וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן", היום השלישי: עדכונים שוטפים

לייב בלוג | "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אשקלון, הנשיא אובמה שוחח עם ראש הממשלה והציע לתווך במגעים לרגיעה מול חמאס, הוסר חשש לחדירה באילת, פגיעות ישירות באשדוד ובבאר שבע

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, אבי כהן, דוד קורן, עופר זרחי, נתי חיון, נמי טיוטו, תמיר קלימיאן, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

3:29: אזעקה נשמעה באזור חדרה ובאזור חיפה. טרם דווח על נפילה או על יירוט של רקטות.

2:03: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב.

2:01: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי העיר אשקלון.

1:53: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באשקלון וביישובי עוטף עזה.

1:13: הוסר החשש לאירוע החדירה בגבול ישראל מצרים ליד מסוף טאבה - כך נמסר מדובר צה"ל ומהמשטרה. "האירוע לא מתרחש בשטחנו. כלל הכוחות פרוסים באזור וכרגע לא מסתמנת חדירת מחבלים לשטח ישראל".

0:51: נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארצות הברית מוכנה לתווך במגעים בין ישראל לחמאס ולהביא להפסקת אש.

0:31: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגר רקטות במרכז רצועת עזה.

0:16: כוחות משטרה וצבא גדולים הוקפצו למפרץ אילת, מחשש לחדירת מחבלים. המשטרה חסמה את הכביש שמוביל ממעבר טאבה עד מלון הנסיכה בעיר.

פצצת תאורה בגבול ישראל מצרים עקב חשש לחדירה. מאיר אמר, ספק 500
חיל הים ירה פצצת תאורה ליד טאבה, הלילה/ספק 500, מאיר אמר

23:21: שר החוץ אביגדור ליברמן קיים הערב הערכת מצב עם בכירים ממשרדו. הוא ציין כי הוא שבע רצון מהתייחסות העולם עד כה למבצ "צוק איתן" ע ומההבנה שמגלה הקהילה הבינלאומית למאמציה של ישראל לדבריו לשים סוף לירי הטילים. הוא הוסיף כי אין מדינה בעולם שהייתה מוכנה לקבל מצב בו אזרחיה נאלצים להתמודד באופן יום יומי עם טילים המשוגרים אליהם.

23:02: נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הביע דאגה בנוגע להסלמה בלחימה בישראל וברצועת עזה. מלשכתו נמסר כי הוא שוחח הערב עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והביע "דאגה בנוגע למצב בעזה, וצער על המבצעים הצבאיים שהביאו לקורבנות פלסטיניים רבים". עוד נמסר: "יש להבטיח את ביטחונן של כל האוכלוסיות האזרחיות, ויש לשים קץ להסלמה. יש לעשות הכול על מנת להשיב את הפסקת האש של 2012".

22:52: צה"ל הפציץ הערב את ביתו של בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, תאמר עואד, בחאן יונס. לא דווח על נפגעים.

22:34: שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

22:13: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שריפה בעקבות נפילת רקטה באשדוד. עופר אשטנקר, מערכת וואלה! NEWS
אשדוד, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עופר אשטנקר

21:31: שר הביטחון, משה יעלון, התייחס למבצע "צוק איתן" בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני: "מאות מטרות הושמדו, ביניהן בתי פעילים, מוסדות שלטון, משגרים ורקטות. עשרות מחבלים נהרגו, ונמשיך להכות בחמאס ולגבות ממנו מחיר כבד על כל מה שהוא עשה ועושה בימים האחרונים". לדבריו, "צה"ל מצליח באופן מרשים ליירט את הרקטות המשוגרות לעבר ישראל ולמנוע כוונות זדון של ארגוני הטרור לבצע פיגועים ". הוא הוסיף: "ביקרתי בכמה רשויות ואכן יכולת העמידה של הציבור היא מרכיב חשוב ביכולת שלנו להמשיך בפעולה, אבל בעיקר הציבור נדרש להתנהג נכון. זו חלק מהיכולת שלנו למנוע נפגעים, להישמע להוראות פיקוד העורף ולהישמע להנחיות".

21:23: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני: "אנחנו ביום השלישי למבצע. עד כה המערכה מתקדמת כמתוכנן, אבל מצפים לנו עוד שלבים בהמשך". לדבריו, "עד כה היכינו בחמאס באופן קשה, וככל שתימשך המערכה אנחנו נעמיק את הפגיעה בהם. כוחות הביטחון עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים, ואם יש פגיעה בחפים מפשע זה משום שחמאס מסתתר בזדון מאחורי אזרחים פלסטינים". נתניהו הוסיף: "החוסן האזרחי הוא נדבך מרכזי ביכולת שלנו להמשיך בפעולה. הדבר הכי החשוב ביותר עבור כולנו הוא לשמור על חיי כל אזרחי ישראל, ולשם המטרה הזאת כולנו פועלים ביחד".

21:17: הרמטכ"ל בני גנץ אמר בתום ישיבת הקבינט כי "צה"ל יתקוף בכל מקום אשר יידרש". לדבריו, "צה"ל עוקב אחרי מה שנעשה בכל הזירות – בצפון, במרכז וכעת גם בדרום. לאחר סיומו של מבצע 'שובו אחים' עברנו למבצע 'צוק איתן' בדרום, והפעם אנחנו מתמודדים מול חמאס ויתר ארגוני הטרור שמנסים לפגוע בעומק שטח מדינת ישראל בכל טווח ובכל תווך – יבשה, ים, איום רקטי מהאוויר ואיומים כיוצא באלה". הוא הוסיף כי "נגן בכל מקום שבו נדרש להגן ונעשה זאת בכל שיטה, בהגנה, בהתקפה, באוויר, בים, ביבשה. נמצה את כל היכולות שלנו מבחינת מודיעין ומערכות שליטה, בקרה, לוגיסטיקה וניתן את המענה הנדרש. בסך הכל עושים פעולה טובה בכל הגזרות, משקיעים המון מאמצים בפיקוד הדרום, בפיקוד העורף ובחיל האוויר. אנחנו נמשיך את העשייה שלנו, נסמוך על אורך הרוח של הציבור, נבקש את הקשב שלו להנחיות של פיקוד העורף על מנת להבטיח מזעור נזקים ככל שרק ניתן, ונמשיך בפעולה נחושה עד שנגיע ליעדים שלנו. אני מבקש בשלב הזה לחזק את אזרחי המדינה ולהוקיר את עשיית כוחותינו".

21:14: מטח רקטות נוסף נורה לפני זמן קצר לעבר אשדוד, לפחות ארבעה רקטות ייורטו.

20:59: מטח כבד גם על אשדוד הערב במהלכו נורו מספר רב של רקטות. לפחות שתי נפילות בעיר, וכתוצאה מכך פרצה שריפה. לא דווח עד כה על נפגעים.

20:53: מערכת "כיפת ברזל" יירטה כמה רקטות בשמי אשדוד.

20:32: בששת המטחים שנורו בשעות הערב לעבר באר שבע, שוגרו 24 רקטות גראד. מתוכם, 11 רקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", 12 נפלו בשטחים פתוחים ואחד נפל בגינה פרטים. לא דווח על נפגעים.

20:31: צעיר נפצע קשה ואחר בינוני מפגיעת פצצת מרגמה בתחומי המועצה האזורית אשכול. הם הועברו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אדם נוסף לקה בחרדה.

19:57: הנחיות פיקוד העורף בעברית, רוסית, אמהרית ואנגלית ישודרו הערב בשעה 22:30 בערוץ 23. כמו כן, ניתן להתעדכן בהנחיות המעודכנות גם באתר פיקוד העורף.

19:46: סוללת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר לפחות רקטה אחת בגוש דן. לא דווח על נזק או נפגעים.

גבול עזה בעת מבצע צוק איתן. יולי 2014. בן קלמר
גבול רצועת עזה, אתמול/בן קלמר

19:45: פלוגות אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, קיבלו אחריות על הירי לעבר באר שבע – כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא". לפי הדיווח, אל-קסאם הפגיזו את באר שבע בעשר רקטות מסוג גראד.

19:44: מטח כבר לעבר דרום הארץ ומרכזה: אזעקות נשמעו בנס ציונה, מזכרת בתיה, אשדוד, יבנה, אורנית ובגוש דן. טרם דווח על נפילות או על נפגעים.

19:40: רקטה פגעה בבית בבאר שבע. בני המשפחה שהו בממ"ד, צוותי מד"א מעניקים טיפול לנפגעי חרדה.

19:09: מדובר צה"ל נמסר כי מאז הלילה בחצות בוצעו 21 יירוטים מוצלחים בידי מערכות "כיפת ברזל" הפרושות באזורים השונים. יותר מ-110 יעדים הותקפו ברצועת עזה. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" לפני שלושה ימים היו 351 נפילות בשטח ישראל, ו-87 יירוטים. חיל האוויר הפציץ עד כה כ-870 מטרות טרור.

19:05: גבר בן 74 נפצע באורח קשה בזמן שרץ למרחב מוגן בעקבות שמיעת אזעקת חירום במועצה האזורית מטה בנימין. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהוא מורדם ומונשם וסובל מחבלת ראש.

18:50: אחר הצהריים מסר אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן עדכון על הנעשה ואמר כי כוחות צה"ל ערוכים להרחבת הפעולה הצבאית. "בימים האחרונים אנחנו נמצאים במערכה עוצמתית. תקפנו מאות רבות של מטרות, אך העניין הוא לא רק מטרות, משום שכל פצצה שלנו פגשה תשתית מבצעית של חמאס", אמר. "כשפעילי חמאס ייצאו מהמחילות שלהם הם ייראו את הנזק ואת ההרס שהם הביאו על עצמם ועל האוכלוסייה ברצועת עזה".

18:41: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח טלפונית עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על רקע ההסלמה ברצועת עזה. בהודעה מטעם הקרמלין נמסר כי פוטין הדגיש בשיחה כי "יש לפעול לעצירת העימות עם חמאס". פוטין ציין במהלך השיחה כי המבצע ברצועה הוביל לקורבנות אזרחיים רבים.

18:30: דיון הקבינט המדיני-ביטחוני הסתיים לפני זמן קצר. שרי הקבינט דנו במשך יותר מחמש שעות. זאת, על רקע המשך הלחימה ביומו השלישי של מבצע "צוק איתן".

18:29: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, קיבלה אחריות לירי הרקטות מסוג m-75. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פלוגות אל-קודס, הודיעה אף היא שלקחה חלק בירי של רקטה ארוכת טווח לעבר הבירה.

18:25: שרידי רקטה אותרו על גג מבנה בתחומי המועצה האזורית מטה יהודה. לא דווח על נפגעים.

18:03: סוללת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות בשמי העיר ירושלים. בנוסף, שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור ירושלים. לא דווח על נזק או נפגעים.

18:01: ארגון "בצלם" הגיב לדיווחים בדבר הודעות שהפיץ צה"ל למאה אלף פלסטינים באזורים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה כי עליהם להתפנות מבתיהם. "מתן הודעה כזו לאזרחים לא הופך את האזור ל'סטרילי' ולמטרה צבאית לגיטימית שניתן להפציץ מבלי לבדוק אם האזרחים אכן התפנו", נמסר, "כזכור, בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' הצבא לא עמד בחובתו, הפציץ מבלי לוודא שלאזרחים יש מקום בטוח להתפנות אליו, ואזרחים רבים נהרגו". כמו כן, ביקשו להדגיש גורמים בארגון כי הריסה מכוונת של בתי מגורים נחשבת הפרה של המשפט הבינלאומי.

18:00: רקטה נוספת התפוצצה לפני זמן קצר בבית פרטי ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים.

יירוט של רקטה ע"י כיפת ברזל בשמי אשקלון. יולי 2014. לידיה כחלון, תמונות גולשים
יירוט "כיפת ברזל" בשמי אשקלון, אתמול/תמונות גולשים, לידיה כחלון

17:57: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור העיר ירושלים ובית שמש. זמן קצר לאחר מכן נשמעו אזעקות נוספות באזור מטה יהודה, השומרון והבקעה. לא דווח על נזק ונפגעים.

17:46: הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב יהיו זכאים למועד מיוחד אם לא ניגשו למבחן - ללא קשר למקום מגוריהם - בשל המצב הביטחוני. כך פרסמה היום אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב.

17:45: ועד הצלב האדום הבינלאומי גינה את פגיעת ירי צה"ל בתחנת הסהר האדום בג'בליה אתמול, ממנה נפצעו 12 בני אדם ונהרסו שלושה אמבולנסים. "אזרחים וצוותי רפואה משלמים את מחיר הסלמת האירועים", נמסר, "אנו עובדים בתיאום הדוק עם מגן דוד אדום ועם הסהר האדום הפלסטיני על מנת להבטיח תגובה מהירה לצרכים רפואיים".

17:37: רקטה פגעה ישירות בבית בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים, אולם נזק נגרם למקום.

17:21: נפתח דיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההסלמה בעזה. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר בפתח הדיון כי ניתן עדיין למנוע פלישה קרקעית של ישראל לרצועה, אם חמאס יפסיק את האש לעבר ישראל.

17:11: תשע רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. נזק נגרם לכביש באחד היישובים במועצה.

16:47: סוללת כיפת ברזל יירטה רקטה בשמי העיר אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:33: שלוש רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

16:24: פלסטיני אחד נהרג ושניים נפצעו בתקיפת צה"ל בשכונת זיתון בעיר עזה. התקיפה אירעה מול השוק העירוני, בזמן שההרוג רכב על אופנוע.

16:21: חיל האוויר ביצע לפני זמן קצר תקיפה לעבר חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה. דווח על הרוג אחד וכמה פצועים, שמספרם המדויק ומצבם טרם התברר. ככל הנראה, מדובר בחוליה שעסקה בהכנות ובשיגורים.

16:10: רקטה התפוצצה סמוך למוסד חינוכי במועצה האזורית שער הנגב, בזמן שהתקיימה בו בחינת בגרות במתמטיקה. ככל הנראה התלמידים עדיין שוהים במקום, אולם איש לא נפגע. נזק נגרם לכמה כלי רכב באזור.

15:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב, דקות ספורות אחרי שרקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב.

15:12: כוחות צה"ל הורו בצהריים לתושבי העיירות הפלסטיניות הסמוכות לגבול רצועת עזה להתפנות מבתיהם מחשש שייפגעו. למעלה ממאה אלף בני אדם בסך הכל, קיבלו הוראה להתפנות מערבה ודרומה, ולעזוב מיד את האזור. מדובר בתושבי בית לאהיה, בית חאנון, עבסאן הגדולה ועבסאן הקטנה.

15:05: לנוכח המצב הביטחוני, המכללה האקדמית ספיר הודיעה על ביטול הלימודים והבחינות בשבוע הבא, 18-13 ביולי.

14:40: דובר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, פרסם הודעת הכחשה לידיעה על חיסולו של ראש מערך הרקטות, איימן סיאם.

היערכות חיילי צה"ל באזור כרם שלום, יולי 2014. בן קלמר
חיילים בגבול רצועת עזה, אתמול/בן קלמר

14:27: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי באר שבע.

14:24: שתי רקטות נוספות נפלו מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. כוחות כיבוי פועלים לכבות שתי שריפות שפרצו כתוצאה מהרקטות.

14:16: אזעקה נשמעה בבאר שבע.

14:13: רקטה נפלה לפני זמן קצר (חמישי) בשטח פתוח מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. שריפה פרצה במקום, וכוחות כיבוי מנסים לכבות אותה.

14:10: כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו בצהריים (חמישי) כי אחד משלושה הרוגים בכלי רכב שהותקף בבוקר על ידי צה"ל ברחוב א-נפק בעזה הוא מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, מחמוד וולוד.

אזעקה בתיכון שער הנגב בזמן בחינת הבגרות במתמטיקה. יולי 2014. דוברות המועצה האזורית שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
אזעקה בזמן הבגרות במתמטיקה בשער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית שער הנגב

14:05: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון ביטחוני עם חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי בשעה זו הפסקת אש בין ישראל לחמאס אינה עומדת על הפרק.

14:00: רשות המסים, המטפלת בימים אלה במתן מענה ראשוני לאזרחים שרכושם נפגע, עדכנה כי מאז תחילת המבצע נרשמו 121 מקרי פגיעה ברכוש. גובה הפיצויים בגין הפגיעות נאמד בכחמישה מיליון שקלים.

13:59: אופנוען נהרג בעיר עזה בתקיפה אווירית – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים.

13:56: שמונה רקטות יורטו באמצעות "כיפת ברזל" במטח ששוגר אל ערי המרכז.

13:55: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

13:52: רסיסי רקטות שיורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל" נחתו בשלושה מוקדים ברחובות. איש לא נפגע.

13:42: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי באר שבע. לפני כן נשמעה אזעקה באזור.

13:35: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות על ירי הרקטות לערי המרכז בצהריים. בהודעת הזרוע נכתב כי שוגרו עשר רקטות לעבר רחובות ובת ים, וכי זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש ברקטות מסוג "סג'יל 55".

13:28: שגרירות ארה"ב בישראל הבהירה כי היא פתוחה, וכי הדיווחים על היותה סגורה אינם נכונים. "בשל המצב הביטחוני בתל אביב, השגרירות פועלת בכוח אדם מצומצם עד להודעה חדשה", מסרה השגרירות בפייסבוק. "עובדה זו משפיעה על יכולתנו לספק שירותים שגרתיים לאזרחים אמריקאים וכן הנפקת ויזות כבשגרה. אולם, מקרי חירום של אזרחים אמריקאים ובקשות דחופות לוויזה יישקלו לגופן". אתמול נסגרה השגרירות למשך היום.

13:24: פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, כי "לא מתנהלים מגעים רציניים להפסקת ההסלמה" עם ישראל. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" נאמר בנוסף כי הארגון ערוך ומוכן למערכה קרקעית מול צה"ל.

היערכות חיילי צה"ל באזור כרם שלום, יולי 2014. בן קלמר
חיילי צה"ל בכרם שלום/בן קלמר

13:21: שר הביטחון משה יעלון אמר בהערכת מצב: "הישגי צה"ל עד עתה הם משמעותיים מאוד. אנו ממשיכים באופן שיטתי בהתקפה על חמאס וארגוני הטרור ופוגעים בהם ובנכסיהם באופן קשה מאוד. נמשיך בכך עד שיבינו שההסלמה אינה כדאית ושאיננו סובלים ירי לעבר יישובינו ואזרחינו". הוא הוסיף כי ל"מערך 'כיפת ברזל' והישגיו המרשימים עד כה יש השפעה אסטרטגית על ניהול המערכה, אך אסור להיכנס לשאננות ויש להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף".

13:16: אזעקה נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

13:13: משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי מאז מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 76 בני אדם, בהם 22 ילדים, 15 נשים ו-12 קשישים.

13:07: אזעקה נשמעה במועצה האזורית יואב.

13:05: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי אשדוד, רקטה בשמי אשקלון ורקטה נוספת בשמי רחובות.

13:02: אזעקה נשמעה בנס ציונה, ברחובות, ביבנה, ברמלה ובלוד. הדי פיצוצים נשמעו אחר כך.

13:00: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי המועצה האזורית שדות נגב.

12:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

12:57: שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה של חיל האוויר בבית לאהיה בצפון רצועת עזה – כך דיווחה רשת אל-ערבייה. אתר א-ריסאלה של חמאס דיווח כי אחד ההרוגים היה פעיל בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

קרובות משפחתה של פעוטה שנהרגה בתקיפת צה"ל בעזה צופות בהלווייתה מהחלון. מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
קרובות משפחה של פעוטה שנהרגה בהתקפות צה"ל צופות בהלווייתה מהחלון/רויטרס

12:44: אזעקה נשמעה במועצה האזורית רמת נגב.

12:40: שר הכלכלה נפתלי בנט חתם על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים חיוניים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון אתמול בדבר מצב מיוחד בעורף. בעקבות חתימת השר על הצו, יכולים מעתה הגורמים המקצועיים במשרד הכלכלה לגייס עובדים במפעלים חיוניים בהתאם לצורך ולא רק במפעלים קיומיים.

12:37: רשת אל-קודס דיווחה כי צה"ל הפציץ את ביתו של בכיר חמאס יחיא א-סינוואר בחאן יונס. לא ידועים עדיין פרטים נוספים.

12:34: חמאס מפציר בתושבי הרצועה שמקבלים אזהרה מישראל לפנות את בתיהם מחשש להפצצות שלא לעשות כן. בהודעה שפרסם משרד הפנים של חמאס בכלי התקשורת הפלסטיניים, נאמר כי "אלפי" פלסטינים באזורים שונים ברצועת עזה קיבלו הודעות טלפון מוקלטות מצה"ל, הקוראות להם לעזור את בתיהם באופן מידי. לדברי חמאס, ההודעות האלה "נועדו להפיץ פחד וחרדה בקרב תושבי עזה בשל כישלונו של האויב", ועל כן יש להתעלם מהן.

12:32: ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', התייחס להחלטת משרד החינוך לקיים את הבגרות במתמטיקה: "ההחלטה לקיים את הבגרות תחת ירי רקטות היא החלטה לא נבונה", אמר. "אנו דורשים לאפשר לתלמידים בחינה חוזרת".

12:29: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, אישר ל-240 פלסטינים בעלי אזרחות זרה לצאת מרצועת עזה. זאת לנוכח פנייה מכמה שגרירויות זרות. בין המדינות שאזרחיהן פונו – ארצות הברית, שוודיה, יוון, סרביה ורומניה.

מדרגות מגדלי עזריאלי בזמן אזעקה בתל אביב, יולי 2014. בני זילברשטיין, תמונות גולשים
אזעקה במגדלי עזריאלי בתל אביב/תמונות גולשים, בני זילברשטיין

12:22: שריפת קוצים גדולה פרצה במועצה האזורית מרחבים כתוצאה מהתפוצצות רקטה. צוותי כיבוי מנתיבות יצאו לסייע בכיבוי הלהבות.

12:19: רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית מרחבים.

12:17: הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בקריה בתל אביב כדי לדון במבצע, שנכנס ליומו השלישי.

12:13: בית החולים ברזילי באשקלון מסר כי מתחילת המבצע הגיעו למוסד הרפואי 50 נפגעים. מרביתם סבלו מפגיעות גוף עקב ריצה למרחב מוגן והיתר הוגדרו נפגעי חרדה. נמסר כי בית החולים צמצם תפוסה ואיחד מחלקות ופינה פגים ויילודים למרחב מוגן. כמו כן, מחלקת הילדים פונתה למרפאות החוץ.

12:03: מעבר רפיח בין רצועת עזה למצרים נפתח. לפני זמן קצר נכנסו עשרה אמבולנסים לרצועה כדי לפנות פצועים.

12:01: אזעקה נשמעה באופקים.

11:59: המועצה האזורית רמת נגב פתחה מוקד חירום לתושבים בשל המצב הביטחוני. המוקד פועל ברציפות במשך כל היממה ומספרו 08-6564111.

11:51: שריפה פרצה במועצה האזורית שער הנגב כתוצאה מהתפוצצות של רקטה במקום. כוחות כיבוי באו למקום והם פועלים להשתלט על האש.

חייל מנמנם ליד טנק החונה בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
מנוחת הלוחם/רויטרס

11:59: המועצה האזורית רמת נגב פתחה מוקד חירום לתושבים בשל המצב הביטחוני. המוקד פועל ברציפות במשך כל היממה ומספרו 08-6564111.

11:51: שריפה פרצה במועצה האזורית שער הנגב כתוצאה מהתפוצצות של רקטה במקום. כוחות כיבוי באו למקום והם פועלים להשתלט על האש.

11:47: כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי מעבר ארז מצדו הפלסטיני נהרס בתקיפה של חיל האוויר.

11:45: צה"ל תקף ברצועת עזה משגרים מוטמנים של רקטות ארוכות טווח. רקטות מסוג זה שוגרו בשעות הבוקר לעבר גוש דן ולעבר דימונה ומצפה רמון.

11:44: תושבים בחיפה וארגוני איכות סביבה דורשים להרחיק את החומרים המסוכנים מבתי הזיקוק במפרץ, בשל הרחבת טווח הרקטות המשוגרות מרצועת עזה. מכתבים בנושא נשלחו לקבינט המדיני-ביטחוני ולרשויות. במוצאי השבת מתוכננת הפגנה במפרץ חיפה.

11:38: דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז הביע הבוקר סיפוק משמעותי מהתנהגות אזרחי המדינה. "אנחנו נערכים למבצע ארוך, צריך סבלנות ואורך רוח מצדנו ומצד האזרחים", נכתב בהודעה שפרסם. אלמוז אמר כי "בני העם הפלסטיני, שחמאס כלא אותם כבני ערובה, יצטרכו לשאול שאלות מאוד משמעותיות על הנזק שגרם שם צה"ל ועומד לגרום בשעות הקרובות".

מכונית שניזוקה מרסיסי רקטה ששוגרה מרצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן – תל אביב, 10 ביולי 2014. AP
זגוגית מכונית שניזוקה מרסיסי רקטה, אתמול בתל אביב/AP

11:33: צה"ל הפציץ משגרים מוטמנים של רקטות ארוכות טווח. רקטות מסוג זה שוגרו הבוקר לעבר גוש דן ולעבר דימונה ומצפה רמון.

11:20: רקטה יורטה בשמי בת-ים. קודם לכן נשמעה אזעקה ברחבי גוש דן.

10:55: קטאר תעניק לבתי החולים ברצועת עזה תרופות וציוד בסך חמישה מיליון דולרים – כך דיווחה הבוקר (חמישי) רשת אל-ג'זירה.

10:34: שר השיכון, אורי אריאל, אמר כי "כנראה שאין ברירה אלא להיכנס קרקעית" לרצועת עזה". אריאל דיבר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות, ואמר כי "בלי להיכנס קרקעית, קשה לראות שנגיע ליעדים. כניסה רגלית היא הכרח כדי לבער את הרע הזה ושום אזרח לא צריך להמשיך לחיות ככה". על אפשרות של שחרור אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב לאחרונה אמר: "לא יקום ולא יהיה".

טנקים של צה"ל בדרך לגבול עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 10 ביולי 2014. רויטרס
השר אריאל: אין מנוס מכניסה קרקעית לעזה. טנקים בגבול הרצועה, אתמול/רויטרס

10:29: שר הרווחה מאיר כהן קרא לצה"ל "להכביד את ידו" ברצועת עזה. כהן דיבר במשדר וואלה! חדשות, ואמר כי "זה לא הזמן לדבר על שום דיפלומטיה, אלא להמשיך בנחישות. אין לנו שום שיח עם חמאס. השיח יתחיל אחרי שצה"ל יגיד שהשגנו את כל המטרות שלנו, ורק אז נתחיל להקשיב"

10:26: כ-180 משאיות סחורה עברו הבוקר (חמישי) דרך מעבר כרם שלום מישראל לרצועת עזה.

10:20: רקטה התפוצצה הבוקר (חמישי) בחצר בית בנתיבות. כמה אנשים לקו בחרדה.

10:15: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי "עז א-דין אל-קסאם" קיבלה אחריות לירי הרקטות לעבר מצפה רמון. בהודעת הגדודים נמסר כי רקטות מסוג M75, כמו אלה ששוגרו לעבר גוש דן, "נורו לעבר בסיס חיל האוויר רמון".

10:00: מטח רקטות שוגר לעבר מצפה רמון, דימונה וירוחם. כמה רקטות יורטו ואחרות נפלו בשטחים פתוחים. אזעקה נשמעה באזור.

9:56: יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר כי "חמאס צריך לחטוף מכה רצינית על הראש כדי שהרגיעה תחזור". הרצוג, שדיבר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות, הבהיר כי "אני לא נותן עצות לעשות את זה ואני לא חושב שזה נכון, כי אני חושב שיש גם מוצא מדיני. אני מתנגד לתת הבטחות סרק, שניכנס לעזה ונגלח אותה. אם הייתי ראש ממשלה, הייתי נותן מכה חזקה לחמאס - וגם נוסע למוקטעה ומשוחח עם אבו מאזן. אני חושב בסך הכול שישראל פועלת נכון עד עכשיו".

דיוקן של יאסר ערפאת תולה מבית שנפגע בהפצצת צה"ל בעיר עזה – 10 ביולי 2014. רויטרס
תושבי העיר עזה בוחנים נזק למבנה אחרי הפצצת צה"ל, אתמול/רויטרס

9:40: שריפה פרצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב, אחרי שרקטה התפוצצה במקום. איש לא נפגע.

9:38: לפחות פעיל חמאס אחד חוסל בתקיפה בעיר ג'באליה, בצפון רצועת עזה. במערכת הביטחון טוענים כי הוא היה מעורב בירי רקטות.

9:31: בכיר חמאס ששוחח עם פרשננו אבי יששכרוף, אמר כי הארגון מציב לישראל שלוש דרישות להפסקת אש: חזרה להבנות שהתקבלו בתום מבצע "עמוד ענן", שבמסגרתן תתאפשר הכנסת חומרי בנייה לרצועה; שחרור אסירי עסקת שליט שנעצרו לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים; והפסקה כללית של "התוקפנות" בגדה ובעזה.

9:36: לפי משרד הבריאות של עזה, 75 בני אדם נהרגו מאז תחילת מבצע "צוק איתן". לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", 24 בני אדם נהרגו מאז השעה חצות.

9:30: מטח רקטות שוגר לעבר נתיבות. לא דווח על נפגעים.

חיילי צה"ל מחוץ לרצועת עזה, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

9:05: שר החוץ אביגדור ליברמן פנה למקביליו ברחבי העולם ואמר כי ישראל תעשה ככל שיידרש על מנת להגן על חיי אזרחיה. ליברמן אמר כי "חמאס הוא ארגון טרור גזעני הקורא לרצח כל היהודים, ויורה טילים לעבר ישראל מתוך ריכוזי אוכלוסייה, בעוד שישראל עושה הכול על מנת להימנע מפגיעה בחפים מפשע". ליברמן גם אמר כי צריך "לסיים מיד את שותפות החמאס בממשלה הפלסטינית".

8:55: שר הפנים גדעון סער, שהתארח הבוקר באולפן וואלה! חדשות, אמר כי "צריך להגביר את הלחץ ההתקפי על עזה". לדבריו, "אם ניתן לעשות זאת בכתישה מהאוויר - מה טוב. ואם לא, כל האופציות על השולחן, גם כניסה קרקעית". סער הדגיש כי הוא מגבה את ראש הממשלה נתניהו, ואמר: "בזמן מבצע צבאי אני מכיר רק דרך אחת: לגבות את ראש הממשלה, הנוקט את כל הפעולות להחזיר את השקט לישראל".

עוברת אורח תופסת מחסה בזמן אזעקה – יפו, 10 ביולי 2014. רויטרס
עוברת אורח ביפו תופסת מחסה בזמן אזעקה, אתמול/רויטרס

8:45: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה הנחיות לנהגים בעת אזעקה: יש להדליק אותות חירום מהבהבים, להאט ולעצור בצד הדרך - ולא בכביש עצמו. יש להימנע מחציית הכביש ולהיזהר מכלי רכב חולפים. בשוך האזעקה יש לפעול לפי הנחיות פיקוד העורף.

8:30: רסיסי רקטה נפלו בדרום תל אביב. לא דווח על נפגעים.

8:24: דובר צה"ל אישר כי שתי רקטות יורטו בשמי תל אביב.

8:16: חמאס קיבל אחריות לירי הרקטות הבוקר לעבר גוש דן.

8:14: דובר צה"ל מסר כי צה"ל והשב"כ חיסלו שלושה פעילי טרור בצפון רצועת עזה, שהם חלק ממערך ייצור הרקטות בג'יהאד האיסלאמי. הארגון הודיע כי ההרוגים הם בהאא אבו ליל, סאלם קנדיל ועומאר אל-פיומי.

8:08: אתר המועצה האזורית חוף הכרמל נפרץ הבוקר (חמישי) על ידי פצחנים (האקרים) מקטאר. באתר נשתלו סיסמאות נגד ישראל. תוכן האתר נמחק וצוות המחשוב של המועצה פועל לשחזורו.

8:00: אזעקה נשמעה בגוש דן: בתל אביב, בגבעתיים, בגבעת שמואל, בחולון ובערים נוספות. אחריה נשמעו כמה הדי פיצוצים.

7:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. זוהתה נפילה אחת.

אזעקה בחדר מדרגות בתל אביב, יולי 2014. בן קלמר
תושבי תל אביב בחדר מדרגות בזמן אזעקה, אתמול/בן קלמר

7:50: שתי רקטות יורטו בשמי נתיבות באמצעות מערכת "כיפת ברזל".

7:44: ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפת בסיס של מנגנון הביטחון הלאומי בעזה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית מען.

7:38: צה"ל עצר שלושה מבוקשי מחמאס ביהודה ושומרון, שניים מטול כרם ואחד מהכפר מעגין שבשומרון. בשעות הלילה התפרעו כ-200 בני אדם בטול כרם. כוחות הביטחון פיזרו את האירוע באמצעים לפיזור הפגנות.

7:33: שלושה בני אדם נהרגו לפני זמן קצר בתקיפה של כלי רכב בעזה – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. לפי הדיווחים, אחד ההרוגים הוא בהאא אבו ליל. עוד דווח כי כלי הרכב שהותקף שייך לאנשי פלוגות אל-קודס של הג'יהאד האיסלאמי.

7:29: אזעקה נשמעה בנתיבות ובמועצת שדות נגב.

יירוט בשמי תל אביב, יולי 2014. טל אנגלנדר
יירוט רקטה בשמי תל אביב, אתמול/טל אנגלנדר

07:23: שמונה פלסטינים, ביניהם ארבע נשים ושני ילדים, נהרגו לפנות בוקר בהפצצה של מטוסי חיל האוויר על בית מגורים במחנה הפליטים חאן יונס, כך מדווח אתר החדשות הפלסטיני Palinfo. לפחות שישה מבין ההרוגים הם בני משפחה אחת. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף קודרה, מסר כי 30 בני אדם נוספים נפצעו בהפצצה, שלדברי הפלסטינים לא ניתנה לה התרעה מראש.

07:18: רקטה התפוצצה על כביש במועצה האזורית שדות נגב. קודם לכן נשמעה באזור אעזקת "צבע אדום". אין נפגעים באירוע.

07:13 עיריית ירושלים הודיעה כי היום תתקיים פעילות כסדרה בכל הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול, בהתאם להנחיות של פיקוד העורף. עוד נמסר כי במנהל החינוך החרדי יתקיימו הלימודים כסדרם. במקומות שבהם הלימודים במקיימים במבנים ניידים, ההורים מתבקשים לפנות להנהלת בית הספר או הגן לקבלת המיקום החלופי שבו יתקיימו הלימודים. בחינת הבגרות במתמטיקה תתקיים גם כן.

07:06 במהלך שעות הלילה תקף חיל האוויר של צה"ל 108 יעדי טרור ברצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. בכך עלה מספר היעדים שהותקפו מתחילת מבצע "צוק איתן" ליותר מ-750.

06:53 דוברות רשות שדות התעופה מסרה הבוקר כי חרף המצב הביטחוני העבודה בשדה התעופה תתקיים כבימי שגרה, בהתאם להנחיות של פיקוד העורף.

06:28 אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

06:00 תקיפות של חיל האוויר לכל אורך הרצועה. במהלך הלילה נהרגו בתקיפות, לפי מקורות פלסטינים, עשרה בני אדם.

2:41 מטח של ארבע רקטות נורה לעבר אשקלון. "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת, והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. יותר מ-40 רקטות נורו על הדרום עד שעה זו.

2:20 גורמי רפואה ברצועה דיווחו ששבעה פלסטינים נהרגו בתקיפת חיל האוויר על שני בתים בחאן יונס. בין ההרוגים, לפי הדיווח, חמישה ילדים.

1:22 מטח רקטות לעבר באר שבע. מערכת "כיפת ברזל" מיירטת בהצלחה שתי רקטות. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

הרוג בתקיפת צה"ל נגד מכונית שבה נסעו עיתונאים. עזה, 9 ביולי 2014. טוויטר, צילום מסך
תקיפת צה"ל ברצועה שלשום, בה נהרג אדם אחד/צילום מסך, טוויטר
מבצע "צוק איתן": צה"ל תקף יותר מ-150 מטרות ברצועת עזה. דובר צה"ל
תקיפת צה"ל בעזה, שלשום/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully