וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "לא חוששים מאיומי האויב, ההתקפה תיכשל"

מדובר בהתבטאות ראשונה של בכיר חמאס מתחילת המבצע. מחמוד א-זהאר הבטיח: "לא נעצור את האש, גם אם המבצע ייארך חודשים". הלילה תקף צה"ל 50 יעדי חמאס, בהם מוסדות חברתיים

צלמים זמניים מורשים

למרות מתקפות חיל האוויר הרבות, בחמאס לא מתכוונים לעצור את הירי: חבר הלשכה המדינית של חמאס מחמוד א-זהאר אמר הבוקר (שישי) כי חמאס לא יעצור את האש מול ישראל עד שימולאו תנאיו, גם אם הלחימה תארך חודשים.

בשיחת טלפון עם רשת הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס, אמר א-זהאר כי מעצרם של משוחררי עסקת שליט היווה "קו אדום" מבחינת הארגון, וכי עליו לשים סוף לפשעיה של ישראל ולמצור על עזה, ועל כן ימשיך בלחימה בקצב גבוה יותר עד שימצא פתרון סופי לכל הסוגיות הללו. "אנו פותחים דף חדש אותו אנו כותבים, ועל האויב לחתום עליו – ירצה או לא ירצה". מתחילת המבצע נהרגו ברצועה 98 בני אדם ונפצעו 670.

מבצע "צוק איתן" - הכותרות האחרונות:
פצוע קשה בנפילת רקטה באשדוד. משדר מיוחד
אובמה לנתניהו: "מוכן לתווך בין ישראל וחמאס"
עוד חזית? רקטה שנורתה מלבנון התפוצצה בגליל העליון

בתים שהופצצו על ידי צה"ל באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
רצועת עזה, אתמול/רויטרס

בהתבטאות ראשונה מתחילת המבצע אמר בכיר הארגון אסמאעיל הניה כי אנשיו לא חוששים מאיומי האויב, שכן "הוא זה שפתח במתקפה הזו, ועליו לעצור אותה". בקריאה לישראל אמר הניה: "עצרו את פשעי המלחמה שלכם. ההתקפה שלכם תיכשל בהשגת יעדיה. הם הפלסטיני נמצא בתקופה חסרת תקדים של אחדות והתנגדות".

ובתוך כך, תקיפות צה"ל ברצועה ממשיכות לגבות מחיר. גורמי רפואה ברצועה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי שני פלסטינים נהרגו מאש צה"ל לפנות בוקר (שישי) - ילדה בת עשר, שנהרג מאש ארטילרית באזור רפיח, ואדם נוסף שנהרג בהפצצה מדרום לעזה. מאוחר יותר דווח על חמישה הרוגים נוספים בתקיפת חיל האוויר הבוקר.

דובר אונר"א בעזה, עדנאן אבו חסנא אמר במשדר וואלה! חדשות כי באחת התקיפות הופצץ בניין בן ארבע קומות, שם נהרגה משפחה שלמה ועשרה נפצעו. "אין תנועה ברחובות. המצב הוא מצב גרוע, משתמשים בכוח יותר גדול מזה שראינו בשני המבצעים הקודמים. כל תושבי עזה תחת התקפה".

אבו חסנא סיפר כי המתקפות קשות ומרובות, וביממה האחרונה מתמקדות במוסדות שלטון של חמאס, אולם אלו עדיין פועלים: "משרד הבריאות ובתי החולים עובדים. אונר"א מסייעת בהכל, למרות שהשלטון במחתרת. עד עכשיו מעבר כרם שלום לא נסגר לגמרי, הוא פתוח חלקית ואנשים באים לקחת מאונר"א ציוד ותרופות. אנשים חולים מגיעים, אבל התנועה דלילה מאוד". אבו חסנא הוסיף כי רוב הנפגעים עד כה הם "אזרחים חפים מפשע, שאין להם יכולת לברוח. יותר מ-90% מההרוגים הם חפים מפשע. ירו על בתים של מבוקשים שלא היו בבתים אבל המשפחה שלהם שילמה את המחיר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הצל לבו של ילד. צילום: באדיבות הצל לבו של ילד, מערכת וואלה! NEWS
98 הרוגים ו-670 פצועים ברצועה מתחילת המבצע/מערכת וואלה! NEWS, צילום: באדיבות הצל לבו של ילד

קצין בכיר בצה"ל מסר כי חיל האוויר תקף הלילה 50 יעדים ברצועה, כאשר הלילה הותקפו לראשונה גם מוסדות "דעווה" - מוסדות חברתיים של חמאס. בנוסף לכך, הוא אישר כי אכן הותקפו שבעה מוסדות שלטון של הארגון, ובסך הכל 22 מוסדות שלטון מתחילת המבצע. בין היתר, תקפו הבוקר כוחות צה"ל את המשגר שירה לעבר האיש אשדוד והביאה לפציעתם של שמונה בני אדם. המשגר הושמד.

ביממה האחרונה הותקפו 210 יעדים ברצועה, ו- 1,100 מתחילת המבצע. בממוצע, בכל ארבע דקות וחצי תוקף חיל האוויר מטרה ברצועה. מסך המטרות שהותקפו 600 משגרים מוטמנים. הקצין הבכיר הביע דאגה מ"ירידת מתח" וחוסר ערנות של אזרחים בעקבות התמשכות המבצע.

הריסות בית בעזה לאחר הפצצות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014. רויטרס
הריסות בית בעזה לאחר הפצצות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014/רויטרס

בצד הישראלי נרשמו הבוקר אזעקות באשדוד, אשקלון, יישובי עוטף עזה וכן בראשון לציון, נס ציונה ויבנה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה מספר רקטות שנורו לעבר המועצה האזורית אשכול ואופקים. רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים ואחת מהן פגעה בתחנת דלק באשדוד. מהפיצוץ נפצע אדם אחד באורח קשה ושבעה נוספים באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים קפלן ברחובות.

הבוקר התפוצצה רקטה גם בצפון הארץ: לפחות רקטה אחת נפלה בשטח פתוח בכפר יובל, שבגליל העליון. צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר המרחב ממנו שוגרה הרקטה לשטח ישראל. ההערכה היא כי לא חיזבאללה עומד מאחורי השיגור, אלא ארגונים פרו-פלסטיניים. דיווח בנושא הועבר לכוחות יוניפי"ל שהוזנקו לאזור.

הריסות בית בעזה לאחר הפצצות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014. רויטרס
הריסות בית בעזה לאחר הפצצות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014/רויטרס

אמש נורו מטחים כבדים לעבר דרום הארץ. רקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו באשדוד ובבאר שבע. בשני האירועים לא היו נפגעים אולם נזק נגרם לרכוש וכמה כלי רכב עלו באש באשדוד. באשכול נפגעו שני חיילים קל ובינוני מפגיעת פצצת מרגמה.

הם הועברו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. אזעקות נשמעו אמש גם בדימונה, בירוחם, בדרום הר חברון, ברחבי לכיש, במצפה רמון ובערד. בסך הכול, נורו בתוך דקות ספורות כ-50 רקטות על הנגב. שני מטחים נוספים נרשמו לעבר אשדוד. כמה רקטות נורו על המועצה האזורית באר טוביה וגן יבנה, אולם הן לא גרמו לנזק או נפגעים.

הריסות בית בעזה לאחר הפצצות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014. רויטרס
הריסות בית בעזה לאחר הפצצות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014/רויטרס
הצל לבו של ילד. צילום: באדיבות הצל לבו של ילד, מערכת וואלה! NEWS
הצל לבו של ילד/מערכת וואלה! NEWS, צילום: באדיבות הצל לבו של ילד
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully