וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ירי הרקטות נמשך, אחיינו של הניה חוסל בעזה, התגברו המהומות בגדה, אבו מאזן קורא למו"מ ונתניהו מתייחס לכניסה קרקעית: "שקלים כל אפשרות". כל הכותרות שעשו את השבת

אחיינו של איסמעיל הניה חוסל בתקיפת צה"ל

צה"ל תקף אחר הצהריים (שבת) משגר טילים בצפון רצועת עזה, הממוקם בסמוך לבית אחותו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה. בהפגזה חוסלו שלושה פעילי טרור, ביניהם נידאל אל-מלש, בנה של אחותו של הניה. כמו כן, חוסלו ראטב ציפי וראסן מסרי. שלושתם היו מעורבים בירי רקטות לעבר שטח ישראל. לפי דיווחים פלסטיניים, בהפגזה נהרגו שני בני אדם נוספים.

חיל האוויר הפציץ מוקדם יותר את בתיהם של רווחי ג?מאל משתהא, מזכיר הלשכה המדינית ונציג הכלואים, יחיא סנואר, ממקימי ארגון החמאס ובכיר הלשכה המדינית וכן את ביתו של עאצם דעליס, ראש מחלקת הכספים ואחד ממקורביו של איסמעיל הניה.

עליה בהיקף המהומות: "חמאס מנסה להבעיר הגדה"

ביממה האחרונה התגברו עימותים והפרות סדר באזור מזרח ירושלים, קבר רחל, וולג'ה וקלנדיה, ככל הנראה על רקע מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה. מאות פלסטינים יידו אבנים, בקבוקי תבערה והבעירו צמיגים. לדברי גורמים במערכת הביטחון, ארגון החמאס בלחץ לא רק בעזה אלא גם ביו"ש, וכדי להקשות על צה"ל לפעול בעזה הוא מנסה לדרבן פעילים לצאת ולהפגין. גורם ביטחוני בכיר אמר: "חמאס מפעיל מאמצים גדולים להבעיר את הרוחות ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים על רקע המבצע בעזה. צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל מגיבים באיפוק. כרגע מדובר באירועים נקודתיים אבל אנחנו נערכים בהתאם".

כך למשל, בפיקוד מרכז התמודדו מאז שעות הלילה עם 170 פלסטינים שיידו אבנים והשליכו זיקוקים בבית אומר. פלסטיני אחד נפצע במקום מירי חי, שניים נפצעו מירי קליעי גומי. בקבר רחל, 300 פלסטינים זרקו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו רימונים ובקבוקי תבערה. בעוטף ירושלים נפגעו שני פלסטינים מירי לוחמי מג?ב באמצעות רובה רוגר. בקלנדיה 550 פלסטינים זרקו אבנים ויידו בקבוקי תבערה. שישה פלסטינים נפגעו מאש חיילי צה?ל ושני לוחמים נפגעו מאבנים באורח קל.

אבו מאזן קרא לישראל לחזור אל שולחן המשא ומתן

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס אמש ללחימה ברצועת עזה והבהיר: "הדבר החשוב ביותר הוא הפסקת התוקפנות וחזרה להסכם הפסקת האש של 2012" – כך דווח ברשת "אל-מיאדין". לדבריו, "הפתרון היחיד הוא פתרון מדיני. על ישראל לחזור אל שולחן המשא ומתן".

אבו מאזן הוסיף: "מאזן הכוח הצבאי נוטה לטובת ישראל, ולא לטובתנו. כל הנשק שקיים אצל הישראלים הוא מתוצרת אמריקנית, ואנחנו מבקשים מארצות הברית להפסיק להיות נייטרלית". בהתייחסותו הנרחבת לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני בצל הלחימה הישראלית מול חמאס, הדגיש: "הדרך לשלום פשוטה ודורשת הכרה בגבולות '67, אך הישראלים לא רוצים להכיר בכך".

הרופאים הצילו את ידו של הפצוע קשה מרקטה באשדוד

אילן סולומון, בן 61, נפצע אתמול באורח קשה מפגיעת רקטה בתחנת דלק באשדוד, והובהל מיד לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. בתום ניתוח שארך כשבע שעות, הצליחו צוותים כירורגים כלי דם ואורתופדים למנוע את קטיעת ידו, ולטפל בפגיעת הראש ממנה סבל. מצבו כעת מוגדר יציב, והוא הועבר למחלקה לטיפול נמרץ.

באירוע נפצעו חמישה בני אדם נוספים באורח קל כתוצאה מרסיסים, ושניים נוספים נפצעו קל כתוצאה מזכוכיות שהתנפצו בסמוך לזירת הפיצוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

נתניהו על כניסה קרקעית: "שוקלים כל אפשרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אמש הצהרה לתקשורת בקריה בתל אביב בנושא מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. "צה"ל, השב"כ וכוחות הביטחון מכים בעוצמה הולכת וגוברת בחמאס. עד כה פגענו בלמעלה מאלף מטרות של חמאס והג'האד וארגוני טרור אחרים, ועוד היד נטויה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אנשי חמאס משתמשים באזרחים שלהם. הם יורים ללא הבחנה במטרה לפגוע באוכלוסייה ואולי בטעות גם בחיילי צה"ל. אנחנו פוגעים לפעמים, בשגגה, לא בכוונה באזרחים מתוך מטרה לפגוע במחבלים".

כשנשאל בנוגע לאפשרות של כניסה קרקעית, השיב נתניהו: "אנחנו שוקלים את כל האפשרויות ונערכים לקראת כל האפשרויות. כך הנחיתי את צה"ל וכך הוא נערך. אני חושב שכל אזרחי ישראל מבינים שהשיקול העליון שלי הוא להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני אעשה מה שצריך כדי להשיג את היעד הזה. מעבר לכך מטבע הדברים אני מוגבל במה שאני יכול לפרט".

החילונים נגד מכתב המח"ט שקרא להילחם למען האל

מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, שלח לפני שלושה ימים דף מפקד לחיזוק חייליו הפרוסים בשטח על גבול רצועת עזה. המכתב, שהחל במילות חיזוק ללוחמיו הנמצאים "בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי", שינה את הטון והפך ממכתב ממלכתי של מפקד לחייליו למעין קריאה להילחם באויב בשם האל והדת היהודית. "בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם' ונאמר אמן. יחד ורק יחד ננצח", כתב אלוף-משנה וינטר לחייליו.

מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, מיקי גיצין, אמר כי מדובר במכתב מקומם. "הוא הופך את המאבק הזה ממאבק שנלחם בטרור למאבק שהוא דתי בכל בן אדם שהוא תושב עזה. מעבר לכך, הייתי מצפה ממפקדי צה"ל לזכור שצה"ל הוא צבא העם ולא מיליציה דתית, לכן הוא צריך להכיל את כל מי שמשרת בצה"ל – חרדים, דתיים, חילוניים, יהודים ושאינם יהודים, ולהימנע מטרמינולוגיה כפי שהשתמש בה מח"ט גבעתי". גיצין אמר כי שמע תלונות על שימוש גובר בשיח דתי ובתפילות מן הסוג הזה, ואמר כי מדובר בתופעה מסוכנת מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully