וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הציג: זה המזל"ט ששיגרנו לתל אביב

בסרטון שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס, נראה מטוס זעיר ללא טייס חג מעל עיר חוף, אולם לא ניתן לומר בוודאות כי זו אכן ישראל למרגלותיו. לפי התיאור, המזל"ט נושא "טילים קטנים"

צילום מסך

טיסה מפתיעה מעל הקריה? שעות ספורות אחרי שחיל האוויר יירט מזל"ט של חמאס בשמי אשדוד, טוען הארגון כי הישגיו לא הסתכמו בהחדרת כלי הטיס הבלתי מאויש לשטחה האווירי של ישראל. הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, הודיעה בצהריים (שני) כי מטוס זעיר ששלחה ביצעה "משימה מיוחדת" מעל "משרד הביטחון הציוני" – כלומר הקריה בתל אביב – משם מתנהלת לדבריה "התוקפנות נגד רצועת עזה". כמו כן, פרסם הארגון סרטון ביוטיוב בו נראה מטוס זעיר ללא טייס טס מעל עיר חוף, אולם לפי שעה לא ברורה מידת מהימנותו. כמו כן, בחשבון הטוויטר של רשת "אל-אקצא" נכתב כי ביכולתו של המזל"ט לשאת "טילים קטנים".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בן 8 נפצע קל בהתפוצצות רקטה בחצר בניין באשדוד, 2 יורטו
רב הוכה במרוקו על ידי צעיר שזעם על המבצע בעזה
"שמע ישראל" אינה קיצוניות דתית / דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המזל"ט של חמאס. מהימנות התמונה אינה ברורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במסגרת המערכה בעזה הנמשכת מול ישראל, המתעקשת לבחון את נחישות ההתנגדות אף על פי שזו הזהירה אותה מלבצע פעולות טיפשיות, נמשכות ההפתעות שמפליאות את האויב ונמשכת קריאת התיגר על הכוח הצבאי החזק ביותר באזור", הודיעו הגדודים. הם התרברבו בכך ש"הפתעת המזל"טים" הסבה "מבוכה לכובש ולהנהגתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קריה בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
"משם מתנהלת התוקפנות נגד רצועת עזה". הקריה בתל אביב/דרור עינב

"מטוסינו ביצעו הבוקר שלוש גיחות שהשתתף בהן יותר ממטוס אחד", נמסר בהודעת הארגון. לפי ההודעה, "לכל גיחה הייתה משימה שונה. הצלחת מטוסינו בביצוע משימותיהם מביאה לנו ניצחון למרות הכיסוי האווירי ומערכות היירוט המפותחות של ישראל". עוד צוין בהודעה כי "הקשר עם אחד המטוסים אבד בגיחה השנייה ועם מטוס אחר בגיחה השלישית", וכי "זו לא הפעם הראשונה שמטוסינו מבצעים משימות בעומק הישות (הציונית)".

מזל"ט שחדר מעזה יורט מעל חופי אשדוד. דובר צה"ל
"מבוכה לכובש ולהנהגתו". יירוט המזל"ט בשמי אשדוד, הבוקר/דובר צה"ל

בחמאס אמרו כי שם המטוס שחג לכאורה בשמי הקריה הוא אבאביל – שם שניתן גם למזל"טים של חיזבאללה בלבנון. מקורו של השם באחד מפרקי הקוראן, אשר מיוחס לציפורים שביכולתן להרוג אנשים באמצעות השלכה של אבנים קטנות לעברם. לדברי הזרוע הצבאית של חמאס, מהנדסיה הצליחו לייצר מטוסים ללא טייס משלושה דגמים: מטוס A1A למשימות תצפית; מטוס A1B למשימות התקפיות; ומטוס C1A למטרות התקפיות-התאבדותיות.

היירוט בשמי אשדוד הבוקר נעשה באמצעות טיל פטריוט. כוחות חיל הים הוקפצו כדי לערוך סריקות ולמצוא את שיירי הכלי. זמן לא רב אחר כך קיבלו גדודי עז א-דין אל-קסאם אחריות לפעולה והודיעו כי שלחו "כמה מטוסים ללא טיס לשם ביצוע משימה מיוחדת בעומק השטח הציוני". כמה מתושבי העיר דיווחו כי הבחינו בכלי הטיס באזור החוף ושמעו אותו במשך זמן רב באזור החוף, אולם לא הבינו במה מדובר. בצה"ל החלו בתחקיר במטרה להבין כיצד הצליח עצם גדול כל כך לחדור לשטחה האווירי של ישראל, ומדוע לקח זמן רב עד שהבחינו בו ויירטו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully