וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן משפחתו של הניה חוסל בתקיפה בצפון רצועת עזה

12.7.2014 / 16:15

צה"ל תקף משגר טילים בסמוך לבית אחותו של ראש ממשלת חמאס לשעבר. בהפצצה חוסל אחד מבניה, שהיה אחראי על ירי רקטות, יחד עם עוד שני פעילים. יעלון: "נמשיך לתקוף בתי מחבלים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

צה"ל תקף אחר הצהריים (שבת) משגר טילים בצפון רצועת עזה, הממוקם בסמוך לבית אחותו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה. בהפגזה חוסלו שלושה פעילי טרור, ביניהם נידאל אל-מלש, בנה של אחותו של הניה. כמו כן, חוסלו ראטב ציפי וראסן מסרי. שלושתם היו מעורבים בירי רקטות לעבר שטח ישראל. לפי דיווחים פלסטיניים, בהפגזה נהרגו שני בני אדם נוספים.

חיל האוויר הפציץ מוקדם יותר את בתיהם של רווחי ג?מאל משתהא, מזכיר הלשכה המדינית ונציג הכלואים, יחיא סנואר, ממקימי ארגון החמאס ובכיר הלשכה המדינית וכן את ביתו של עאצם דעליס, ראש מחלקת הכספים ואחד ממקורביו של איסמעיל הניה. מתחילת מבצע "צוק איתן" צה"ל תקף למעלה מ-1,220 יעדי טרור, בהם 632 משגרים, כ-130 מחנות צבאיים, 106 תשתיות פיקוד ושליטה ו-222 תקיפות על מנהרות ברחבי הרצועה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
חזרה לבית שנהרס בבאר שבע: "בואו נעזוב מחדלים"
לא רק מעזה: צפו בשיגור רקטות מסיני לישראל
מטח לילי לבאר שבע: יירוט ושתי נפילות בשטחים פתוחים

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה בעצרת הזדהות עם האסירים במחנה הפליטים ג'באליה, מאי 2014. AP
איסמעיל הניה/AP

שר הביטחון משה יעלון אמר מוקדם יותר במהלך הערכת מצב משותפת של צה"ל, שירות הביטחון הכללי, מתאם הפעולות בשטחים ומשרד הביטחון כי מבצע "צוק איתן" צפוי להימשך עוד זמן רב. "אנו נערכים לעוד ימים ארוכים של לחימה וממשיכים לקדם את המהלכים הבאים", הבהיר יעלון.

"יש הצטברות של הישגים מבחינת המחיר שחמאס משלם, ואנו ממשיכים בהשמדת מטרות משמעותיות שלו ושל ארגוני הטרור האחרים", הוסיף שר הביטחון. "המכות שחמאס סופג הן קשות מאוד, והנזק שהוא מביא על עמו כבד. גם הלילה המשיכו כוחות צה"ל לפגוע בעשרות מטרות טרור, ואנחנו מוסיפים לפגוע במחבלים, לתקוף ולהרוס בתי מחבלים ומפקדים בכירים, משגרים, רקטות, אמצעי לחימה, מנהרות ועוד. נמשיך להכות בהם עד אשר ישובו השקט והביטחון ליישובי הדרום ולשאר חלקי ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צה"ל הפציץ את מסגד אל-פארוק במחנה הפליטים נוסיראת במרכז רצועת עזה. 12 ביולי 2014. רויטרס
שימש כמחסן רקטות. המסגד שהופצץ במרכז הרצועה/רויטרס

בשעות הלילה והבוקר תקף צה"ל שורה של יעדי טרור - מהים ומהאוויר. לראשונה מאז החל המבצע בלילה שבין שני לשלישי - הפלסטינים דיווחו על תקיפה של מסגד. מדובר במסגד אל-פארוק במחנה נוסיראת במרכז הרצועה, ששימש כמחסן לרקטות ולאמצעי לחימה וכמתחם לפעילות טרור. לפי אתר החדשות הפלסטיני "אל-קודס", מטוסי F16 שיגרו שני טילים לעבר המסגד והרסו אותו כליל. עוד דווח כי כמה אנשים נפצעו כתוצאה מההפצצה.

עד כה נמנע צה"ל מלתקוף מסגדים על אף שמידע מודיעיני הצביע על כך שהם משמשים לפעילות טרור הכוללת הסתרת פעילים, מרכזי פיקוד ושליטה, אחסון אמצעי לחימה ושיגור רקטות.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully