וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לארגוני הטרור ברצועה יש עוד 5,000 רקטות

14.7.2014 / 21:10

מאז החל המבצע הצליח הצבא לפגוע בכ-3,000 רקטות, אך לדברי קצין בכיר, "למעלה ממאה בורות שיגור של רקטות לטווח בינוני לא הותקפו עד כה". גנץ: "המבצע לא נגמר, ואולי אף יתרחב"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, בני ואינר, אחמד אבו סויס, יותם רונן, דו"צ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

גורמים בצה"ל העריכו הערב (שני) כי מאז תחילת מבצע "צוק איתן" נורו לעבר ישראל כאלף רקטות ופצצות מרגמה, והסברה היא כי נשארו לארגוני הטרור ברצועת עזה עוד 5,000 רקטות. על פי הנתונים שבידי הצבא, עד כה הצליחו כוחות הצבא לפגוע בכ-3,000 רקטות, והופצצו 700 בורות שיגור ואתרים לאחסון רקטות.

"למעלה ממאה בורות שיגור של רקטות לטווח בינוני לא הותקפו עד כה", אמר הערב קצין בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות. הקצין הדגיש כי בשל הלחץ שהופעל בשנה האחרונה על ארגוני הטרור, עבר חמאס לייצור עצמי של רקטות, ולכן 90% מהרקטות ששוגרו לעבר ישראל היו מתוצרת עצמית ברמה נמוכה. הקצין הודה כי "ההפתעה של המבצע הייתה תקיפת צה"ל את בתי מפקדי החטיבות, המג"דים והמ"פים של חמאס". לדבריו, "במבצעים קודמים זה היה קו אדום, ובמבצע הנוכחי חצינו אותו, משום שמתוך הבתים הם ניהלו פעילות טרור".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
עיריות לגנים פרטיים: רוצים מיגון לרקטות? שלמו
שתי אחיות נפצעו קשה ובינוני מהתפוצצות רקטה ליד באר שבע
להחזיר את החשמל לעזה | דעה

תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות ששוגר לישראל. יולי 2014. רויטרס
הפצצה של צה"ל בעזה/רויטרס

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס היום להמשך מבצע "צוק איתן". "המבצע לא נגמר, ואולי אף יתרחב", הבהיר גנץ, במהלך שיחה עם לוחמי שייטת 13. "אתם צריכים להמשיך במעשיכם", אמר להם הרמטכ"ל.

דבריו של גנץ בנוגע להמשכו הצפוי של המבצע הצבאי בדרום מגיעים על רקע התגברות הדיווחים על הניסיונות שמתנהלים מאחורי הקלעים להשיג הסכם להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. מוקדם יותר, דווח לראשונה בוואלה! חדשות כי מצרים הגבירה לאחרונה את מאמצי התיווך שלה בין הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביקור הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ באוגדת עזה והערכת מצב שהתקיימה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. דובר צה"ל
הרמטכ"ל/דובר צה"ל

מקורות שונים המעורבים במגעים מסרו כי הדרישה המרכזית שמציגה ישראל במסגרת המשא ומתן להפסקת אש, לפחות מאז יום שישי, היא שחמאס יחזור להבנות שהושגו בסיום מבצע "עמוד ענן" ב-2012. אולם, בנוסף דורשת ישראל לפרז את רצועת עזה מרקטות ולפרק את המנהרות הפועלות בין עזה לבין ישראל. קצין בכיר בצה"ל העריך הערב כי חמאס קרוב לקבל על עצמו את ההבנות של מבצע "עמוד ענן", בנוסף לכמה הבנות נוספות לקראת אפשרות של הסכם רגיעה.

חמאס מצדו, דורש את שחרורם של 56 אסירים ששוחררו לאחר עסקת שליט ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. בנוסף, מציב הארגון כדרישה את פתיחת מעבר רפיח וכן את העברתם המסודרת של משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר.
בתוך כך, סוכנות הידיעות הממשלתית של מצרים דיווחה כי שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, יגיע מחר לקהיר, וייפגש עם שר החוץ, סאמח שוכרי. לפי הדיווח, השניים צפויים לדון בדרכים להשגת רגיעה ברצועת עזה. קרי נמצא כעת בווינה במסגרת שיחות הגרעין עם איראן, ובפמליה האמריקנית טרם אישרו את הדיווח.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully