וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "איננו יודעים מתי המבצע יסתיים, נערכים להמשיכו"

13.7.2014 / 11:53

ראש הממשלה התייחס להתקדמות מבצע "צוק איתן", ואמר כי "אנו מכים בחמאס", שלדבריו "משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי". הוא האשים: "מי שמממן את חמאס והג'יהאד האיסלאמי זה איראן"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: קשת סידי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) למבצע "צוק איתן", ואמר כי "אנו מכים בחמאס בעוצמה הולכת וגוברת", והוסיף כי "חמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי". בפתח ישיבת הממשלה קרא נתניהו לאזרחים להישמע להנחיות של פיקוד העורף: "איננו יודעים מתי זה יסתיים, אנו נערכים להמשיך המערכה".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
פיקוד העורף: השמועה בווטסאפ על תקיפה - שקרית
באמצע ריאיון ברשת "פוקס": בנט שלף רקטת גראד
צה"ל הפיץ כרוזים ברצועה: "מי שלא יתפנה - מסתכן"

שידור חי מגבול רצועת עזה:

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

"ישראל מנהלת מערכה צבאית תקיפה נגד החמאס, הג'יהאד האסלאמי ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה", אמר נתניהו. "חמאס בחר לתקוף את ערינו בירי רקטות מסיבי וחסר הבחנה. אמרתי מלכתחילה שאנחנו נגיב בעוצמה על הירי הנפשע הזה לעבר אזרחנו, וכך אנחנו עושים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה לכלי התקשורת מהקריה בתל אביב, 11 ביולי 2014. חיים צח / לע"מ,
נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה, ביום שישי/חיים צח / לע"מ

"צריך להבין כיצד עובד האויב שלנו", המשיך נתניהו. "מי מסתתר במסגדים? חמאס. מי שם מחסני נשק מתחת לבתי חולים? חמאס. מי שם מפקדות בבתי מגורים, או ליד גני ילדים? חמאס. חמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי והוא ממיט אסון על אזרחי עזה, לכן האחריות על כל פגיעה באזרחים בעזה – שאנחנו מצטערים עליה – מוטלת על חמאס ושותפיו ועליהם בלבד".

בסיום דבריו ציין נתניהו כי שרי החוץ של שש המעצמות נועדים היום בווינה לדון על עתידה של תכנית הגרעין של איראן. "אני מבקש להזכיר להם שמי שמממן את חמאס והג'יהאד האיסלאמי זה איראן, מי שמחמש את חמאס והג'יהאד האסלאמי זה איראן, מי שמאמן את חמאס והג'יהאד האסלאמי זה איראן", אמר ראש הממשלה. "אסור שאיראן תקבל את היכולת לייצר חומר בקיע לנשק גרעיני. אם הדבר הזה יקרה, הדברים שאנחנו רואים סביבנו והדברים שמתרחשים במזרח התיכון יהיו גרועים שבעתיים ואולי הרבה מעבר לזה".

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, היום/דובר צה"ל

הבוקר התארח סגן שר הביטחון דני דנון במשדר וואלה! חדשות ואמר כי "כרגע אין צריבה תודעתית של מכה ישראלית". לדבריו, "צריך להגביר את הפעילות הכלכלית – לא ייתכן שאנחנו מזרימים לרצועת עזה דלק וחשמל בזמן שהם יורים עלינו. לאבו מאזן אין השפעה על עזה". הוא הוסיף כי "אני בעד לפגוע במי שיורה עליי טילים, גם אם זה במחיר של למוטט את שלטון חמאס".

אלוף (במיל') אליעזר מרום, מפקד חיל הים לשעבר, אמר במשדר כי "אם נמשיך לתקוף מהאוויר, אני לא חושב שנוכל לסיים את המערכה בקרוב". לדבריו, "אנחנו מגיעים למיצוי יכולות חיל האוויר, עכשיו נדרשים לשאלה המורכבת והקשה – מה רוצים להשיג? אם רוצים להחזיר את השקט על כנו, אפשר להגיע לזה, כי אני חושב שחמאס מאוד מעוניין בהפסקת אש".

נפילת רקטה באשקלון, יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
הרקטה שהתפוצצה באשקלון, בצהריים/חטיבת דובר המשטרה

בצהריים נפצע בינוני עד קשה נער בן 16 מרסיסי רקטה באשקלון. קודם לכן התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים. מוקדם יותר יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי האזור. בשעות הבוקר המאוחרות נשמעה אזעקה גם בבאר שבע, ואחריה נפלו שתי רקטות בשטחים פתוחים באזור העיר. אזעקות נשמעו גם במועצות האזוריות שדות נגב ומרחבים, וגם שם נפלו כמה רקטות בשטחים פתוחים. גם במועצה האזורית נשמעה בצהריים אזעקה.

בבוקר נפלו שש רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ושריפה פרצה כתוצאה מאחת מהן. כמו כן, אחת מהן גרמה נזק למבנה. מחצות הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות שוגרו 25 רקטות מעזה לעבר ישראל. ארבע מהן יורטו על ידי "כיפת ברזל" – אחת בשמי אשדוד ועוד ארבע בשמי רמלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר, כצעד מקדים לקראת הגברת התקיפות ברצועת עזה, הפיץ צה"ל כרוזים בצפונה, ובהם התריע כי חיל האוויר צפוי לתקוף באזור שמשוגרות ממנו רקטות לישראל בבית לאהיא. הצבא קרא לתושבים לפנות את בתיהם ולנוע דרומה עד לשעה 12:00 בצהריים. מסר דומה הועבר לתושבי האזור גם בהודעות מוקלטות ובמסרונים. בכרוז פנה דובר צה"ל אל התושבים בערבית וכתב: "בכוונת צה"ל לתקוף מהאוויר תשתיות טרור ופעילי טרור באזור שממזרח לאל-עטטרה ולרחוב אל-סלאטין וממערב ומצפון למעבסכר ג'בליה. ישראל תוקפת ותתקוף כל אזור ממנו מבוצע ירי לעבר ישראל". אחרי חצות היום דווח כי יותר מ-1,000 פלסטינים עזבו את בתיהם דרומה.

שריפה במועצה האזורית אשכול בעקבות נפילת פצמ"ר, יולי 2014. דוברות כיבוי אש,
שריפה שפרצה במועצה האזורית אשכול בעקבות התפוצצות רקטה/דוברות כיבוי אש

אמש נפצעו באורח קל ארבעה לוחמים של שייטת 13 בפשיטה על מתחם משגרים ברצועת עזה, שממנו נורו רקטות ארוכות טווח לעבר ישראל. הלוחמים נתקלו באש מחבלים והשיבו בירי. הם הועברו לטיפול רפואי בישראל.

הלוחמים ניסו לנחות על חוף א-סודניה שבצפון רצועת עזה. עם הכניסה של הכוח למתחם, נתקל הכוח בהתנגדות של חמושים, ובקרב שהתפתח נעשה שימוש בנשק כבד. מסוקי קרב של חיל האוויר ומטוסי F-16 הוקפצו לאזור. עם הנסיגה לאחור וסיום הפשיטה תקפו כלי הטיס את המתחם. על פי כמה דיווחים, שלושה מחבלים נהרגו בחילופי האש.

למעלה מ-20 הרוגים בתקיפת ביתו של מפכ"ל משטרת עזה. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה/רויטרס

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס הבוקר במשדר וואלה! חדשות לפעילות השייטת בעזה הלילה, ואמר כי "ישנו פער בין מטרות שאפשר לתקוף מהאוויר וכאלה שצריך לתקוף מהיבשה". לדבריו, "יש עוד המון מטרות לתקוף". באשר להתפוצצות הרקטות בגליל המערבי אמש, אמר אלמוז: "אנחנו נערכים לכך, יש כאן אחריות ביטחונית מאוד גדולה. צריך לפקוח עין ולהכין את היחידות". הוא הוסיף כי "הגברנו את התקיפות ברצועת עזה ופינינו את האוכלוסייה בצפון הרצועה".

היערכות כוחות של צה"ל, יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול הרצועה, היום/דובר צה"ל
הפגה צה"ל תוקף בצפון הרצועה. רויטרס
שמי רצועת עזה, אמש/רויטרס
בית שנהרס מירי הרקטות בצפון, יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
נזק שגרמה אחת הרקטות ששוגרה אמש לעבר הגליל המערבי/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully