וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "הפתרון היחיד - לשוב אל שולחן המו"מ"

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס ללחימה ברצועת עזה, וטען כי "מאזן הכוחות נוטה לטובת ישראל". על רקע תמיכת הקונגרס בישראל, הוא קרא לוושינגטון "להפסיק להיות נייטרלית"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

(בנימין נתניהו: "לחץ בינלאומי לא ישפיע עלינו")

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס אמש (שישי) ללחימה ברצועת עזה והבהיר: "הדבר החשוב ביותר הוא הפסקת התוקפנות וחזרה להסכם הפסקת האש של 2012" – כך דווח ברשת "אל-מיאדין". לדבריו, "הפתרון היחיד הוא פתרון מדיני. על ישראל לחזור אל שולחן המשא ומתן".

אבו מאזן הוסיף: "מאזן הכוח הצבאי נוטה לטובת ישראל, ולא לטובתנו. כל הנשק שקיים אצל הישראלים הוא מתוצרת אמריקנית, ואנחנו מבקשים מארצות הברית להפסיק להיות נייטרלית". בהתייחסותו הנרחבת לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני בצל הלחימה הישראלית מול חמאס, הדגיש: "הדרך לשלום פשוטה ודורשת הכרה בגבולות '67, אך הישראלים לא רוצים להכיר בכך".

"צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ירי לגוש דן; נתניהו: "שום לחץ בינלאומי לא ישפיע עלינו"
מחפשים מתווך: איך משכנעים את המצרים לעזור?
הניה: "לא חוששים מאיומי האויב, ההתקפה תיכשל"

אבו מאזן בוחן את פניו של טארק אבו חדיר, בן דודו של הנער שנרצח, לאחר שהוכה בידי שוטרי מג"ב, יולי 2014. רויטרס
אבו מאזן והנער טארק אבו חדיר שהוכה לפי החשד בידי שוטרי מג"ב, לפני כשבוע/רויטרס

"למרבה הצער, ישראל לא מתייחסת אלינו כבני אדם או כעם", טען יו"ר הרשות, "אני דבק בממשלת האחדות, והאיומים של ישראל אינם מפחידים אותי. אם הייתי מקשיבים לאיומים האלה לא הייתי מרכיב את ממשלת האחדות מלכתחילה".

אבו מאזן הוסיף כי "לראשונה בתולדות הסכסוך, הטילה ממשלת ארצות הברית את האחריות להפסקת המו"מ על ממשלתו של נתניהו. המשך הבנייה בהתנחלויות היא הפשע הגדול ביותר שמתבצע נגד העם הפלסטיני, וזו הסיבה להפסקת המו"מ".

לדבריו, "רק ישראל אינה מכירה בכך שאדמות '67 הן כבושות, ומקימה בהן התנחלויות. ישראל מבצעת כל יום פשעים המנוגדים לחוק הבינלאומי באמצעות המשך הבנייה".

הפצצות ברצועת עזה, 11 ביולי 2014. דרור עינב
הפצצות חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה, אתמול/דרור עינב

אבו מאזן התייחס גם לדרישה להכיר בישראל כמדינה יהודית, ואמר: "השיח אודות מדינה יהודית, מטרתו להשריש את הנרטיב הישראלי ולחסל את הנרטיב האיסלאמי-פלסטיני".

בתוך כך, בית הנבחרים האמריקני קיבל אתמול ברוב קולות החלטה המביעה תמיכה בישראל ובזכותה להגנה עצמית. ההחלטה כוללת גינוי למתקפת הרקטות של חמאס, ומטילה את האחריות על פתיחת סבב האלימות על הארגון הפלסטיני.

שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, אמר לשר הביטחון משה יעלון כי הוא מודאג לגבי "הסיכון של הסלמה נוספת", ומלשכתו של הייגל נמסר כי בשיחה שערכו השניים, הדגיש כי על הצדדים המעורבים "לעשות הכול על מנת להגן על חיי אזרחים". כמו כן, הנשיא ברק אובמה הודיע לרשויות בישראל כי ארצות הברית מוכנה לגשר בין הצדדים על מנת להגיע להסכם הפסקת אש עם חמאס.

טורקיה: "פלישה לעזה תוביל לכאוס אזורי"

נשיא טורקיה, עבדוללה גול, קרא לישראל לעצור את המתקפה על רצועת עזה, והזהיר מפני כניסה קרקעית. בדברים שנשא בתום תפילות יום השישי, אמר: "אני רוצה להזכיר לישראל כי פעולה קרקעית תוביל להתפתחויות מסוכנות ותזרע זרעים של שנאה". לפי הדיווח ברשת "אל ערביה", הוסיף גול כי התפתחות כזו בלחימה "תוביל לכאוס אזורי".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, השתמש במילים חריפות יותר, וטען כי בעת בה "נופלים מטרי פצצות על אחינו בעזה, אנו לא רואים בחיוב תהליך של נורמליזציה ביחסים" עם ישראל. "אנחנו לא יכולים להיות בצד המדכא", הוסיף במהלך סעודת הפסקת צום הרמדאן שנערכה במסגרת מסע הבחירות של מפלגתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully