וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף: השמועה בווטסאפ על תקיפה - שקרית

מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה ד"ר חיליק סופר, הבהיר במשדר וואלה! חדשות כי הודעת הווטסאפ שהופצה בתפוצה רחבה, בה נכתב כי "בשעה 12:16 צה"ל תוקף בעזה חזק", אינה נכונה

צילום: איציק קורנט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

מסביר פיקוד העורף, אלוף-משנה ד"ר חיליק סופר, התייחס הבוקר (ראשון) במשדר וואלה! חדשות להודעה שהופצה בווטסאפ, לפיה צה"ל עומד לתקוף ברצועת עזה. "מתרוצצת שמועה שלפיה צה"ל יתקוף בשעה 12:00, אך אני רוצה להבהיר שאין שום תקיפה בשעה המצוינת ואין שינוי בהוראות פיקוד העורף", הדגיש אל"מ סופר.

בהודעת הווטסאפ שהופצה הבוקר בתפוצה רחבה, לחלקים נרחבים בציבור, נכתב כי פיקוד העורף מודיע על כך ש"בשעה 12:16 צה"ל תוקף בעזה חזק. נא להיות בשעה זו סמוך למרחב מוגן. ההודעה חלה על תושבי כל הארץ. נא להעביר הודעה זאת בדחיפות לקבוצות אחרות". במקביל, מעיריית ראשון לציון נמסר היום לציבור הרחב כי "ישנה התרעה כללית בכל חופי הארץ לגבי חדירת מחבלים מהים. יש להגביר עירנות".

מבצע "צוק איתן" - עוד כותרות:
באמצע ראיון ברשת "פוקס": בנט שלף רקטת גראד
הציונות הדתית מגבה את המח"ט שקרא להילחם בשם האל
כך הפסיד חמאס את תמיכת העולם | דני אילון

הפצצות ברצועת עזה, 11 ביולי 2014. דרור עינב
השמועות על תקיפה צפויה היו שקריות? עשן מיתמר בעזה לאחר אחת מתקיפות חיל האוויר/דרור עינב

השמועות על תקיפה בעזה הופצו על רקע כרוזים שהפיץ חיל האוויר הבוקר בצפון הרצועה, ובהם התריע כי עליהם לפנות את הבתים עד היום ב-12:00 בצהריים ולנוע דרומה, בשל כוונתו לתקוף אחר הצהריים באזור שמשוגרות ממנו רקטות לישראל בבית לאהיא. מסר דומה הועבר לתושבי האזור גם בהודעות מוקלטות ובמסרונים. בכרוז פנה דובר צה"ל אל התושבים בערבית וכתב: "בכוונת צה"ל לתקוף מהאוויר תשתיות טרור ופעילי טרור באזור שממזרח לאל-עטטרה ולרחוב אל-סלאטין וממערב ומצפון למעבסכר ג'בליה. ישראל תוקפת ותתקוף כל אזור ממנו מבוצע ירי לעבר ישראל".

"הפעולה של צה"ל עומדת להיות זמנית וקצרה", נמסר עוד בכרוז. "מי שלא יקשיב להנחיות צה"ל יסכן את חייו ואת חיי משפחתו. היזהרו והישמרו". קצין בכיר בצה"ל אמר הבוקר: "עשרות אלפי פלסטינים יפונו היום מבתיהם במשבצת מאוד מסוימת ממנה יש שיגורים לעבר ישראל".

אמש אמר קצין בכיר כי צה"ל מסלים את הפעילות ברצועת עזה, וכי הוא יחל לפנות אזורים שלמים מאזרחים לקראת תקיפה נרחבת נגד יעדי טרור ואתרי שיגור רקטות לטווחים ארוכים. לדברי הקצין, "בזמן שאנחנו מבצעים תקיפות, באזורים רוויי אוכלוסייה מסתתרים להם פעילי טרור ויעדי טרור מסוגים שונים. אנחנו נודיע על ידי מגוון הודעות לאזרחים הפלסטינים להתפנות, נאפשר להם זמן ראוי ולאחר מכן נפתח בתקיפה משמעותית שתפגע באופן קשה ביעדים ותאפשר לנו חופש פעולה רחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully