וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נפצע קל מרסיס פצמ"ר ששוגר לאשכול

ארבע רקטות ששוגרו מהרצועה התפוצצו אחר הצהריים במועצה האזורית אשכול, שלוש מהן בשטח מיושב. במועצה האזורית שער הנגב נגרם נזק לבית. קודם לכן נפצע קל ילד בן 8 באשדוד

צילום: ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חייל נפצע אחר הצהריים (שני) באורח קל מרסיס של פצצת מרגמה ששוגרה מרצועת עזה והתפוצצה באזור המועצה האזורית אשכול. הוא קיבל טיפול רפואי. חמאס קיבל אחריות לשיגור הפצמ"ר.

רקטה התפוצצה אחר הצהריים בשדרות. אין נפגעים, אך נזק נגרם לכמה כלי רכב ובתים. חמש רקטות נוספות התפוצצו במועצה האזורית אשכול: שלוש מהן התפוצצו בשטח מיושב וגרמו נזק ושתיים נוספות התפוצצו מחוץ ליישוב. שתי רקטות נוספות התפוצצו במועצה האזורית שער הנגב. אחת מהן גרמה נזק לבית. בכל המקרים לא היו נפגעים.

מבצע "צוק איתן" - כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
חמאס: מזל"ט שלנו ביצע "משימה מיוחדת" בשמי הקריה
רב הוכה במרוקו על ידי צעיר שזעם על המבצע בעזה
אימה בפריז: "המפגינים צעקו לנו 'נשרוף את היהודים'"

פגיעת רקטה בבית במועצה אזורית שער הנגב, יולי 2014. דוברות שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
בית עולה באש כתוצאה מפגיעת רקטה. מועצת שער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שער הנגב

בצהריים נפצע באורח קל מאוד ילד בן שמונה כתוצאה מפגיעת רקטה בחצר בניין מגורים באשדוד. הילד שהה בביתו יחד עם סבתו. עם הישמע האזעקה, הוא סייע לסבתו המתקשה בהליכה להיכנס לממ"ד. הוא נפגע בידו משברי זכוכית לאחר שלא הספיק לסגור את דלת הממ"ד טרם ההתפוצצות.

צוות מגן דוד אדום העניקו לילד טיפול רפואי במקום. כמה אנשים הוגדרו נפגעי חרדה, ונזק נגרם לכלי רכב. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות לירי והודיעה כי שיגרה עשרה גראדים לעבר אשדוד. העירייה הקימה חפ"ק שמטרתו לספק מענה לתושבים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזק שנגרם לכלי רכב באשדוד בעקבות התפוצצות הרקטה שגרמה לפציעת הילד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמרם כנפו, סגן ראש עיריית אשדוד, אמר בצהריים במשדר המיוחד של וואלה! חדשות: "אנשים מבוגרים, קשישים ומוגבלים צריכים להיות 40 שניות מהמרחב המוגן. אין לנו את הזמן שיש בתל אביב". לדבריו, "הסבב הזה פחות חמור מהסבבים הקודמים כאשר מערכת 'כיפת ברזל' לא הייתה בשיא תפארתה כפי שהיא היום. בסבבים הקודמים היו לנו המון נפילות והמון נזקים. מה שראינו כאן זה שלמרות הנפילות – היו ניסים גלויים. מתפוצצת מכלית דלק של 30 אלף ליטר ואיש לא נפגע. זה ניסים גלויים".

פיאלה דנילוב סבתו של דוד קשתי בן ה -7 שהציל אותה מפגיעת רקטה באשדוד ונפצע בעצמו. יולי 2014. מתוך הפייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
פיאלה דנילוב מאשדוד עם תמונת נכדה דוד קשתי שנפצע בצהריים/מערכת וואלה! NEWS, מתוך הפייסבוק

זמן קצר אחרי האירוע באשדוד התפוצצה רקטה בחניה של בית ספר במועצה האזורית אשכול, בקרבת מבני המועצה ואולם התרבות המשרת את תושבי האזור. איש לא נפגע, אך נזק נגרם לכביש. התלמידים שהיו במקום המתינו להסעות ונכנסו למרחבים מוגנים עם הישמע האזעקה.

כשעה קלה לפני כן יירטה מערכת "כיפת ברזל" שלוש רקטות בשמי אשקלון, אחרי שאזעקה נשמעה בעיר ובמועצה האזורית חוף אשקלון. אזעקה נשמעה אחר הצהריים גם בשדרות, בגן יבנה שליד אשדוד, בקריית מלאכי ובמועצות האזוריות באר טוביה ויואב.

פיקוד העורף ביקש לחזור על ההנחיות שפרסם אתמול, ולפיהן ניתן לקיים לימודים וקייטנות גם ביישובים במרחק של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. פיקוד העורף הודיע הודיע כי באזור אשדוד, אשקלון ובאר שבע ניתן לקיים לימודים, אולם זאת "רק במידה וניתן להגיע למרחב מוגן תקני על פי זמן ההתרעה" העומד לרשות התושבים בהתאם להנחיות. אתמול הודיעו כמה מראשי המועצות והערים בדרום, בהם אשדוד, אשקלון, קריית גת וקריית מלאכי כי לא יחזירו את מערכות הלימודים והקייטנות לשגרה, על אף הנחיה זו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחר הצהריים שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עמיתו האוסטרלי טוני אבוט, ואמר לו כי ישראל "פועלת על מנת להגן על אזרחיה מפני ארגון הטרור חמאס, שיורה ללא אבחנה טילים לעבר אזרחי ישראל, בזמן שמחבלי חמאס מסתתרים ומשתמשים באוכלוסייה בעזה כמגן אנושי". נתניהו ציין בשיחה כי מטרתו של מבצע "צוק איתן" היא "להשיב את השקט לערי ישראל לאורך זמן ולפגוע משמעותית בתשתיות הטרור".

(עדכון ראשון: 15:04)

רקטה התפוצצה בחניית בית ספר במועצה האזורית אשכול. 14 ביולי 2014. דוברות המועצה האזורית אשכול,
הרקטה שהתפוצצה בצהריים בחניה במועצה האזורית אשכול/דוברות המועצה האזורית אשכול
רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בחצר בית באשדוד. ספק 500
אשדוד, בצהריים/ספק 500
בית שנפגע בתקיפת צה"ל בעיר עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 14 ביולי 2014. רויטרס
הריסות אחרי תקיפת צה"ל ברצועת עזה/רויטרס
ישראלים צופים ביירוטי כיפת ברזל 13 ביולי 2014. רויטרס
ישראלים צופים ביירוט של "כיפת ברזל"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully