וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימה בפריז: "המפגינים צעקו לנו 'נשרוף את היהודים'"

ג'ונתן סאלם, ישראלי שנקלע למהומות של אלפי פרו-פלסטינים בפריז, סיפר כי העצרת "יכלה להסתיים בהרוגים". לדבריו, חייהם של מאות ניצלו הודות לפעילי ארגון כהניסטי. "כמו ליל הבדולח"

מערכת וואלה!

אלפי פרו-פלסטינים השתתפו אתמול (ראשון) בהפגנה בפריז נגד מבצע "צוק איתן", שגלשה לפסים אלימים כשבמקום צעירים יהודים וכוחות משטרה. השוטרים שאבטחו את העצרת נאלצו לחסום את הכניסה לבית כנסת ברובע ה-11 בעיר, מחשש שהמפגינים יפרצו פנימה. ג'ונתן סימון סאלם, ישראלי שנכח במקום, סיפר היום במשדר וואלה! חדשות: "המפגינים צעקו בצרפתית: 'נהרוג את היהודים, נשרוף אתכם'. אם לא היו 50 או מאה צעירים עם ביצים – מישהו היה מת".

לדברי סאלם, כמה מאות בודדות של מפגינים התנתקו מהעצרת הגדולה, שבה השתתפו כ-10,000 איש, ופנו לרחובות הצדדיים. "הם הלכו ברחובות קטנים שיש בהם יהודים, בתי כנסת, מסעדות כשרות. הם באמת רצו להרוג יהודים. ארבעה אנשים אושפזו בבית חולים", סיפר.

עוד כותרות מסביב לעולם:
סיני: 8 הרוגים בפיגוע באל-עריש, בהם חייל וילדים
האפיפיור: "1 מכל 50 כמרים הוא פדופיל. זו צרעת"
בלבול בניו יורק בשל כרזה מעופפת של צלב קרס

הפגנה פרו-פלסטינית בפריז, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
"אם לא היו עשרות צעירים עם ביצים - מישהו היה מת". ההפגנות בפריז/AP

סאלם, ישראלי שהגיע לצרפת למטרת עבודה, סיפר כי ראה דגלים של אל-קאעדה ואש"ף נישאים על ידי המפגינים, וכי לא היו מספיק כוחות משטרה במקום. "זה היה כמו ליל הבדולח. הם הלכו בכל העיר העתיקה. היינו 400 אנשים בתוך בית הכנסת, ובחוץ היו כ-80 אנשים מ"הליגה להגנה יהודית" (LDJ). אם הם לא היו פה - משהו נורא היה קורה. זו פעם ראשונה שראיתי כזה דבר, זה יכול היה להיגמר עם הרוגים", הוסיף.

"הליגה להגנה יהודית" היא תנועה קיצונית שהוקמה בארצות הברית על ידי הרב מאיר כהנא. במהלך ההפגנה, התנועה קראה לתומכיה להגיע למוקד העימותים ולסייע לחלץ את היהודים מבית הכנסת, שעליו שמרו השוטרים. לפי ערוץ "צרפת 2", כמה מחברי הארגון היו חמושים באלות, במוטות ברזל ואף באקדח הלם חשמלי (טייזר).

שישה מחברי הארגון נעצרו בתחילת השנה אחרי שהתגאו בפייסבוק בתקיפת צעיר ערבי בפריז. אנשי הארגון פנו הלילה לרשתות החברתיות כדי להודות לתומכיהם על דברי השבח שקיבלו בתום ההפגנה. "האיום בצרפת לא מכוון כלפי ישראל, אלא כלפי היהודים", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully