וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חזית? רקטה שנורתה מלבנון התפוצצה בגליל העליון

הרקטה נפלה בשטח פתוח ליד כפר יובל שמזרח לקרית שמונה. לא דווח על נפגעים או על נזק. צה"ל הפגיז בארטילריה את מקור הירי. במקביל, מטח רקטות כבד נורה הבוקר לדרום, אין נפגעים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

רקטה התפוצצה הבוקר (שישי) בשטח פתוח בכפר יובל, שבגליל העליון. צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר המרחב ממנו שוגרה הרקטה לשטח ישראל. ההערכה היא כי לא חיזבאללה עומד מאחורי השיגור, אלא ארגונים פרו-פלסטיניים. דיווח בנושא הועבר לכוחות יוניפי"ל שהוזנקו לאזור.

הרצל בוקר, ראש המועצה המקומית מטולה, התייחס לאירוע: "בסביבות השעה שש בבוקר שמענו שני פיצוצים של רקטות שיצאו משטח לבנון", אמר בוקר והוסיף: "את הדיווחים הראשונים קיבלנו מתושב המושבה שהשכים לצאת לעבודתו ומקבוצה שמבצעת חפירות ארכיאולוגיות בתל אבל בית מעכה הסמוך ליישוב. ביום שישי המועצה סגורה, אבל בעקבות הירי איישנו את משרדי המועצה כדי לענות לטלפונים של תושבים. יחד עם זאת ההנחיות היחידות שקיבלנו מהצבא היו להמשיך בשגרה. הקייטנה שלנו תתקיים היום כרגיל ואנחנו ממשיכים בשגרת החיים היום יומית לצד ערנות מוגברת".

רקטה שנורתה מלבנון והתפוצצה בגליל העליון, יולי 2014. ג'יליס, מערכת וואלה! NEWS
זירת הרקטה בגליל/מערכת וואלה! NEWS, ג'יליס

בתוך כך, הבוקר נורה מטח כבד של רקטות לעבר יישובי הדרום, בצל מבצע "צוק איתן" נגד חמאס ברצועת עזה. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח ליד נתיבות, ושתיים נוספות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" בשמי העיר. לא דווח על נזק או על נפגעים. במרחבים יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות נוספות. לא היו נפגעיים ולא נגרם נזק. גם באופקים יורטו שתי רקטות על ידי "כיפת ברזל". לא דווח על נפגעים או על נזק. כמו כן, שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. אזעקות "צבע אדום" נשמעו בכל האזורים טרם נפילת הרקטות.

מבצע "צוק איתן" - הכותרות האחרונות
אזעקות נשמעו בחדרה ובחיפה; טרם דווח על נפילות
פגיעות ישירות באשדוד ובבאר שבע: "היה בום אדיר"
תושב הדרום חפר לעצמו בונקר: "לא היה לאן לרוץ"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רקטה התפוצצה בשטח פתוח ליד נתיבות. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
שרידי רקטה שנחתה ליד נתיבות/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה
מכונית נשרפה מרקטה באשדוד. יולי 2014. ספק 500
מכוניות שנשרפו בירי רקטות לאשדוד, אתמול/ספק 500

הלילה נשמעו אזעקות באזור הערים חדרה וחיפה. אישה כבת 70 מתה בעת שהייתה בדרכה למקלט בביתה שבשכונת ואדי ניסנאס שבחיפה בזמן הישמע האזעקה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, בסופן נקבע מותה. טרם דווח על נפילות או על יירוט של רקטות, אך אזרחים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים מיד לאחר הצפירות. כוחות הביטחון עורכים סריקות בניסיון לאתר שרידי רקטות.

במקביל, אזעקת "צבע אדום" נשמעה הלילה ביישובי עוטף עזה ובאשקלון, שם יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי העיר. אמש נורו מטחים כבדים לעבר דרום הארץ. רקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו באשדוד ובבאר שבע. בשני האירועים לא היו נפגעים אולם נזק נגרם לרכוש וכמה כלי רכב עלו באש באשדוד. באשכול נפגעו שני חיילים קל ובינוני מפגיעת פצצת מרגמה. הם הועברו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. אזעקות נשמעו אמש גם בדימונה, בירוחם, בדרום הר חברון, ברחבי לכיש, במצפה רמון ובערד. בסך הכול, נורו בתוך דקות ספורות כ-50 רקטות על הנגב. שני מטחים נוספים נרשמו לעבר אשדוד. כמה רקטות נורו על המועצה האזורית באר טוביה וגן יבנה, אולם הן לא גרמו לנזק או נפגעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשכול נפגעו שני חיילים קל ובינוני מפגיעת פצצת מרגמה. הם הועברו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. אזעקות נשמעו הערב גם בדימונה, בירוחם, בדרום הר חברון, ברחבי לכיש, במצפה רמון ובערד. בסך הכל נורו בתוך דקות ספורות כ-50 רקטות על הנגב. שני מטחים נוספים נרשמו לעבר אשדוד, וירי על המועצה האזורית באר טוביה וגן יבנה שגם הוא הסתיים ללא נפגעים או נזק.

במועצה אזורית מטה בנימין נפצע קשה גבר בן 74 שנפל במדרגות בדרכו למרחב המוגן. פרט אליו, נפגעו במהלך המבצע 122 בני אדם בשטח ישראל, ובהם שניים במצב בינוני, 19 קל ו-101 נפגעי חרדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח בטלפון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והבהיר לו כי ארצות הברית מוכנה לתווך במגעים בין ישראל לבין חמאס על מנת להביא להפסקת אש בין הצדדים ולחזור להבנות שהושגו בתום מבצע "עמוד ענן" בסוף שנת 2012. בהודעה שהפיץ הלילה הבית הלבן, נמסר כי הנשיא האמריקני הביע דאגה בכל הנוגע להמשך ההסלמה מול ארגוני הטרור ברצועה, והדגיש את הצורך של כל הצדדים לעשות כל מה שהם יכולים בניסיון להשיב את השקט לאזור. לצד הצעתו לפשר בין ישראל לבין חמאס, ציין אובמה בפני נתניהו את העובדה כי ארצות הברית מגנה את ירי הטילים לעבר ישראל ואישר את זכותה להגן על עצמה.

השיחה הישירה בין שני המנהיגים, מצטרפת לדברים שאמר אתמול לוואלה! חדשות גורם פלסטיני בכיר, לפיהם וושינגטון כבר החלה בתיווך בין הצדדים בניסיון להשיג הפסקת אש בלחימה. לטענת הגורם הפלסטיני, פיל גורדון, יועצו של אובמה לענייני המזרח התיכון, ביקר אתמול ברמאללה ונפגש שם עם נציגים של הרשות. לדבריו, גורדון ביקש מבכירים ברשות לפעול מול חמאס במטרה להביא להסכמה על עצירת הירי לעבר ישראל.

נפל של רקטה שיורטה באשקלון, יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
שרידי רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח באשקלון/מערכת וואלה! NEWS, חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully