וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעות ישירות באשדוד ובבאר שבע: "היה בום אדיר"

כתבי וואלה! חדשות

11.7.2014 / 0:15

ארגוני ההצלה דיווחו תחילה על הרוג מפגיעת רקטה ברכב באשדוד, אולם בהמשך התברר כי איש לא נפגע. שני חיילים נפצעו קל ובינוני מפצמ"ר באשכול. נתניהו: "המערכה מתקדמת כמתוכנן"

צילום: יואב דודקביץ', עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

מטחים כבדים לעבר הדרום: רקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו אמש (חמישי) באשדוד ובבאר שבע, שבה בני המשפחה סיפרו כי שהו בממ"ד במהלך פגיעת הרקטה בביתם. בשני האירועים לא היו נפגעים אולם נזק נגרם לרכוש וכמה כלי רכב עלו באש באשדוד.

באשדוד נפגע רכב מפגיעת רקטה, ותחילה דיווחו ארגוני ההצלה כי אדם ששהה במכונית נהרג. מאוחר יותר התברר כי באירוע לא היו כלל נפגעים. ניסים, תושב העיר שמתגורר בבניין סמוך למקום הנפילה, סיפר: "רצינו לצאת לאירוע ובמזל התעכבנו עוד כמה דקות. כשיצאנו מהדירה הזמנו מעלית ואז נשמעה אזעקה". לדבריו, "רצנו חזרה הביתה ונכנסנו לממ"ד. היה בום אדיר. הרקטה נפלה על מכוניות בחניון וגם שלנו נפגעה. התחילה שריפה. אם היינו ברכב אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה".

שריפה בעקבות נפילת רקטה באשדוד. לירז חסן, מערכת וואלה! NEWS
ארגוני ההצלה דיווחו על הרוג, וחזרו בהם. כלי רכב בוער באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, לירז חסן

באשכול נפגעו שני חיילים קל ובינוני מפגיעת פצצת מרגמה. הם הועברו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. אזעקות נשמעו הערב גם בדימונה, בירוחם, בדרום הר חברון, ברחבי לכיש, במצפה רמון ובערד. בסך הכל נורו בתוך דקות ספורות כ-50 רקטות על הנגב. שני מטחים נוספים נרשמו לעבר אשדוד, וירי על המועצה האזורית באר טוביה וגן יבנה שגם הוא הסתיים ללא נפגעים או נזק.

במועצה אזורית מטה בנימין נפצע קשה גבר בן 74 שנפל במדרגות בדרכו למרחב המוגן. פרט אליו, נפגעו במהלך המבצע 122 בני אדם בשטח ישראל, ובהם שניים במצב בינוני, 19 קל ו-101 נפגעי חרדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פגיעה רקטה בבאר שבע. סימה אוזן, תמונות גולשים
המשפחה שהתה בממ"ד - וניצלה. פגיעה בבית בבאר שבע/תמונות גולשים, סימה אוזן

בתום חמש שעות, הסתיים אמש הדיון המיוחד שקיים הקבינט המדיני-ביטחוני בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי המשך פעילות ישראל בעזה. מוקדם יותר אתמול שוחח נתניהו טלפונית עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ברקע ההסלמה ברצועת עזה. בהודעה מטעם הקרמלין נמסר כי פוטין הדגיש בשיחה שיש לפעול לעצירת העימות עם חמאס. פוטין ציין במהלך השיחה כי המבצע ברצועה הוביל לקורבנות אזרחיים רבים.

בתום ישיבת הקבינט אמר נתניהו: "אנחנו ביום השלישי למבצע. עד כה המערכה מתקדמת כמתוכנן, אבל מצפים לנו עוד שלבים בהמשך". לדבריו, "עד כה היכינו בחמאס באופן קשה, וככל שתימשך המערכה אנחנו נעמיק את הפגיעה בהם. כוחות הביטחון עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים, ואם יש פגיעה בחפים מפשע זה משום שחמאס מסתתר בזדון מאחורי אזרחים פלסטינים". נתניהו הוסיף: "החוסן האזרחי הוא נדבך מרכזי ביכולת שלנו להמשיך בפעולה. הדבר הכי החשוב ביותר עבור כולנו הוא לשמור על חיי כל אזרחי ישראל, ולשם המטרה הזאת כולנו פועלים ביחד".

פוטין ביקש מנתניהו: "פעל להפסקת העימות"

מעט מוקדם יותר, סמוך לשעה 19:45 חודש הירי לעבר מרכז הארץ, ואזעקות נשמעו בין היתר בחולון, ראשון לציון, בת ים, נס ציונה ורחובות. לפחות רקטה אחת יורטה על ידי כיפת ברזל בשמי גוש דן. לא ידוע על נזק או על נפגעים מהמטח הזה.

שעתיים מוקדם יותר שוגרו ארבע רקטות לעבר ירושלים הערב. שתיים מהן יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל, ושתיים התפוצצו בשטחים פתוחים בסביבת הבירה, אחת באזור מעלה אדומים ואחרת בשטח הרשות הפלסטינית. שריד רקטה נפל על גג מבנה ביישוב במטה יהודה. לא נמסר על נזק או על נפגעים. בעקבות איכון השיגורים מהרצועה, הופעלו אזעקות באזור הבירה, בבית שמש, בשומרון, במטה יהודה ואפילו בבקעה. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, קיבלה אחריות לירי הרקטות, מסוג M-75. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פלוגות אל-קודס, הודיעה אף היא שלקחה חלק בירי של רקטה ארוכת טווח לעבר הבירה.

"צוק איתן": כותרות אחרונות
היום השלישי למבצע: עדכונים שוטפים
צה"ל הורה לפלסטינים ליד גבול הרצועה: "התפנו מיד"
מי יפגע בתל אביב: התחרות האמיתית היא בין חמאס לג'יהאד

שריפה בעקבות נפילת רקטה באשדוד. לירז חסן, מערכת וואלה! NEWS
פגיעה בבית באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, לירז חסן
יירוט של רקטה ע"י כיפת ברזל בשמי אשקלון. יולי 2014. לידיה כחלון, תמונות גולשים
רקטות יורטו מעל ירושלים/תמונות גולשים, לידיה כחלון

גם שר הביטחון משה יעלון התייחס אמש להימשכות המבצע ואמר כי פרט להשמדה של מאות מטרות, שכללו בתי פעילים, משגרים ומוסדות, נהרגו עשרות מחבלים.

יעלון: "נמשיך להכות בחמאס"

"נמשיך להכות בחמאס ולגבות ממנו מחיר כבד על כל מה שהוא עשה ועושה בימים האחרונים", אמר יעלון. לדבריו, "צה"ל מצליח באופן מרשים ליירט את הרקטות המשוגרות לעבר ישראל ולמנוע כוונות זדון של ארגוני הטרור לבצע פיגועים". הוא הוסיף: "ביקרתי בכמה רשויות ואכן יכולת העמידה של הציבור היא מרכיב חשוב ביכולת שלנו להמשיך בפעולה, אבל בעיקר הציבור נדרש להתנהג נכון. זו חלק מהיכולת שלנו למנוע נפגעים, להישמע להוראות פיקוד העורף ולהישמע להנחיות".

הרמטכ"ל בני גנץ הוסיף כי צה"ל יוסיף לתקוף בכל מקום שיידרש. לדבריו, "נמצה את כל היכולות שלנו (...) ובסך הכל אנחנו עושים פעולה טובה בכל הגזרות, משקיעים המון מאמצים בפיקוד הדרום, בפיקוד העורף ובחיל האוויר. אנחנו נמשיך את העשייה שלנו, נסמוך על אורך הרוח של הציבור. אני מבקש בשלב הזה לחזק את אזרחי המדינה ולהוקיר את עשיית כוחותינו".

שריפה בעקבות נפילת רקטה באשדוד. עופר אשטנקר, מערכת וואלה! NEWS
הפגיעה באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, עופר אשטנקר

אתמול אחר הצהריים מסר אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן עדכון על הנעשה ואמר כי כוחות צה"ל ערוכים להרחבת הפעולה הצבאית. "בימים האחרונים אנחנו נמצאים במערכה עוצמתית. תקפנו מאות רבות של מטרות, אך העניין הוא לא רק מטרות, משום שכל פצצה שלנו פגשה תשתית מבצעית של חמאס", אמר. "כשפעילי חמאס ייצאו מהמחילות שלהם הם ייראו את הנזק ואת ההרס שהם הביאו על עצמם ועל האוכלוסייה ברצועת עזה".

טנקים של צה"ל חולפים על פני שדה כרוב בדרך לגבול עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
טנקים על רקע שדה כרוב/רויטרס

אמש התרכזו השיגורים מרצועת עזה בעיקר לעבר יישובי עוטף עזה והדרום. אזעקה רדפה אזעקה מאז הצהריים, ונספרו רקטות רבות, יירוטים מוצלחים, אולם גם כמה פגיעות. שתי רקטות פגעו בשני מקרים שונים בבתים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים אולם נגרם נזק.

באחד המקרים נפלה רקטה סמוך לבית ספר בשדרות, שעה שבמקום התקיימה בחינת בגרות. על אף החשש בקרב התלמידים, האירוע הסתיים ללא נפגעים או נזק. באחד המטחים נורו בבת אחת תשע רקטות על המועצה האזורית אשכול. גם הפעם לא היו נפגעים. מעט מוקדם יותר יירטה "כיפת ברזל" רקטה מעל אשקלון.

מש התקיים דיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההסלמה בעזה. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר בפתחו כי ניתן עדיין למנוע פלישה קרקעית של ישראל לרצועה, אם חמאס יפסיק את האש לעבר ישראל. במהלך הדיון השמיע שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור אזעקה, וזאת במטרה להמחיש את המצב בו מצויים תושבי קו העימות. פרושאור תקף בנאומו את הקהילה הבינלאומית על כך ששיבחה את הסכם הפיוס בין פתח לחמאס ואת הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית. הוא אמר לחברי המועצה כי חמאס עושה שימוש באזרחים פלסטינים כמגן אנושי, כדי שיוכל לשגר רקטות על אזרחים ישראלים.

מטח טילים בשמי ירושלים. יולי 2014. בן קלמר
שובלי היירוטים בשמי ירושלים/בן קלמר

מדובר צה"ל נמסר אמש כי מאז ליל רביעי בוצעו 21 יירוטים מוצלחים בידי מערכות "כיפת ברזל" הפרושות באזורים השונים. יותר מ-110 יעדים הותקפו ברצועת עזה. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" לפני שלושה ימים היו 351 נפילות בשטח ישראל, ו-87 יירוטים. חיל האוויר הפציץ עד כה כ-870 מטרות טרור.

כוחות צה"ל הורו אתמול בצהריים לתושבי העיירות הפלסטיניות הסמוכות לגבול רצועת עזה להתפנות מבתיהם מחשש שייפגעו. למעלה ממאה אלף בני אדם בסך הכל, קיבלו הוראה להתפנות מערבה ודרומה, ולעזוב מיד את האזור. מדובר בתושבי בית לאהיה, בית חאנון, עבסאן הגדולה ועבסאן הקטנה.

עדכון ראשון: 21:15

אזעקה בתיכון שער הנגב בזמן בחינת הבגרות במתמטיקה. יולי 2014. דוברות המועצה האזורית שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
אזעקה בזמן הבגרות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית שער הנגב
שיירי רקטה ברחובות, יולי 2014. שיטור עירוני, מערכת וואלה! NEWS
שיירי רקטה באזור רחובות/מערכת וואלה! NEWS, שיטור עירוני
שיגורי רקטות מצפון רצועת עזה לעבר ישראל במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
שיגורים מהרצועה, אתמול/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יירוט בשמי הבירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
דיוקן של יאסר ערפאת תולה מבית שנפגע בהפצצת צה"ל בעיר עזה – 10 ביולי 2014. רויטרס
בית שנפגע בעזה/רויטרס
בתים שהופצצו על ידי צה"ל בעיר עזה במהלך מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
אחרי אחת ההפצצות ברצועה, אתמול/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
רסיס מכיפת ברזל בנתיבות, יולי 2014. נעה סבג, מערכת וואלה! NEWS
רסיס של כיפת ברזל בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, נעה סבג
טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
שיגור של "כיפת ברזל" באזור אשדוד/רויטרס
חיילי צה"ל מחוץ לרצועת עזה, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל מחוץ לרצועת עזה/רויטרס
עוברת אורח תופסת מחסה בזמן אזעקה – יפו, 10 ביולי 2014. רויטרס
אזרחית תופסת מחסה בזמן אזעקה/רויטרס
נפילת רקטה בשטח פתוח במועצה אזורית חוף אשקלון. יולי 2014. בן קלמר
נפילה בשטח פתוח בחוף אשקלון/בן קלמר
אנשים תופסים מחזה באזעקה בגוש דן, יולי 2014. מריאנה בננסון, מערכת וואלה!
תופסים מחסה בזמן אזעקה בגוש דן/מערכת וואלה!, מריאנה בננסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully