלנו הסכמה חד משמעית מהפלסטינים".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הלילה: שתי רקטות התפוצצו במרכז אילת - 7 נפצעו קל
בכיר חמאס: ההצעה להפסקת אש - "בדיחה"
תיעוד: פצמ"ר פוגעת בסמוך לצלם וואלה! חדשות
שתי אחיות נפצעו מרסיסים ליד באר שבע, סכנה לחיי אחת מהן
צה"ל: לארגוני הטרור ברצועה יש עוד 5,000 רקטות

תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות ששוגר לישראל. יולי 2014. רויטרס
הרגיעה קרובה? הפצצה של צה"ל ברצועה/רויטרס

ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, התייחס גם הוא להצעה המצרית, ובנאום טלוויזיוני ששודר ברשת אל-אקצא הבהיר כי "לא נסכים לאף רגיעה שלא תענה על דרישותיו של העם הפלסטיני ולא תביא כבוד לקורבנות". הוא הוסיף כי "אנחנו היום עומדים בפני שלב חשוב בסכסוך עם הכיבוש הישראלי. שנים של מצור לא מנע מההתנגדות להשיג את כל האמצעים האפשריים כדי להגן על העם הפלסטיני, בעזה ובגדה".

מוקדם יותר, דווח לראשונה בוואלה! חדשות כי מצרים הגבירה בימים האחרונים את מאמציה להגעה להסכם הפסקת אש. מקורות שונים המעורבים במגעים מסרו כי הדרישה המרכזית שמציגה ישראל במסגרת המשא ומתן להפסקת אש, לפחות מאז יום שישי, היא שחמאס יחזור להבנות שהושגו בסיום מבצע "עמוד ענן" ב-2012. אולם, בנוסף דורשת ישראל לפרז את רצועת עזה מרקטות ולפרק את המנהרות הפועלות בין עזה לבין ישראל. קצין בכיר בצה"ל העריך הערב כי חמאס קרוב לקבל על עצמו את ההבנות של מבצע "עמוד ענן", בנוסף לכמה הבנות נוספות לקראת אפשרות של הסכם רגיעה.

חמאס מצדו, דורש את שחרורם של 56 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. בנוסף, מציב הארגון כדרישה את פתיחת מעבר רפיח וכן את העברתם המסודרת של משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איסמעיל הניה נואם בטלוויזיה הפלסטינית, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם מדיני ישראלי אמר אמש לוואלה! חדשות כי "בין אם חמאס יסכים ללכת להפסקת אש ובין אם יסרב, ישראל תרוויח מכך". הגורם הסביר כי "חמאס תומרן לפינה", והוסיף כי "אם הוא יקבל את ההצעות להפסקת אש, הוא יסיים את סבב הלחימה מתוסכל וללא הישגים. ישראל גרמה לחמאס נזק גדול מכפי שמנהיגיו טוענים, ואילו הוא לא הצליח לפגוע בחסינות העורף או להוציא לפועל פיגוע איכותי". "לעומת זאת", הוסיף, "אם חמאס יסרב להצעות להפסקת אש, לישראל תהיה לגיטימציה בינלאומית להרחיב את הפעולה נגדו - עד שישנה את עמדת". הגורם סירב לומר אם ישראל מוכנה לקבל הפסקת אש, אך הבהיר כי "מטרת המבצע - השבת השקט לדרום לתקופה ארוכה ופגיעה בתשתיות הטרור - תושג בסופו של דבר, בין אם בדרך צבאית ובין אם בדרך מדינית".

בתוך כך, במקביל לדיווחים על השגת מתווה להפסקת אש, נמשך הירי לעבר ישראל. לראשונה מאז פתיחת המבצע נכנסה גם אילת ליעדי הירי כשסמוך לשעה 1:20 שוגרו לעברה, ככל הנראה מסיני, שלוש רקטות. שתיים מהן התפוצצו במרכז העיר ושבעה נפצעו קל, ואחת נפלה בשטח פתוח.

שתי רקטות נורו אמש מלבנון לעבר הגליל המערבי. אחת מהן התפוצצה בשטח פתוח בסמוך לראש הנקרה, והשנייה בשטח לבנון. לא דווח על נפגעים או על נזק. צה"ל השיב באש לעבר מקור הירי בלבנון. מסרים חמורים הועברו ללבנון באמצעות כוח יוניפי"ל.

קודם לכן, מראם אלוקילי, בת 10 מיישוב ליד לקיה שבאזור באר שבע, נפצעה באורח קשה ואחותה עתיל, בת 13, נפצעה באורח קל מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה ביישובן. הן פונו באופן עצמאי לבית החולים סורוקה שבבירת הנגב. מבית החולים נמסר כי נשקפת סכנה לחייה של מראם, שנפגעה מרסיסים בבטנה. אחותה נפגעה מרסיסים בברך. הן מטופלות במחלקת מיון הילדים בבית החולים.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully